TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 17:30:34 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: [1] 2 3 4   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Pružiny přední vidlice  (Přečteno 8567 krát)
Deutschmann
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 12
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Miroslav Němčík
Bydliště: Praha - Libeň
SPONZOR:
Příspěvků: 301



« kdy: 01-02-2016, 07:32:50 »

Ahoj kamarádi, neznáte náhodou někdo specifikaci pružin do předních vidlic na 4 TX?

Potřebuji znát tyto informace:
délka
počet závitů
průměr drátu


Jsem 300 km od motorky, tak si to nemohu změřit osobně.


Děkuji moc
Zaznamenáno

Dovolená se nemusí povést, hlavně když zážitky jsou silné a nezapomenutelné.
Klouže ti motorka v terénu? Postav se do stupaček. Motorka bude sice klouzat dále, ale nebudeš to cítit. :-)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #1 kdy: 05-02-2016, 21:54:33 »

ty pružiny jsou mimojiné progresivní a asi by bylo vhodné znát i tuhost, což ti asi nikdo nezměří
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #2 kdy: 07-02-2016, 12:23:17 »

Opravdu mají ty pružiny progresivní stoupání.
Otázka co s tím chceš dělat?
Nechávat dělat s původními parametry nebo nějaké tvrdší ??
A jak se to vyplatí?
Wirth progresy se dají sehnat od 2700kč.
 Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #3 kdy: 07-02-2016, 19:55:30 »

YSS progresy za 2504,-
Zaznamenáno
Junior
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Palo
Bydliště: Malacky
Příspěvků: 72


« Odpověď #4 kdy: 08-02-2016, 19:22:07 »

Aky význam majú pri TDM a onroad jazdení progresky?  Stavím sa o co chcete, ze nerozoznáte rozdiel medzi rovnakou moto s dobrým originál podvozkom (nevybitym a dobre nastaveným) a progres pružinami... Pretože ak viete ako progresky fungujú (je toho kadetade popísaného mnoho), musí Vám byt jasne, ze pri onroad jazdení to sú vyhodené peniaze z okna... A ak to nie je ladené odborníkom, bude to možno este horšie, než originál stav...

Ak chces naozaj vymakat podvozok, kontaktuj Faryna (myslim ze teraz robil nieco v KTM v Bratislave). On ti postaví podvozok naozaj ze TOP!  (A čuduj sa svete, použije podľa všetkého originál vyjazdené pružiny..  supr )
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #5 kdy: 08-02-2016, 19:34:10 »

Jak víš že Deutschman jezdí ONRoad?
A hlavně se bavíme o 16let a více staré motorce ve které na 99% ty pružiny nebudou 100pro.
Takže opatrně s odborníkama.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #6 kdy: 08-02-2016, 19:51:05 »

Mnoho lidí jde do progresů taky z důvodu ceny, oni vyjdou cenově líp, jak origo pružiny.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #7 kdy: 08-02-2016, 21:33:10 »

Ak chces naozaj vymakat podvozok, kontaktuj Faryna (myslim ze teraz robil nieco v KTM v Bratislave). On ti postaví podvozok naozaj ze TOP!  (A čuduj sa svete, použije podľa všetkého originál vyjazdené pružiny..  supr )


S Farynem jsem měl tu "čest" hovořit  a vidět jeho práci. Odvařený jsem s něho ale opravdu nebyl. Nepřišlo mi to jako práce odborníka.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #8 kdy: 09-02-2016, 06:44:28 »

TDM 900 má už v serii progresivní pružiny, ale jak píše Luko, motorky které mají naježděné třeba 70 a více tisíc kilometrů na různých silnicích a cestách, nemají rozhodně pružiny v takovém stavu, že bys nepoznal rozdíl po výměně za nové.
Podle mě mít pružení ve 100% stavu je stejně důležité jako brzdy.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #9 kdy: 09-02-2016, 08:10:11 »

Myslím si, že Paľo z Malaciek vie všetko najlepšie.  ojee
Zaznamenáno
Junior
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Palo
Bydliště: Malacky
Příspěvků: 72


« Odpověď #10 kdy: 09-02-2016, 12:26:07 »

Mirek:  Kiss tak to si asi potom najvačší odborník ty (kedže si mnoho rally jazdcov dáva pravidelne robiť u Faryna podvozok, ale teba nepresvedčil o svojej odbornosti  LOL )

Roman: pruženie vs. brzdy  supr
Ale keby si dal sebalepšie pružiny do nezrepasovaného tlmiča, tak je ti to baraní prd platné  Wink a ďalšia vec je, že správnym nastavením origo tlmiča+origo pružiny (samozrejme, nevymlátenej) sa dosiahne tak dobrý podvozok, že žiadne progresky z druhovýroby nie je treba...v prípade, že autor témy nejazdí hard offroad...

Tomáš: ano, cena môže byť limitujúci, resp. rozhodujúci faktor...na druhej strane, koľko pružín za životnosť tej motorky zničím? 2 sady? 3? Ak by som si tú motorku nechal celý život, tak možno...

Luko:v podstate som ti odpovedal v odpovedi pre Romana...ak jazdí autor rémy taký offroad, že dostáva origo tlmiče na dorazy, zas to môže kludne byť len nastavením, resp. často stačí iba zdvihnúť hladinu oleja v tlmičoch...TLMIČ totiž TLMÍ rázy od nerovnosti povrchu, pružina len VRACIA tlmič do pôvodnej polohy ( tam sa potom nastavuje odskok, resp. rýchlosť, akou sa tlmič vráti do pôvodnej polohy a teda jeho schopnosť byť pripravený na ďalšiu prekážku.....blablabla, dalo by sa o tom popísať litánie, ale všetko sa to na internete dá najsť...)

V každom prípade, dobre naladiť podvozok je umenie, prajem, aby to vyšlo každému, kto sa do toho pustí..  supr
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #11 kdy: 09-02-2016, 13:43:02 »

Junior: Když ti ten tvůj super odborník navrtá do zadního tlumiče díru a do ní našroubuje hadičku kterou do tlumiče plní plyn, protože jinak to asi nesvede tak to mi moc profesionální nepřijde. Hadička tam potom visí a když jezdíš off tak si myslím, že to úplně šťastné řešení není. Když jsem mu volal ohledně repase zadního tlumiče tak se mu do toho vůbec nechtělo, asi je to pro něho podřadná práce. No a když potom svolil tak chtěl za blbou repas tak nekřesťanské peníze, že jsem to odvezl (pro mě) odborníkovi panu Pokludovi a ten mi to udělal za zlomek ceny a bez hloupých, přechytřelých a povýšeneckých keců. Ale nechci se hádat, pro tebe je to tlumičový guru a pro mě ne.
Zaznamenáno
Junior
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Palo
Bydliště: Malacky
Příspěvků: 72


« Odpověď #12 kdy: 09-02-2016, 16:01:52 »

Mirek: tak  supr Cool
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #13 kdy: 09-02-2016, 16:19:46 »

Junior : myslel jsem samozřejmě pružení jako komplet.
Já měním olej v tlumičích co 20 tis.km nebo 3 roky, první repas (nové těsnění) jsem dělal až v 70tis.km, jinak vše origo a zatím OK.
Zadní centrál zatím origo, přepákování je potřeba určitě co 30tis. km rozdělat a promazat.

Progresivní pružina má velkou výhodu hlavně u tlumičů, které se nedají štělovat, protože tam se tím optimalizuje rychlost ponoření při intenzivním brzdění, atd.
Zaznamenáno
Deutschmann
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 12
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Miroslav Němčík
Bydliště: Praha - Libeň
SPONZOR:
Příspěvků: 301



« Odpověď #14 kdy: 15-02-2016, 07:59:30 »

Tak jsem si to změřil a pružina má tyto rozměry:
Délka: 505 mm
Vnější průměr: 36 mm
Průměr drátu: 5 mm
Počet závitů: 33

Pozor na jedné straně se na posledních 35 mm zužuje na průměr 30 mm.
Zaznamenáno

Dovolená se nemusí povést, hlavně když zážitky jsou silné a nezapomenutelné.
Klouže ti motorka v terénu? Postav se do stupaček. Motorka bude sice klouzat dále, ale nebudeš to cítit. :-)
Stran: [1] 2 3 4   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML