TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 15:55:49 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 [2]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Táhne doleva  (Přečteno 3043 krát)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #15 kdy: 23-01-2019, 09:09:29 »

30° ??? - jseš si jistý????  -to je skoro 45°  Grin   měl bych problém uvěřit i 10°
aby jsi kompenzoval tímhle způsobem, už by ta závada na motorce bila do očí. Každopádně by na tom nešlo vůbec jezdit.
Měl by jsi celkem problém projet normálně pravou zatáčku.


  • zkontroluj jestli to nemáš do kozy (X) - tedy jestli střed přadní a zadní gumy jsou v ose. Tohle je třeba hezky vidět na vlhké vozovce
  • zkontroluj zadní kyvku. - jestli je zadní kolo rovně (v ose motorky) a zažil jsem i když byla zkroucená a zadní kolo nebylo kolmo s motorkou
  • vytáhni osu předního kola a koukni jestli je rovná
  • nevyváženost motorky je blbost - co by asi museli řešit chudáci co maj jen jeden mohutný výfuk na boku...

PS:
mimojié na dovolený jsem jednou vyrazil na nákup jen s jedním nasazeným bočním kufrem (plným) - víckrát to neudělám, ale rychle si zvykneš. Jen pro představu máš to cca 12kg úplně na kraji motorky - takže i hezká páka. - Ale rozhodně jsem tedy neměl ani z daleka 30°  Grin
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
B@rbuch@
Ondra, Wondřich, Mladej....jak chcete.. ;D
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Ondra Skalický
Bydliště: Dolní Dobrouč
SPONZOR:
Příspěvků: 616




« Odpověď #16 kdy: 23-01-2019, 20:00:40 »

To jsem tedy blázen...on se dá motor posouvat ze strany na stranu? cvok jestli jo, tak max v řádech milimetrů, ale to ti dle mě nebude způsobovat takovýhle naklánění. Spíš bych to viděl opravdu na výše uvedené...zadní kolo mimo osu motorky, špatný galusky, nevyvážený nosiče na kufry, problém s vidlemi...ale myslím, že se ti vidlice (..a brejle) vůči přednímu kolu kříží...máš to ve vrtuli...

Bylo by celkem fajn dát sem pár fotek
Zaznamenáno

blll blll Yamaha TDM 850 4TX   blll  blll
Pečajs
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 8
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Petr Pečínka
Bydliště: Boskovice
Příspěvků: 385



« Odpověď #17 kdy: 23-01-2019, 21:56:11 »

Ten už s náma skončil, na všech fórech je to stejný. Tak se mu nevnucujte.

Rada ode mě, vem desítku zajeď do Yamahy, ať ti to rozeberou a nechají vše přeměřit.

A nebo ještě k doktorovi zda nemáš silnou skoliozu a tvoje vyrovnávání vlastně znamená sedět rovně
Zaznamenáno

Lepší je být první v pekle, než-li druhej v cíli.
Joch
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Joch
Příspěvků: 21


« Odpověď #18 kdy: 28-01-2019, 11:12:10 »

Díky Barbuchovi a Pegymu - další z odpovědí, které mohou pomoci - toho si cením, ještě jednou díky. Jen pro Vaši informaci: šavle mám venku a rozebrané - měřil jsem kluzáky - jsou rovné (v mých podmínkách jsem se doměřil odchylce 0,05mm což je chyba mé metody měření). Vyměním gufera a dám je z5. Pak jdu na geometrii - nechám změřit celou motorku a uvidím. Pak dám vědět, co to bylo, protože vnějším ohledáním není nikde znát, že by bylo cokoli otlačeno (hlava řízení od brýlí, brýle ...) či rovnáno (rám, kyvka ...). A ano, motor je v předních okách na rámu "pohyblivý" (ano, cca 10mm na každou stranu) - je to kvůli nastavení souososti řetězového kolečka s rozetou. Mrkněte do dílenského manuálu, tam to je nakresleno - oko na rámu, do něj čep a přes něj šroubem uchycení motoru. Čep se následně stáhne okem. Tímto šroubem máte nejčastěji přichycen i padací rám.
@Pečajs: když si čtu Tvé odpovědi (v tomto vlákně), tak se omlouvám, ale ani jedna z nich mi nepomohla (schválně si je přečti), a to bych čekal, že od tak dobře hodnoceného člena dostanu ty nejkvalifikovanější. Ale co, i to je příspěvek, za který je čárka, no ne?
Tak se mějte chlapi.
Zaznamenáno
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #19 kdy: 28-01-2019, 16:07:16 »

Nakonec dáš na Pečajse a strčíš motorku do servisu. Takže ti poradil dobře, ne ?
Ale mě si neodpověděl, kdy ti to začalo dělat.
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
Pečajs
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 8
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Petr Pečínka
Bydliště: Boskovice
Příspěvků: 385



« Odpověď #20 kdy: 28-01-2019, 16:23:40 »

Jsem tak kladně hodnocen díky svému picímu a bavícímu umu. Co se týká techniky vím o tom úplný kulový, jinak bych si nekoupil KTM  blll Tak ať se na problém přijde a na jaře jezdíš rovně  supr
Zaznamenáno

Lepší je být první v pekle, než-li druhej v cíli.
Joch
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Joch
Příspěvků: 21


« Odpověď #21 kdy: 28-01-2019, 16:46:30 »

ok Jirko, takže: nám za to, že ne s každou závadou jezdíte do servisu, nebo ano? Tím myslím od výměny oleje kdekoli až po instalaci elektropříslušenství, rozebrání motoru či výměnu rámu. Kdo má motku a baví ho nejen ježdění, tak si to udělá sám (pokud na to má zázemí a hoví tomu). Takže si nechám změřit rám (domluvena cena 1800Kč) a kdyby to byl on, tak za rovnání či jiný dám kolem 4.000 a nebavím se tady o 10.000, či skolióze, kterou asi taky trpím ...
Ale ať zodpovím tvůj dotaz: při nákupu jsem si toho nevšiml, až když jsem něco najezdil (hlavně ve dvou), tak jsem si všiml, že mi jinak "padá" do levé a jinak do pravé zatáčky (není to nijak dramatický rozdíl, ale po čase ježdění si to jezdec uvědomí). Ono při nákupu tam byly staré sjeté gumy a při průjezdu zatáčkou se motka do zatáčky (levé nebo pravé) najednou "zlomila". Výměnou pneu došlo k zásadní změně chování motorky v zatáčkách, takže asi od přezutí.
Ale jak jsem napsal v předchozím příspěvku: je to můj boj a ten si dobojuji do konce - ať už sám či s podporou znalých. Jen mě mrzí, že mnoho "motorkářů" dává rady/nerady jen proto, aby se vyjádřili, a to uznejte sami se zde taky děje. Pro pobavení skalních příznivců a členů je to príma zábava a notování si do stejné noty, ale ti nově příchozí to nemusí tak vnímat.
Porušil jsem slib, že se nebudu vyjadřovat, tak raději už další nedám a budu se tiše snažit přihlížet (protože tento způsob psané komunikace nevede ke zdárným koncům, když se strany cítí napadeny). Pro takovou diskusi je nejlépe sednout ke kofole nebo pivu a tam si to vyříkat. Mějte se.
PS: protože během psaní se vyjádřil i Pečas: ono to dopadne, protože to vždycky nějak dopadne. Jde o to, že vším čím si majitel motorky prochází a přichází na to sám, se učí. A mohu se učit buď sám metodou pokus/omyl, nebo se na problém zeptám znalých, jestli to někdo neřešil, abych kus té cesty přeskočil a pokračoval tam, kde jiní skončili. A protože každá motorka se chová jinak, tak jsem se i tady zeptal, jestli to už někdo "neprošlápl" - očividně ne, takže jdu směle dál. Měj se kolama dolů.
Zaznamenáno
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #22 kdy: 28-01-2019, 17:19:06 »

Když od přezutí, tak proč hledáš problém v rámu ?
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
Joch
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Joch
Příspěvků: 21


« Odpověď #23 kdy: 28-01-2019, 17:37:04 »

protože na starých gumách jsem najel asi 100km, takže jsem si tu nesouosost neuvědomil - neuměl jsem ji vyhodnotit - srovnat mezi starýma a novýma gumama. Na nových se mi při 170km/h lehce rozvibrovaly řidítka. Tak jsme koukli na "zákryt" kol a ten řekl, že by zadní kolo chtělo vytočit doleva. tak jsem to i přes rozdílný počet dílků na kyvce udělal a ... a motka se více srovnala (ale stále trošku jede doleva) a ani při 180km/h se nechvěla. Jenže tím, že podle čárek na kyvce není zadní kolo tak, jak by mělo být pátrám dál, co je toho příčinou.
a upřímně - nepředpokládám, že když obuju nové gumy, vyvážím je obě do "0" staticky i dynamicky, že by byl problém v nich (a pokud bude, tak to se zase naučím něčemu, co bych nikdy neřekl, že by se mohlo stát). A v zatáčkách nemám problém s náklonem, že by to geometrie nedovolila, jenže níže už nemohu, protože vlevo už dřu stupačkou, stojanem a nožkou a vpravo stupačkou (na stupačkách mám policajty). Zadní guma je jetá až na hranu a neřekl bych, že je na ní uprostřed ploška ...
Zaznamenáno
Karlos I.
Znalec
**

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Karel IVAN
Bydliště: Karlovy Vary
SPONZOR:
Příspěvků: 23



« Odpověď #24 kdy: 28-01-2019, 20:24:57 »

Ahoj, jsem nový majitel TDM, takže také začátečník, ale napadlo mně, co se podívat na uložení zadní kyvky? Ještě jsem neprozkoumal, jak je to uložené....třeba tip při "pátrání". Měj se krásně a hlavně, ať na to brzy příjdeš, protože jaro se blíží  Smiley
Zaznamenáno
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #25 kdy: 28-01-2019, 20:41:18 »

Takže ty si úmyslně vykopnul zadní kolo z osy kyvky a ptáš se, proč to táhne doleva ???????
Řekni, že to tak není.
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
Joch
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Joch
Příspěvků: 21


« Odpověď #26 kdy: 29-01-2019, 09:23:04 »

ufff, ještě jednou - motorka táhla doleva i když bylo kolo v kyvce v ose - tj. ihned po přezutí a seřízení tak, aby zadní kolomělo stejný počet dílků na obou stranách kyvky. A kromě toho jak jsem psal:"... Na nových se mi při 170km/h lehce rozvibrovaly řidítka. Tak jsme koukli na "zákryt" kol a ten řekl, že by zadní kolo chtělo vytočit doleva. tak jsem to i přes rozdílný počet dílků na kyvce udělal a ... a motka se více srovnala (ale stále trošku jede doleva) a ani při 180km/h se nechvěla. Jenže tím, že podle čárek na kyvce není zadní kolo tak, jak by mělo být pátrám dál, co je toho příčinou..."
Takže ano, úmyslně jsem "vykopnul" zadní kolo ale abych eliminoval táhnutí doleva, což se zlepšilo, ale stále to není ono. Když ho srovnám, nepojede rovně.
Zaznamenáno
Pečajs
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 8
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Petr Pečínka
Bydliště: Boskovice
Příspěvků: 385



« Odpověď #27 kdy: 29-01-2019, 12:14:00 »

Nedá mi to...170 ani 180 se nesmí
Zaznamenáno

Lepší je být první v pekle, než-li druhej v cíli.
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #28 kdy: 29-01-2019, 12:45:07 »

A co na to chudinka řetěz ? Ten je taky se zoubkama v rovině ?
Krom toho, vibrace řidítek ti může dělat plexi v kombinaci s větrem. A to je pokaždé jinak.
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
Karlos I.
Znalec
**

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Karel IVAN
Bydliště: Karlovy Vary
SPONZOR:
Příspěvků: 23



« Odpověď #29 kdy: 29-01-2019, 14:09:56 »

Mi třeba na XJ-čku vibrovaly řídítka, když jsem je pustil a měl jsem vzádu kufr....bez kufru ani "Ň"
Zaznamenáno
Stran: 1 [2]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML