TDM FORUM TDM FORUM
24-09-2024, 14:29:09 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru

Stran: [1]   Dolů
  Tisk
Autor Téma: Strimonský záliv od západu k východu  (Přečteno 1378 krát)
Kedar
Znalec

Motorka: TDM900
Jméno: Radek Tříska
Bydliště: Krmelín
Příspěvků: 21

« kdy: 20-06-2012, 14:16:03 »

Přestože jsem na vašem fóru pouze krátce, dovolím si příspěvek, který možná některé alespoň osloví.
Snad by patřil do cestopisů, ale není to klubová akce a tak .. však na tom nezáleží.
V září jsem se přepravil s batůžkem a cestovkou Nikolas tour do letoviska Vrasna poblíž Stavrosu v severním Řecku východně od Chalkidiki.
Navzdory né dvakrát lichotivému komentáři, jsem našel velice pěkné místa a příjemné zážitky s místními lidmi o které bych se rád podělil.
Po poměrně únavné cestě byl nezbytný den na dání se do hromady a příjemné lenošení na pláži. Pak stačilo zajít do Stavrosu a zastavit se v místní půjčovně motoskutrů a zapůjčit jej na dohodnutou dobu, s tím, že pokud dobu překročíš, tak se následně dohodneme na případném doplatku. pak následovalo sbalení nezbytných věcí a.. tradáá na cesty. Cíl cesty byl jasný - Ouranopoli, město jenž je branou do Mnižského státu na poloostrově Athos a zároveň starobylé odkud na vás dýchá dobrodružství a letitost starých uliček. Než jsme tam ale dorazili, čekala nás krásná zastávka v podobě starořeckého hradiště Stagria u městečka Olympiada. Tady pokud dáte na nás, pak Olympiadou projedete až k přístavišti a dáte se prašnou cestou doleva do mírného kopce, kde asi po 300 metrech se objevíte u brány - vstupu na hradiště letního sídla Filipa II. Makedonského, otce Alexandra - dobyvatele a zároveň působiště Aristotela, který jej vychovával. Procházka je příjemná kdy se zasníte do doby kdy zde proudili zástupy kupců, pasáku dobytka otroků i svobodných lidí -vše je pěkně popsáno i označeno. Při pohledech z bývalých hradeb vás okouzlí sytost moře kdy se zatoužíte osvěžit.
Při návratu ke skutříku  jsme popadli plavky a malou stezkou sešli k malé pláži ohraničené nádhernými útesy cca 70 m široké a tak čistou vodou pro hrobozrný písek, že se věřit nechce. Při koupání se otevřou nové pohledy na hradiště zašlé slávy.
Nasedli jsme na skutřík a pokračovali dále k Athosu, kdy se objevil před námi poutač archeoparku ve Stagiře, kde jsou vystaveny veškeré Aristotelovy vynálezy, jenž si mohou návštěvníci nejen prohlédnout ale i vyzkoušet v praxi. Vlezné je za 1 éčko a stává se, že tam ani vrátný nebývá. Po prohlídce a vyblbnutí se na atrakcich vydáváme na další cestu směrem konečně do Ouranopoli.
Těsně před vlastním městem se dostanete do místa, kde pevnina je tak úzká, že vidíte ze silnice na obě strany moře.
Do Ouranopoli přijíždíme k večeru, teplý přesto vlahý vítr dělá ovzduší příjemné. Procházíme kolem Bílé věže což je dominantou města a pak vyrážíme do spletitých uliček, kde domky jsou těsně nalepeny na sebe, aby bylo co nejlépe využito místo vedle místa. Spoustu pěkných zákoutí a pohledů nás přivedlo před Han, kde nás mladá Rumunka žádala, abychom povečeřeli u nich. Servis byl dobrý a v sumě za 13éček jsme byli napráskaní až.. k tomu výhled na zapadající slunko nad mořem ... prostě romantika a paráda.
Přespali jsme za městem ve stanu u pláže, kde večerní i ranní koupel dodala nocování příjemnou tečku a.. vyrazili jsme na náměstí, kde jsme se den předem domluvili na zapůjčení motorového člunu s vyjížďkou na moře.
Pronájemce byl sdílný a cca po 20 min.instruktáži jsme zanechali skutřík na nábřeží a vyrazili na moře.
Pocit vlastní rukou řízeného člunu je ... parádní, i když opět musíte dávat pozor, protože i takovou 6 metrovou loď lze na moři obrátit dnem vzhůru. Vlastní plavební koridor, kdy nemusíte mít kapitánské zkoušky vedl cca k 2 km vzdáleným ostrůvkům jenž se nazývají Oslí - jsou na nich pouze ovce kozy a oslíci. Vyberte si jakýkoli ostrůvek a na něm pláž, co se vám líbí, nebo zakotvěte uprostřed kanálu a skákejte přímo z lodi do vody, udělejte si piknik jak uznáte za vhodné a objevujte skryté zálivy, které se objevují na poslední chvíli .. k tomu nádherné řecké nebe. Navečer jsme připluli a předali člun - nedělali žádné krky že by tohle či ono - zaplatili a vyrazili zpět směr Stavros a Nea Vrasna.
Po cestě do Ouranopoli Batůžek brblal, že se bojí, že to tak klopit nesmím ... zkrátka obavy poprve jedoucího na tandemu. Po cestě zpátky byl nadšený, rozkládal rukama a náruživě mával všem protijedoucím motorkářum ,kteři se na nás smáli - co jsme to za individua.. blll
Nedalo nám to, abychom se ještě jednou nevykoupali v Olympiadě pod hradištěm .. při západu slunce a narychlo se kolem 10 večer zastavili v servisu a půjčovně skutrů. Majitel se děsně bavil a smál při popisu kde jsme byli a nechal nám skutřík grátis do rána, abychom nedělali rozruch ..
Popsal jsem jeden výlet, kdy se dá aktivně trávit čas relativně za drobný peníz aniž se musí ležet na pláži a rožnit se.. někteří třeba celou dobu ani nevylezou ven, protože je děsně horko a potom zase fouká vítr a...
Pokud jste to dočetli až sem tak díky za pozornost a někdy popíšu, jak jsme se vydali přes Kavalu - Monte Carlo východu na Ostrov Thassos a cestu kolem něj. ( v případě zájmu mohu poskytnout nějaké fotky..)
Tak zatím ahoj..

