Na aukru jsem koupil v podstatě jen skelet Terry domácí výroby (zachovala se mi pouza malá fotka). V podstatě mi šlo pouze o motor a zánovní šípové pneu. Za terru jsem dal asi 2000,-. Terra byla samozřejmě nepojízdná. Jednalo se o rám s motorem Jawa 250ccm, k tomu ještě nějaká "záhadná" převodovka, jejíž účel jsem vůbec nepochopil. Náprava byla vcelku, natvrdo spojená kulatinou, s rozetou uprostřed. Asi půl roku jsem plánoval co a jak. Potřeboval jsem, aby výsledná Terra i couvala a i nějak slušně zatáčela. Takže první plán byl vymyslet nějakou převodovku, z důvodu zpátečky a diferenciálu. Volba byla jasná - trabant. Zaprvé mám k tomuto vozu vztah z mládí a za druhé je tato převodovka lehká a levná (koupil jsem ji na aukru za 200,-Kč). Nyní nastala nejtěžší práce z celé přestavby, cílem bylo "nacpat" převodovku do rámu a zároveň do ní napojit poloosy od kol a motor. Rozřízl jsem tedy osu nápravy (6cm průměr - pakárna) a začal vybrušovat, měřit, lícovat, spasovávat, svařovat-zase rozbrušovat. Když se toto na poněkolikáté konečně povedlo, pokračoval jsem instalací motoru a ostatních ovládacích prvků - to už mě bavilo o poznání víc. Následoval další problém, co k Teřře připojit? Původní plán byl použít můj odhlášený přívěsný vozík za auto. Problém byl jak vymyslet brzdu. Nejprve jsem chtěl k tomuto vozíku přidělat brzdový mechanizmus z trabanta, kterého měl kamarád rozebraného, ale při představě co by to asi obnášelo jsem se rozhodl pro plán "B". Prodat můj vozík a koupit jinej už s brzdou. Nakonec to tak dopadlo a ani jsem nemusel nic doplácet. Když už šlo všechno zapojit do sebe a vyzkoušet, tak následovalo opět vše demontovat, natřít a znovu složit. V současné podobě je na primáru motoru originál oz. kolo, které pohání rozetu na hřídeli převodovky, vyrobené poloosy jsou zasunuty v převodovce. Takže Terra má 16 rychlostí dopředu a 4 dozadu :-) Vypadá to, že se to celkem povedlo. Jenom by to ještě chtělo sehnat menší rozetu na převodovku, protože nyní se slušně dá jezdit v kombinaci 4.kvalt - 4.kvalt. A dále dořešit dobíjení. Koupil jsem 6V baterku do nějaké ATV, ale nemá dostatečnou kapacitu a motor při nízkých otáčkách moc nedobíjí ( už jsem to monstrum 2. tlačil domů.) Takže náklady cca do 3 tisíc a hromada práce, ale taková práce asi baví každýho chlapa. Nestihl jsem natočit video hotové Terry, takže až na jaře ......