Som sa stretol s viacerými údajmi vo viacerých manuáloch(od 4000km až po 12000km) tak si to chcem upresniť. A meníte súčasne aj olejový filter alebo až pri druhej výmene?
Filtr vždy při výměně oleje.Ale vzhledem k množství dolívaného,jsem interval s klidným svědomím protáhl na 10 000km
Na jaře před novou sezonou. Ať už najezdím 6 (to málokdy) nebo 12tis. Určitě né na podzim, olej přes zimu natáhne vlhkost.
Snažím se po 6 tisících km, když se o tisícovku přetáhne asi se nic nestane. Souhlasím s Begym ohledně filtru, při ceně kolem 100,- Kč dávám nový s novým olejem, výměnu budu vždy dělat pokud možno na jaře, zima je svině.
Chystám se na výměnu, svou první, tak jsem se trochu pídil a mimo jiné se dozvěděl (samozřejmě bez stopro záruky):
1. Manuálový interval počítá s variantou zákazník, majitel moto = dementní trotl, který ani neví kudyma se olej naleje. Tudíž při dolévání cca 2-3 dcl na tiskara km se dá protáhnou interval na 1,5 - 1,7 násobek (cca 10 tisíc, jak zmínil Luko).
2. Olejový filtr při výměně vždy (doporučení).
3. Proč olej alespoň synteticky posílený? - Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Tohle jsem ukradl z www.oleje.cz
4. Nemíchat značky (ale to je asi Vám zkušeným známo )
Devítka má v manuálu interval 10tis.km a filtr po dvaceti. Filtr ale měním vždy. Letos mě čeká výměna 2x za rok
Nedá se říct po kolika km. Je to podle způsobu jízdy. Takže hlavní je bez ohledu na odjeté km vždy před novou sezonou. Přes zimu olej tahá vlhkost, jak motorka stojí (pokud stojí). Jinak dle zkušeností stačí kolem cca 10 tis (pokud najedeš) A filtr vždy. Jinak trošku odbočím a doporučím před vyjetím vždy motor aspon pár minutek zahřát a nebude ti žrát olej (moje zkušenosti). Že pokud vyjedu bez zahřátí tak se to na hladině oleje projeví. Stejně to praktikuji i u auta a funguje to. Na motce mám letos několik tis km a neubylo mi ani deci.
No Felíciu nikdy nezahrievam ale hneď idem a do výmeny-10000km nedolievam ani dcl oleja
Nazdar.
Já teda taky nezahřejvám,natočím vytlačím z garáže zavřu vrata a jedu.A u auta(1.9 TdiPD)to ani nedoporučují poněvadž je potřeba aby se zahříval celý agregát společně.A ještě jedna věc pokud motor běží se studeným olejem na volnoběh tak nemaže tolik aby to stačilo a někdy to má za následek přidřený vačky v hlavě motoru.
Myslím si že zahřívání na místě má hlavně negativní vliv na spotřebu paliva než na spotřebu oleje.
netreba vôbec meniť olej! NIKDY!
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
Zajímavé. Akorát mi tam chyběl Horst Fuchs.
já mám v manuálu 6000km a filtr měním vždy. Filtr stojí cca 100Kč což mě nepřijde zase tak moc abych na tom šetřil