ffeerrddaa
Kořen
Děd vševěd
*****

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Oliva
Bydliště: Slaný (momentálnĚ Rochov u Úštěka)
SPONZOR:
Příspěvků: 269

WWW
« Odpověď #1 kdy: 20-06-2012, 16:35:39 »

jooo takovou dovolenou uznavam... a mozna mi letos ani nic jineho nezbude...  supr
myslim ze recko na skutru je proste romantika... jen tak dal supr

Dekuji za TDM...
Kedar
Znalec

Motorka: TDM900
Jméno: Radek Tříska
Bydliště: Krmelín
Příspěvků: 21

« Odpověď #2 kdy: 20-06-2012, 17:24:30 »

Spoustu zajímavých míst jsem již projel, ale hodně toho zbývá .. co jsem popsal byla jenom jedna část, tu druhou a delší popíšu podle ohlasu .. jinak plánuji velký trip do Řecka, včetně návštěvy Kalampaky pod Meteorami, vlastní Meteory, Larisu - rodiště Achilea, Thermopylský průsmyk pod Olympským pohořím, Olympskou rivieru, Katarinu, Soluň, atd - jsem hodně nadšený, když se mluví o Řecku, vlastně Makedonii a za řekou Strimonou začíná Trákie - Rodiště Spartaka - kraj kde se mísí vysoké hory a nádherné údolí s kouzelnými pohledy na moře (malou části jsem projel) smile_
ffeerrddaa
Kořen
Děd vševěd
*****

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Oliva
Bydliště: Slaný (momentálnĚ Rochov u Úštěka)
SPONZOR:
Příspěvků: 269

WWW
« Odpověď #3 kdy: 20-06-2012, 17:46:31 »

myslim ze sem klidne nejakou motivaci na dovolenou muzes hrnout...
1. mista je tu dost
2. minimalne ja se do recka chystam a mam v planu si to tam projezdit na skutriku a to i s batuzkem...

Dekuji za TDM...
Stran: [1]   Nahoru
  Tisk

Skočit na:

BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC