Tak jsem včera zase po měsíci připnul motku k nabíječce a dnes se odhodlal zkusit natočit (poprvé od listopadu). No a ono nic, baterka kaputen. Takže vykuchávka starý mrchy vybitý - docela pakec, ale za 15 minut se zdařilo. Takže jsem objednal novou a snad bude na pár roků pokoj. Doufám, že do zítra ji budu mít hotovou, rád bych se jel projet. Tak snad nikoho z vás tohle nepotká - čuuus.
Tak to vypadá, že mojí baterii dochází dech. Mátě někdo nějaké doporučení na novou ? Případně které se raději vyhnout? Do srazu asi bude chtít vyměnit.
ahoj Jardo, tak to Ti nezávidím, já to mám za sebou. Ta, co tam byla pocházela odněkud z Tchajvanu nebo odkud, podle odborníků nebyla starší než 3 roky a byla v háji. Teď jsem koupil Yuassa - japonec original. Připrav se na to, že jsou to jedny z nejdražších baterií, cena je asi 2.300,- našich kaček. Ale je na Tobě, zda seženeš něco jinýho za levněji.
Děkuji ti příteli. A je ta tvoje gelovka, nebo klasika olovo?
Tak jsem včera objednal tuhle.
http://www.ducatishop.cz/eshop-baterie-yuasa-yt12b-bs.html
Tak to máš úplně stejnou jako já, je to gelovka, kámoš co mi prodal (mimochodem za 1500,-) ještě doporučil toto: nalít dovnitř tu sračku, nechat otevřené ještě asi 4 hodiny, potom zadělat a nechat raději ještě na nabíječce dorazit. Udělal jsem to, nechal otevřené celý den a dalších 6 hodin nechal na udržovací nabíječce a dobrý.
Draci mám myslím tu samou, řídil sem se pokyny v návodu, vše udělal přesně jak bylo popsáno a motka chytla na první škubnutí.. Chce to pak projet trochu delší trasou a pohoda Jinak sem ji kupoval přez kamaráda minulé léto a dal za ní 1 250,- Kč
Mě stála 1754,-Kč plus 90,-Kč poštovné. Nic moc cena.
Takže baterie namontována. Pustil jsem se do toho hned popříjezdu ze mše, protože ráno už jsem myslel, že starou nenatočím. Tedy zprovoznění dle návodu, akorát jsem jí nechal otevřenou asi tak 20 minut, dokud to v ní bublalo, tedy probíhal proces. Skoro to vypadalo, že stará půjde vyndat od zadního kola, ale to jsem se spletl. Hrozný přístup. Musely dolů plasty, nádrž ( tj. uzavřít kohout těsně pod nádrží - 4 TX a odpojit dvě hadičky ), pak odpojit kontakty od baterie a všechny co tam vadí, sundat držák benzínového filtru se vším co k tomu je namontováno a nakonec ještě povolit a vyhnout spínač zadní brzdy. Jinak nebylo boha se k baterii dostat a vyndat jí i s plastovým obalem a kabely. Jen sama baterka vyndat nešla, protože nejde zvednout víčko plastového obalu. Samotné nabíjení trvalo od včerejšího večera 19.00 hod. do 09.45 hod. a chytla na první nakopnutí. Montáž zpět už byla lepší. Doufám, že mě to hned tak zase nečeká. Takže na sraz vše připraveno na 100%.
Tak to jsi mě dostal. Shodou okolností jsem dneska taky zakoupil a měnil baterii, ale podařilo se mi to asi za 15-20 minut. Povolil jsem nádobku na brzdovku, odšrouboval dva imbusy co drží pumpu zadní brzdy,odpojil baterii a vyšrouboval dva imbusy co drží tu plastovou krabici s baterkou a vyndal jsem ji celou mezi tlumičem a rámem v místě kde byla pumpa brzdy ven. Přehodil baterky a stejným způsobem ji tam dostal zpět. Jo a mimochodem koupil jsem vartu za 2304. Hnus.
Jarisi, to sis udělal zbytečnou pakárnu sundávat nádž a podobný věci. Já baterku vyndal stejně jako Mirek, povolil pumpu zadní brzdy, odšrouboval 2 šrouby co držely pouzdro na baterku, povolil a oddělal plastový blatníček nad zadním kolem a byla venku jako prd. Jestli budeš na zimu baterku vyndávat, tak to určitě zkus takhle, je to pohoda.
No jo jsem za blbce. Že by to šlo po sundání blatníku jsem si myslel až poté, co jsem to rozdělal. Protože jsem to nikdy nedělal a bylo mi řečeno, že baterka je pod nádrží, tak jsem to udělal jak jsem popsal. Jojo. Chybama se člověk učí. Aspoň víme , že to jde i složitější cestou.
Vzhledem k tomu, že mi odešla baterka, udělal jsem si radost a onen děsný zážitek demontáže zdokumentoval. Výsledek je zde.
na to se nedá koukat! jak si tu baterku doloval jednou rukou tak sem si říkal "zahoď ten mobil a vem to oběma rukama!" já jsem kuli tomu oddělaval kolo a tlumič abych ji dostal ven příště ale budu chytřejší!
Jde to i bez sundání toho držáku brzdy. Horší je to tam pak dávat.
Myslíš jako brzdového válce (2x imbus) nebo páku zadní brzdy??? V obou případech si myslím, že bych to už neprotáhl... Když uvidím - uvěřím :-) Ale zatím jsem skeptik. Nezlob se.
Nebo by tam nesměl být vnitřní blatník...
Nebo by tam nesměl být vnitřní blatník...
Tak jak píšeš. Bez demontáže brzdové pumpy (2x imbus) se mi to nepodařilo sundat ani náhodou.
jo pumpa musí dolů a pak pomůže i zadní blatníček.
To asi naštve.Hlásím baterie dobita a držííííííííííí.Už to frčíííí