zdar lidi
čeká mě výměna oleje ale nevim co tam kdo kdy lil. Můžu sehnat za dobrý peníze cokoli od SHELL. Chci skusit Shell Advance Ultra 4 10w40 co vy na to? Nebo co tam lejete vy?
nedávno jsem četl kdesi na foru že ten SHELL není pro TDM OK.
psal tam cosi o hučení motoru, tedy jestli jsem si to dobře přeložil. Že je to plná syntetika a prý to má pro tenhle motor špatný mazací vlastnosti.
Je ůplně jedno co to je za značku,hlavně musí splňovat normy které jsou k nim přiřazené (API,SAE atd..) v manuálech se to dá dohledat.
Já liju Motul 5100 10W40 polosyntetiku. Motorka mi ho vzala pak tak cca deci na 2tis km, co je myslím hodně slušné.
teď jsem tam nalil taky MOTUL ale 15w50, spotřebu netušim. Od výměny jsem najel tak 50km
jen mě zarazilo jak ten olej krásně voní, jakoby tam nalili nějakou voňavku čičo
K tomu oleji.Dal jsem tam Motorex Top Speed 4T 10W 40 a loni jsem na něm jezdil.Neměl jsem žádný problém,najel jsem ovšem jen něco kolem 3000 km.Myslím si že moc neubývá dolil jsem necelý litr.Cena je celkem dobrá da se sehnat do 1200 Kč. http://www.flash-team.cz/ktm-4t-motorove-oleje-section-168.aspx
Já tam mám Motorex Top Speed 4T 10W 40. Na 1000 km, úbytek 3 deci.
Beru od kamaráda,co dělá do motorek sudovej Midlant 10W40(polosyntetika) za 1 litr 185kč: 3,9l + 125kč filtr - 850kč výměna oleje,myslím dost dobrý
A jinej kámoš bere sudovej IGOL........ Já osobně koukám na cenu.....rozmazlovat motku plnou syntetikou nemá cenu.
Hlavně nelít syntetiku, když je motor zvyklý na polo. Pozor na to.
s tím souhlasím. Já tam nalil 10W40 plou a nebyl to moc dobrý nápad. Motor začal mít po čase takovej lehce hučivej zvuk, který i po výměně oleje zůstal
Zdar borci! Mám takú dilemu. V servise mi menili olej a dali mi tam Castrol Act>Evo 20W50(minerál) www.olejposta.sk/r_1679.html ale v obchode s olejmi mi povedali aby som to dal preč vraj mi odíde od toho motor, že to je tak dobré na zábeh-prvých 1000km ale nie prevádzku, že sa bude s tým olejom veľmi opotrebovávať motor. Vraj pre japonské moto je najlepšia polosyntetika 10W50. Tak som teraz z toho paf či to mám vyliať a dať tam tú polosyntetiku alebo tam može ostať to Act>Evo :-(
tyhle hustější oleje se používají pokud ti motka bere olej.
Já přesedlal z 10W40 na 15W50 a nemůžu si to vynachválit. Předtím mě to bralo kolem 0,3l/1000 teď si během cca 2500km nevzala nic.
Toho oleje se neboj. Pokud splňuje požadovanou specifikaci tak bude OK.
Zdarec mě tam původní majitel lil Castrol Actevo 20W-50.Ale na tisíc km veme půl litru.A docela mě to štve. (
Castrol Power 1 GPS za 716kč s DPH za 4 litry + poštovné.
Tiež mi tak bere Actevo. Keď ho odjazdím skúsim nejaký 15W50
No mě zbejvá do výměny 4ticky,teď sem čet tem popis no obalu a tam píšou.Pro jedno a dvouválce vzducem chlazeným.
Kurňajs! Mne to tam naliali v servise a nič nehovoril že to je pre vzducháče. Ale TU:http://www.castrolmoto.com/cz/products/actevo.php o tom tiež píšu tak to asi nie je moc vhodné do TDM. Tiež mám do výmeny okolo 4000km ale asi ho budem musieť vymeniť predčasne bo bych nerád odfajčil motor....
Jelikož mám TDM-ku první sezónu, tak jsem po delším sledování různých komentářů a jiných rad a návodů zvolil
Motul 5100 Ester 15W 50 a myslím si, že jsem nezvolil špatně a mám zatím na něj ujeto cca 2 500 km.
Pro kontrolu spotřeby oleje jsem dolíval 0,3 L na 1 700 km, což si myslím, že není moc.
Objednal som tento http://motoshell.sk/n/obchod?page=shop.product_details&category_id=6&fly... tak snáď bude OK
Teď zrovna přecházím z Castrolu GPS 10w40 na Motul 5100 15w50, tak uvidím, jestli poznám rozdíl, zatím spotřeba oleje asi 0,3-0,4 l na 1000 km.
ahoj.
Toto je môj prvý príspevok na fórum, tak poprosím o zhovievavosť... :-)
Motorku (r.v.2000) mám prvú sezónu. Pred tým som žiadnu inú nemal. Keď som ju v júni kúpil, mala najazdené podla tachometra 33700km. Olej tam bol podla jej majitela nejaká syntetika. Bolo ho tam niečo cez štyri litre (cca 4,5litra). Takže kontrolné sklíčko bolo komplet zaplavené čierne olejom. Olej som vypustil, vymenil filter a nalial som do toho 4litre Castrol Power 1 GPS. Olej kontrolujem tak, že po jazde kdekolvek na rovnej ploche nechám motorku na stojane, nevyrovnávam ju a pozriem sklíčko. Keď vidím olej, tak je všetko OK. Oproti manuálu je ho tam o 4dcl viac. Ale vzhladom k tomu, že borec predomnou tam mal takmer o liter oleja viac a vôbec sa to na motorke neprejavilo, tak predpokladám, že tie 4dcl mi motor neodpíšu. Momentálne razím teóriu, že nech je tam radšej o štyri deci viac, ako o deci menej. Údajne sú tieto motory háklivé na nedostatok oleja.
Čo sa týka spotreby oleja, tak som sa tu dočítal dosť rozne údaje. Dnes som dolieval prvý krát olej. Cez sezónu som najazdil niečo do 5.000km. Bežne dodržujem rýchlosti. Nech som tomu dva, alebo tri krát na krátky úsek vypálil na 160-180km. Pri takomto štýle mi to zožralo necelé 2dcl oleja a pri tom spomalujem len ubratím plynu a brzdy používam takmer len na zastavenie v križovatke. A to som sa niekde dočital, že to žerie olej pri brzdení motorom.
Keď si to tak spočítam do kopy, tak mám pocit, že čo motorka, to originál.
s pozdravom Jozef, nový nadšený TéDéeMkár... :-)
Tohle se uz resilo hodnekrat, chce to najit na netu prirucku a dat dobre mnozstvi oleje. Jinak u tdm se kontruje olej vzdy na rovne plose pri nastartovanem motoru, protoze je olej tlaceny cerpadlem. Tohle se podceni a pak jsou z toho ty zadrene kliky.
To si vyčetl kde, že se olej kontroluje při nastartovaném motoru ? Motor musí být zahřátý, ale vypnutý !!!
Když motor vypneš nažene ho zpět z motoru. Zkus se někdy koukat na okénko jak nastartuješ, je krásně vidět jak hladina oleje klesá
Tak jsem si přečetl serv. manuál. A asi máš pravdu, je tam, že se to má kontrolovat po 15. minutách motorky na volnoběhu. (After idling the engine for 15 minutes, be sure the motorcycle is vertical, then check that the oil lev-
el is between the maximum and minimum marks.) O vypnutí nebo nechání motoru v chodu tam není.
Kdo kedy kontroloval olej na moto v chode? Mal som X motoriek a ani na jednej sa nemal kontrolovať olej v chode motora. Vždy bolo uvádzané po vypnutí motora a aspoň 15 minútach kľudu aby mohol olej stiecť. Tu je oddelená olejová náplň a je pochopiteľné, že olej v nádržke klesá keď je motor v chode lebo je aj olej v pohybe.
Ano, to máš pravdu. Jen s kontrolou oleje v TDM je už tolik příspevků, že se v tom někteří nevyznají. 15 minut na bočáku, nechat stéct a kouknout do okýnka. Ale jinak: provést tuhle kontrolu, vím, že mám oleje dost, nechat motku stát a kouknout znova do okýnka. Uložit do paměti. Pak před jízdou vím kolik mám oleje. Musím říci, že u mne je rozdíl mezi kontrolou po 15 minutách a po stání v garáži pouze 5mm. No, mám to tak skouklé. Vždy mi ale zůstává mezi ryskama. Krásný a pravdivý názor, zde někde v diskuzi je, že v TDM olej je a najednou není. Mám stejnou zkušenost. Ať se při jízdě chovám jak chci, ubytek není poznat a najednou je olej pryč. Spotřebu mám okolo 1 deci na 1000. (motul 5100 ester) S plnou syntetikou mi klouzala spojka.
No a abych připsal něco nového; když jsem si nechal udělat servisní prohlídku v autorizovaném servisu yamahy, vyměnili mi olej. Musím doplnit, že jsem to nepožadoval. Technik mi pověděl, že si to "sedne", že si to deci mám dolít doma. Jako až dojedu domů. Pánové (a dámy co nejsou baťůžci) dolil jsem rovný litr!!! Tak jsem nějak došel k závěru, že motorky může opravovat kde kdo a jde jen o zkušenost s tím či oním servisem. Všude jsou jen "lidi" - ti chtějí/nebo nechtějí svou práci odvést dobře. Tímto posílám srdečný pozdrav do ostravské yamahy! (a je mi z toho smutno)
O Ostravské yamaze mi ani nemluv. Šel jsem se jen zeptat kolik se lije oleje do předních tlumičů a oni mi řekli že mi to neřeknou že to je tajná informace. Volové, po třech minutách na internetu jsem to věděl i bez nich. Jo a liju do ní Fuchs 20W50 a za 6000 km mi to sežralo 0,5 litru.
Fuchs 20W50 se leje do ještěrek ?
Fuchs 20W50 se leje do ještěrek ?
Od tebe Libore bych to nečekal. To bolí. (
já myslim že na značce moc nezáleží.
Důležitý je, aby byl pro motocykly - jsou v něm aditiva aby neklouzala spojka.
Co jsem ale slyšel tak je prý lepší do TDM spíš hustší olej, aby se snížila jeho spotřeba. Takže něco jako 20w50
co tam leju já vlastně ani nevim kupuju rozlévaný 10w40 ze sudu od Poncy ve Zdibech