Na SUPERTENERE.CZ fóre som našiel tento postreh:
Při výměně membrán, jsem si všiml velké vůle jehly v šoupátku. Vzpomněl jsem si na jeden článek, kde se popisovala úprava na osazení kytu od DJ." zde". Je tam obrázek kde řeší nerovnost dna šoupátka jakou si podložku. Neznám důvod proč tam nerovnost je. Podložka u jehly sedí na hrance a je přidržována pružinou. Pokud je otvor pro jehlu těsný, nevyklepaný, jehla se nejspíš nehýbe a je v šoupátku rovně. U mého šoupátka se jehla kývala zhruba jako na obrázku. Vyrobil jsem si z plastu 2 mm silnou podložku s dírkou 3 mm. Jehla sedla úplně těsně a pevně. Výška zářezů se nezměnila. Výsledek? Při přidávání plynu, někde kolem 2500 otáček bylo slyšet kovové cinkání, jakoby od ventilů. Po této úpravě je cinkání pryč. Nejspíš se jehla vždy rozechvěla a narážela o komínek. Najel jsem něco přes 300 km a spotřeba, kdy jsem jel na pohodu, po okrskách mezi 60 až 100 km/h, byla neuvěřitelných 4,8 l/100. Před tím jsem jezdil okolo 5,5 l/100 km. Komínky i jehly jsem měnil v loni a závlačku na jehle mám na druhém zářezu od hrotu.
http://img64.imageshack.us/img64/5844/jehlasoupe.jpg
čo si o tom myslíte? Nemôže to vyosenie ihly časom mať vplyv na ovalitu vodítok(komínkov) a opotrebenie ihiel? Alebo bol v tom vyosení zámer výrobcu?
čoveče asi těžko říct. Pokud jehla ze šoupátka trčí nakřivo asi to bude mít v dlouhém časovém horizontu vliv na ovalitu komínků nebo celkový stav jehly.
Pak mají podobný vliv samotné vibrace motoru nebo nízké otáčky a s tím související nízké frekvence kmitů šoupátek/jehel.