TDM FORUM TDM FORUM
21-11-2024, 22:05:41 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Yamaha TDM850 / TDM900 – Průvodce nakopávačem pneumatik  (Přečteno 578 krát)
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« kdy: 29-01-2022, 19:41:53 »

 Origo odkaz:

Yamaha TDM850 / TDM900

Yamaha TDM850 / TDM900 – Průvodce nakopávačem pneumatik
22. února 2020  Novinky , recenze , Yamaha   
Je fér říci, že starý TDM byl v britských prodejních žebříčcích trochu nedosažitelný, nicméně je to docela schopný motocykl, když se poškrábete na povrchu.

Tato kráska s bug-eyed byla poprvé dovezena do Spojeného království již v roce 1991 a pokud máme být upřímní, byl to velký určovač trendů.

Byl to amalgám různých částí... rám byl Delta Box, jako něco, co byste našli na FZR1000 EXUP té doby, ale motor byl jasně založen na starém Super Tenere. Tyto dvojité kulaté světlomety byly v podstatě „dobové“, ale poloha sezení byla velmi vzpřímená a (troufáme si říci) trochu „motard“.

TDM850Zdálo se, že jsme ve Spojeném království „dostali“ asi rok. Tím myslím pochopit, o čem byl TDM850. Lidé jako Performance Bikes a Simon Hargreaves ho oslavovali jako sportovní motocykl, ale během roku ho titíž novináři nazývali „Tedium“. Podivný…

Naši evropští bratranci to milovali. Nasadili na věc (a kola EXUP) hlučné trubky a lepivé pneumatiky a jezdili se prohánět po Le Périphérique nebo táhli velká kola kolem toho Triomphe... V celé Evropě byl TDM850 druhým největším prodejcem v kategorii 750-1000 ccm za Hondou. VFR až do 900 přišel v roce 2002.

Původní 850 používal paralelní dvojče ze Super Ten, takže měl kolem 75 koní a viděl více než 120 mph. Změny nastaly v roce 1996, kdy britský designér Glyn Kerr změnil vzhled na něco více cizího a kliky byly změněny na 270° (z 180 hod), což dalo motocyklu pocit V-twin. Tato verze motoru byla samozřejmě použita již v TRX850, který používal stejný pětiventilový hlavový motor.

V roce 2002 se objevila mnohem vylepšená verze 900 ccm, která byla v podstatě zcela novým motocyklem (takový byl jeho význam na evropském trhu.) Výkon byl až kolem 85 koní díky větší kapacitě, motoru se vstřikováním paliva, podvozku byl stále Delta Box, ale nyní hliníkový a změnily se brzdy (od R1 neméně), odpružení, ergonomie a rozložení hmotnosti. Šířka zadní pneumatiky se zvýšila ze 150 na 160 zadní část. Byly tam také nové elegantní digitální hodiny s LCD displejem a šest, ne pět ozubených koleček v převodovce.

Yamaha TDM850Cenově mohou první 850s začínat na 500–800 GBP. Jistě, mohou být trochu drsné, ale dostanete to, za co zaplatíte. Aktualizované modely z roku 1996 nejsou o mnoho víc a verzi 900 lze najít ve slušném stavu za 1500 GBP nebo více. Na opačném konci žebříčku si někteří sázkaři žádají £4000+ za pozdní model TDM900, ale za dobrý není potřeba platit tolik. Co doporučujeme, je vyzkoušet a koupit takový, který vyhovuje vašim potřebám. Pokud budete dojíždět/cestovat, najdete spoustu se slušnými zavazadly/vyhřívanými rukojeťmi/většími obrazovkami, takže se porozhlédněte…

CO SE DĚJE ŠPATNĚ

PŘIPOMÍNÁ: U některých 850 byly lamely spojky vyměněny prodejci již dávno, au 900 byly provedeny změny na úrovni prodejce v ECU, aby pomohly systému vstřikování paliva.

BRZDY: Od modelu 900 (2002) byly namontovány brzdy Sumitomo 'Blue-Spot' R1. Ty jsou skvělé, ale těží z úklidu tu a tam. A ignorujte, co vám bylo řečeno o samotných třmenech... ty lze sundat a opravit.

odpružení: Vidlice na jakémkoli modelu se zdály být měkké od nového. Zkus těžší 15wt olej do vidlic, nebo jdi dál a použij lineární pružiny vidlic. Majitelé také spustili vidlice o 10 mm skrz třmeny, aby urychlili řízení. Zadní tlumič je také měkký od nového a originály na 850s ho nyní projdou! Podívejte se na klub majitelů, co funguje. Někdy nakupují se slevou…

PROBLÉMY S MOTOREM: U 850 může do sacího traktu uniknout malé množství paliva, když motocykl stojí přes noc a způsobí vynechání/zpětné zapálení. Díry v originálním výfuku mohou také způsobit zpětné vzplanutí. Plochá místa v dodávce energie mohou být díky opotřebovaným tryskám jehly v sacharidech. Ventilátory motoru se také mohou zablokovat kvůli problémům s nastavením termostatu / spínače ventilátoru.

KONEC: Vůbec ne nejlepší – na dlouhou trať. Byl jsi varován. 

PALIVOVÁ NÁDRŽ: 18 litrů u modelů 1991-1995, 20 litrů od roku 1996

Yamaha TDM850 (1991-1995)

Barvy: černá, červená, modrá/šedá, tmavě zelená, fialová

Nová cena: 5279 GBP (1991)

Komentář: Původní model měl ocelový podvozek Deltabox a 180stupňový klikový motor na bázi Tenere. Měkké vidličky a šok, ale celý děj fungoval opravdu velmi dobře.

Yamaha TDM850 (1996-2001)

Barvy: stříbrná/žlutá, červená/černá, černá, modrá, červená, žlutá

Nová cena: 7299 GBP (1998)

Komentář: Hladší všestranný vzhled: 270stupňová klika TRX 850 se používá k tomu, aby síla působila jako V-twin. Vidlice se zvětšily na 43 mm, přepracován je také výfukový systém. Loom dostane prostor pro alarm na konci roku 1996 a výstražná světla instalovaná jako standard od roku 1998. 

Yamaha TDM900Yamaha TDM900 (2002-2011)

Barvy: žlutá/stříbrná, černá/stříbrná

Nová cena: 6799 GBP (2002)

Komentář: Vstřikování paliva a větší motor o objemu 897 ccm, stejně jako řada vylepšení. Převodovka také dostane ozubené kolečko navíc. Nový je také hliníkový rám s dvojitým nosníkem, stejně jako nová, swoopičtější karoserie. Nástroje jsou nyní digitální a zcela nové.
Zaznamenáno

Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML