TDM FORUM TDM FORUM
23-09-2024, 20:17:41 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2 3   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Nastavení tlumičů  (Přečteno 10172 krát)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« kdy: 06-06-2009, 07:50:59 »

máte někdo návod jak se nastavují?
zadek jsem koukal má pod sedlem přrpínač předpětí menší pružiny. Velká (hlavní) se předpíná jak? dole u uchycení?

přední šavle by měly mít prý nastavení tuhosti a odskoku. Z toho jsem teda ale jelen... U XJ co jsem měl předtím nešlo nastavit nic
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #1 kdy: 29-07-2009, 12:05:31 »

chtěl jsem motorku snížit. Měřim cca 176cm a při origo nastavení je motorka prostě vysoká...

koukal jsem tedy na zadek, tam jsou dole dvě matice co nastavují předpětí pružiny.
Povolil jsem je tedy skoro až úplně dolů, takže zadek lehce sednul.
U předku jsem ale nechtěl nic štelovat, přišel mě tuhý akorát.
Zkrátit pružinu mě přišlo debilní, zkrátí se tak délka chodu tlumiče a navíc ta operace nejde vzít zpět.
Nakonec mě napadlo povolit uchycení tlumičů a povyjet s šavlema v brýlích nahoru.
Mám to teda o cca 2cm a super Smiley konečně došlápnu bez problému celou nohou na zem.
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
joe30j1
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Příspěvků: 163



« Odpověď #2 kdy: 12-11-2009, 10:23:04 »

aj predná sa dá komplet nastavit, čo tam je ten malý šrób to je na tuhost tlmiča a čo tam je druhá najväčšia matka to je na predpetie,všade sú zárezy aby si to dal presne na obidve strany, inak ja neviem tie moje tlmiče su ako z blata, pojdu nové pružiny progresivne, staré sú už unavené
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #3 kdy: 12-11-2009, 22:39:31 »

aha ale na co má vliv tuhost a na co přepdpětí? Mě ty pojmy taknějak splívají
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
joe30j1
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Příspěvků: 163



« Odpověď #4 kdy: 22-11-2009, 10:41:35 »

to sa nedá takto rozdelit potrebuješ mat obidve správne nastavené aby si mal stabilný a pohodlný podvozok, ale ak chceš viac pohodlný tak tuhost by som trosku dal silnejšiu a uvolnit trochu pružinu
Zaznamenáno
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905



« Odpověď #5 kdy: 28-07-2010, 18:44:40 »

Dnes jsem se pustil do ladění. Přišlo mi, že mám motku až moc pružnou, zvlášť ve dvou se to houpalo jako loď. Já se svou výžkou na zem v pohodě dosáhnu, tak jsem to zkoušel utužit. Předek jsem zkoušel na pružinách utáhnout až na ten první kroužek a pak povolit na pátý, ale zase tak veliký rozdíl jsem nepocítil.. Nechal jsem to na prvním kroužku a šroubek co nastavuje tuhost dal na 3 "clicky". Tohle byla legrace, ale nastavit zadek...mazec! Tuhost jde parádně aj povolit kontra matici co drží pružinu, ale pak s tou velkou byť jen pootočit.. No nakonec zvýtězilo velké kladivo a kus železa.. J)  jinak to prostě nešlo.. Potřeboval jsem zadek dát na tužší, bo mi osa na zadním kole drbe do výfuku a ve dvou je motka až moc jak loď. V manuálu je psáno, že od osy spodního šroubu na tlumiči po spodek pružiny má být:
59 mm - minimum
61 mm - standard
63 mm - maximum
já měl 58 mm a natloukl sem tam těch 63 mm. Byl jsem se projet jen sám a zatím mi přijde, že je motka opravdu tužší. Uvidím při delší cestě a plně naložen, pak budu vědět víc.
Zaznamenáno

Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #6 kdy: 04-08-2010, 08:26:18 »

Drivre přesně tak.Jenom ještě na tom centrálu je dole takové malé kolečko a tím jde seřizovat tuhost tlumiče.Má to snad cca 30 klicků.A jde to poznat.Tím že jen přitvrdíš pružinu ti sice nepůjde na doraz ale je to jankovitější.Já taky ladil co jezdím furt ve 2ko.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905



« Odpověď #7 kdy: 04-08-2010, 09:29:57 »

Citace: Luko
Drivre přesně tak.Jenom ještě na tom centrálu je dole takové malé kolečko a tím jde seřizovat tuhost tlumiče.Má to snad cca 30 klicků.A jde to poznat.Tím že jen přitvrdíš pružinu ti sice nepůjde na doraz ale je to jankovitější.Já taky ladil co jezdím furt ve 2ko.

Nerozumím termínu "jankovitější"  :hehe:  Tím spodním kolečkem na tuhost jsem taky točil a klicky jsou poznat, jen nevím, zda to utahovat jako kdyby na kolečku byl závit, nebo povolovat. Doprava tvrdost přidávám? Tak jsem si to myslel a dal dal tam 25 klicků od úplného povolení. Nevím jestli je to jen dojem, ale teď co jsme jeli za Kusem se mi zdá motka tvrdší.
Tuhost tlumiče znamená to, že se v něm olej pomaleji přelejvá, že? Takže jde vlastně pomaleji nahoru - nevrací se tak rychle..
Zaznamenáno

Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #8 kdy: 04-08-2010, 11:47:43 »

Citace: Driver toys
Citace: Luko
Drivre přesně tak.Jenom ještě na tom centrálu je dole takové malé kolečko a tím jde seřizovat tuhost tlumiče.Má to snad cca 30 klicků.A jde to poznat.Tím že jen přitvrdíš pružinu ti sice nepůjde na doraz ale je to jankovitější.Já taky ladil co jezdím furt ve 2ko.

Nerozumím termínu "jankovitější"  :hehe:  Tím spodním kolečkem na tuhost jsem taky točil a klicky jsou poznat, jen nevím, zda to utahovat jako kdyby na kolečku byl závit, nebo povolovat. Doprava tvrdost přidávám? Tak jsem si to myslel a dal dal tam 25 klicků od úplného povolení. Nevím jestli je to jen dojem, ale teď co jsme jeli za Kusem se mi zdá motka tvrdší.
Tuhost tlumiče znamená to, že se v něm olej pomaleji přelejvá, že? Takže jde vlastně pomaleji nahoru - nevrací se tak rychle..

Jj zmenšuješ průtok oleje a tím je tuhší.Pružinu přitvrdíš ale rychlost vrácení tlumíš tím tlumičem   :supr:
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #9 kdy: 16-12-2010, 20:13:01 »

do návodů jsem přidal popis nastavení  ODKAZ
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Jindra-tdm
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 15
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Jindřich Rambousek
Bydliště: Hevlín 433
SPONZOR:
Příspěvků: 562



« Odpověď #10 kdy: 16-12-2010, 20:37:37 »

Je to velice pěkně popsaný, tak můžu začít taky trochu laborovat  naugh
Zaznamenáno

Není důležitý dorazit včas, ale v pořádku!!!
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905



« Odpověď #11 kdy: 16-12-2010, 21:37:26 »

Je to velice pěkně popsaný, tak můžu začít taky trochu laborovat  naugh
Laboruj až budeš jezdit, aby sis pak nenabil čuchometr.. Ale ikdyž zase takovej rozdíl mezi nejtvrdším a nejměkčím podvozkem nejni.. Jen pokud jsi navyknutý na motku a víš jak Ti sedí, tak aby Tě pak nepřekvapila. No možná se to hodí - na jaře se s ní stejně fšichni znovu učíme  Grin
Zaznamenáno

Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Starky
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 7
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Marián Kolcún
Bydliště: Bernoláková 17, 06503 Podolínec. Slovensko
SPONZOR:
Příspěvků: 483



« Odpověď #12 kdy: 16-12-2010, 21:46:17 »

Laboruj až budeš jezdit, aby sis pak nenabil čuchometr.. Ale ikdyž zase takovej rozdíl mezi nejtvrdším a nejměkčím podvozkem nejni.. Jen pokud jsi navyknutý na motku a víš jak Ti sedí, tak aby Tě pak nepřekvapila. No možná se to hodí - na jaře se s ní stejně fšichni znovu učíme  Grin
No tak to je v určitom zmysle pravda..ale keby v našich geografických podmienkách zima nebola, možno by nás to už na motorkách dávno  prestalo baviť a možno by sme ich už mali aj plné zuby....hmmmmm? LOL blll Wink.
Zaznamenáno

Na TDM a je jedno kam...!
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905



« Odpověď #13 kdy: 16-12-2010, 21:54:16 »

NESOUHLASÍÍÍÍÍM  grr Je to přece jen milenka..kdyby se nááhodou omrzela, tak maximálně koupíš jinou, ale pochybuju, že bys už do žádné nešel  blll
Zaznamenáno

Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Starky
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 7
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Marián Kolcún
Bydliště: Bernoláková 17, 06503 Podolínec. Slovensko
SPONZOR:
Příspěvků: 483



« Odpověď #14 kdy: 16-12-2010, 22:01:34 »

NESOUHLASÍÍÍÍÍM  grr Je to přece jen milenka..kdyby se nááhodou omrzela, tak maximálně koupíš jinou, ale pochybuju, že bys už do žádné nešel  blll
To je tiež pravda, ale nevieš , ako Ti to bude fungovať a do kedy......a iba pozerať sa na milenku......? LOL LOL LOL cvok
Zaznamenáno

Na TDM a je jedno kam...!
Stran: [1] 2 3   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML