TDM FORUM TDM FORUM
25-11-2024, 14:25:33 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Výměna napínáku rozvodů  (Přečteno 7866 krát)
Ivan_TDM
Velký znalec
****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ivan
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE
SPONZOR:
Příspěvků: 124



« kdy: 03-05-2013, 22:40:26 »

Podle všech příznaků nastudovaných skoro všude kde se dalo, mi končí napínák rozvodů (mám bohužel ještě ten starý typ co byl v modelech  do 04). Mám najeto  50 tis. tak už má trochu nárok, vytahaný řetěz by neměl být, protože někdy v 37.tis se měnil (preventivně) při kontrole ventilů.  Nechci nic riskovat, takže nový napínák byl měl být přijít snad v úterý.
Franzouský "TDM mág" píše že výměna napínáku je práce jednou rukou na 15 minut včetně svačiny Smiley  Zajímá mě zdali i místní šmati mají zkušenost, že když se klika nastaví dle značek na OT prvního válce a uvolní se napínák že řetízek nepřeskočí. Nechce se mi rozebírat půl mašiny a sundavat víko motoru pokud to není nezbytně nutný. Maximálně bych viděl sundání víka olej. čerpadel a tudy kouknout, zda-li řetěz nepopojel po klice...   
Zaznamenáno
minko1
Jazdim pre potesenie
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Milan Kluciarik
Bydliště: Nededza
Příspěvků: 23


« Odpověď #1 kdy: 04-05-2013, 08:16:53 »

moja vlastná skúsenosť :  povoliť dva imbusove srobky , veľkosť kľúča 5 vybrať  založiť nový bez strun dotiahnuť a až potom založiť struny a dotiahnuť  srob mam pocit 12 alebo 13 kľúčom. Nenastavoval som  na žiadne značky ani nič podobne. Pozor počas práce nepretacat motor !!!   

časovo hádam 15 minut z cigaretkou Smiley.     
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #2 kdy: 04-05-2013, 08:41:39 »

Minko1- řeč je o 900,tam je úplně jiný napínák a je odlišnost v vedení řetězu mezi vačkama.  Wink

Já ti určitě neřeknu že když vytáhneš napínák se nic nestane.(Nejsem blázen)  Wink
Ale řeknu ti že když sundáš ventil víko,tak si rovnou zkontroluješ vytahání řetězu a zkontroluješ/event seřídíš ventilové vůle.Jo a ještě vyměníš chladící kapalinu  Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
minko1
Jazdim pre potesenie
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Milan Kluciarik
Bydliště: Nededza
Příspěvků: 23


« Odpověď #3 kdy: 04-05-2013, 09:21:58 »

Luko nič proti ale mam 850 a kamoš ma 900 žiadny rozdiel medzi montážou napinaku som nezistil. Je to na vlas podobné.


Samozrejme pokiaľ bude meniť len napinak.
Zaznamenáno
nimlot
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Jarda
Bydliště: Kamenice u Prahy
Příspěvků: 35


« Odpověď #4 kdy: 12-05-2013, 20:29:54 »

Podařilo se? Tahle operace mě na devítce totiž taky čeká v nejbližší době. Jak jsem pochopil ten návod, tak tím otočením motoru na "T" značku (horní úvrať pístu 1. válce při kompresním cyklu) se docílí toho, že rozvoďák není v tahu (všechny ventily zavřený) a vyndáním toho napínáku pak nemůže přeskočit a časování se nerozhodí.
Zaznamenáno
Ivan_TDM
Velký znalec
****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ivan
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE
SPONZOR:
Příspěvků: 124



« Odpověď #5 kdy: 13-05-2013, 11:11:55 »

Podařilo se? Tahle operace mě na devítce totiž taky čeká v nejbližší době. Jak jsem pochopil ten návod, tak tím otočením motoru na "T" značku (horní úvrať pístu 1. válce při kompresním cyklu) se docílí toho, že rozvoďák není v tahu (všechny ventily zavřený) a vyndáním toho napínáku pak nemůže přeskočit a časování se nerozhodí.

Může a rozhodí, bál jsem se toho a ukázalo se že právněně. Vše nutné jsem (ač se mi do toho vůbec nechtělo) odstrojil a sundal víko ventilů abych viděl na vačky. Klika byla nastavená na "T", po vyndání napínáku za okamžik cvak, cvak a vačky se protočily. Bylo nutné rozvod zčasovat, což jsem si raději nechal udělat od kámoše co pracuje v motoservisu. Poradím Ti jeden tip, který mě bohužel napadl až ex post, vezmi stahovací pásku a pořádně ozubená kola na vačkových hřídelích (v místě otvoru) stáhni s rozvodákem. Pak se určitě neprotočí  Wink
Z vlastní zkušenosti doporučuji, jakmile vyndaváte napínák raději sundejte víko ventilů a zkontrolujte zda nedošlo k rozčasování rozvodu.  

      
Zaznamenáno
nimlot
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Jarda
Bydliště: Kamenice u Prahy
Příspěvků: 35


« Odpověď #6 kdy: 13-05-2013, 13:28:51 »

Diky za tip. Jeste tam mam jednu nejasnost, ta T znacka je tipuju primo na kotoucku na klikove hrideli a tim padem se otoci dvakrat behem celeho cyklu motoru, takze i T znacka projde dvakrat, jednou v kompresnim cyklu a podruhe na konci vyfukoveho. A spravne to ma byt v tom kompresnim. Neni to nahodou tak? Kazdopadne na vackach to samozrejme pujde poznat a tam by to melo byt snad kdyz jsou vsechny "vodorovne" a urcite to za tu praci stoji, mit to pro kontrolu otevrene.
Zaznamenáno
Fritz
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: jiná
Bydliště: Olbramovice
SPONZOR:
Příspěvků: 56



« Odpověď #7 kdy: 13-05-2013, 14:26:25 »

Je to tak a proto vždy sundam vyko ventilu
Zaznamenáno
nimlot
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Jarda
Bydliště: Kamenice u Prahy
Příspěvků: 35


« Odpověď #8 kdy: 17-05-2013, 13:50:23 »

Napínák vyměněn, nic nepřeskočilo, víko ventilů jsem nemusel sundávat. Stačí pozorně poslouchat, když se točí ručně motorem, kdy motor nasává vzduch. Z toho lze zjistit, v jakém cyklu je a tak správně najít TDC v kompresním cyklu. Tzn. jakmile přestane nasávat vzduch (cyklus sání), tak pak další půlotočkou nastane komprese a v horní úvrati pak nastavím T značku a to je ten správný moment.

Měl jsem pouze odklopenou nádrž, otevřený airbox (zároveň jsem měnil i filtr) a ucpané sání druhého válce hadrem, abych věděl kdy saje první válec. Ještě jsem měnil olej a to je teda taky celkem věda oproti předchozí motorce (CB500).
Zaznamenáno
Ivan_TDM
Velký znalec
****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ivan
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE
SPONZOR:
Příspěvků: 124



« Odpověď #9 kdy: 17-05-2013, 14:08:52 »

Blahopřání, měl jsi kliku supr 
Zaznamenáno
nimlot
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Jarda
Bydliště: Kamenice u Prahy
Příspěvků: 35


« Odpověď #10 kdy: 17-05-2013, 16:25:06 »

Taky jsem s tim motorem asi pul hodiny otacel, nez jsem to vyladil. Rozdelavat viko ventilu by znamenalo vypustit chladici kapalinu, oddelat chladic, cerpadlo a nadrz sundat uplne... to samy pri vymene svicek. Uz se na to tesim.
Zaznamenáno
muf1981
začinajicí tdm dříve xj 600
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Jaroslav Vokatý
Bydliště: Soudná 6 jičín
Příspěvků: 20


moje kotatko už oveseno


WWW
« Odpověď #11 kdy: 02-07-2013, 21:08:41 »

Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes  hledam a zatim nic rv ,94   850 3VD dik
Zaznamenáno

hoj jsem Jarda z Jičína
Ales.77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Aleš Navrátil
Bydliště: Dolní Nětčice 75
SPONZOR:
Příspěvků: 434



« Odpověď #12 kdy: 02-07-2013, 21:17:34 »

Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes  hledam a zatim nic rv ,94   850 3VD dik


http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/1994/TDM+850/347141/
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #13 kdy: 02-07-2013, 21:26:16 »

nebo u dealera yamahy..
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #14 kdy: 02-07-2013, 22:10:29 »

Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes  hledam a zatim nic rv ,94   850 3VD dik

Nic mi do toho neni,ale co mas spatnyho na tom tvym?
Zaznamenáno
Stran: [1] 2   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML