Ahoj,
máte někdo představu, jak má správně fungovat podtlakové benzínové čerpadlo na typu 3VD? Konkrétně jestli jím má protékat benzín i bez podtlaku, např. když bude dostatečně vysoký sloupec benzínu. Mým čerpadlem benzín normálně proteče, zavěsil jsem PET lahev nad čerpadlo a z výstupu normálně vytékal benzín.
Ptám se proto, že jsem nikdy nezavíral palivový kohout a při posledním pokusu o vyjetí startér neotočil motorem, myslel jsem, že baterie je KO, ale pak začal kapat benzín ze spoje svody-výfuk a bylo jasno. Teď už je po rozborce karbců, kontrole ventilů, výměně oleje (místo obvyklých cca 3,6 litru vyteklo skoro 4,5 litru), ale čerpadlo jsem nerozebíral, ani nevím, jestli lze objednat nové membrány, ale vypadá to, že spíš ne.
Na fóru na supertenere.cz psal nějaký uživatel, že čerpadlo je normálně průchozí, ventilky v něm nijak extra netěsní a v podstatě nejvíc pomáhá při vyčerpávání rezervy, jejíž hladina už je pod úrovní karburátorů a proto by benzín do karbců nenatekl samospádem.
Každopádně když jsem pokusně foukal do čerpadla oběma směry (hubou, takže žádnej velkej tlak) i vysával, tak jedním směrem to jde, druhým ne e......tak snad je membrána v pořádku......nejspíš se dostalo nějaký smítko mezi ventil a sedlo plováku a protek benzín do válce...proč to ale nevyteklo přepadem???
čerpadlo, je prechodné aj bez podtlaku lebo, keď ti dojde benzín na rezervu tak prepneš a čakáš kým nestečie. Ale som ho skúšal, či teče ked nejde podtlak tak tieklo lebo som z neho chcel spraviť mazač reťaze
Já nevím chlapi, ale když jsem měl na TDM ještě podtlak, tak byl problém při dojdutí benzínu - než mi nasálo, tak sem motal dlouho stratérem. Ale je pravdou, že starší TDM s podtlakem mají kohoutky na nádržích, ale novější s el. čerpadlem už ne, takže asi průchozí bude.. Vždycky jsem nádrž zavíral, pokud na ní byl kohoutek a tak to dělám i u TDM.
Včera jsem najel jen těch pár km do práce a z práce, tj asi 40km, ale když jsem v úterý složil motku dohromady, tak jsem nechal otevřenej kohout asi půl hodiny v domnění, že se trochu naplněj karbce, ale asi se tak nestalo, protože jsem stejně musel na několikrát protočit, než to chytlo....bude mi ale chvíli trvat, než se naučím zavírat ten kohoutek, včera jsem na něj zapomněl při každý zastávce, tj 2x;-)
Na tom foru supertenere někdo psal, že po dlouhý odstávce, např zimě, plní karbce tak, že foukne do nádrže, asi tak jak se to někdy dělalo na jáwce nebo fichtlu, kdy tam nešel benál a že to pomáhá.
Podle mě by bez uvolnění podtlakem mělo čepadlo být těsný. To je to samé jako u podtlakových kohoutů v nádrži.Bez protočení motoru a vyvynutí podtlaku v sání by se ventil neměl otevřít.
Yamaha TDM 900A, Jičín