TDM FORUM TDM FORUM
25-11-2024, 00:18:04 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Ventilové orgie a rozvody TDM 900  (Přečteno 9715 krát)
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« kdy: 02-11-2013, 22:12:24 »

Tak jsem tu zase s jednou specialitkou  grr

ačkoliv mám moto se serviskou a všechny intervaly řádně dodržené, rozhodl jsem se v 53tisících (Já od koupě najel 4 tisíce) pro jistotu zkontrolovat ventilové vůle a porod začal. Krom toho, že celý těsnění víka je oblemcaný nějakým tmelem / lepidlem, jsem nemohl vůbec, ale vůbec povolit domečky držící vačky, těch 16 šroubů mělo bejt dotaženo 10 Nm momentem, moje velká pracka to nemohla za boha povolit, zřejmě nějaký dement v servisu se předvedl (autorizovaný servis v Jihlavě).
Odhadem mohly mít šrouby hodně přes 30Nm, co víc všechny ventily mají vůle pěkně v háji, naštěstí jsem použil 4 podložky a sháním jich 6, všechny podložky jsou origo, co v tom servisu při těch 40tisících sakra dělali  cvok
Každopádně, rozvoďák měnit nebudu věřím že do 80-100 vydrží vypadá moc pěkně, ale chci se optat jak zjistit, že je napínák OK nebo KO, mám v devítce naštěstí už ten novější, ale po 53 tisících by mohl bejt taky v loji,

rady sem  Grin předem velké díky
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #1 kdy: 02-11-2013, 22:51:20 »

Na rozvoďáku u 900 nezjistíš nic.
Pokud chceš mít klidné spaní a ježdění tak řetěz vyměň.
Pokud bys potřeboval nové ventilové podložky napiš mi,umím je sehnat docela levně. Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #2 kdy: 03-11-2013, 07:50:41 »

Já jsem si nechal rozvodak pro jistotu vyměnit v 60 tis.km. Ventilove vůle byli pry OK, jen prohodili dvě podložky mezi sebou. Napinak je origo.Ten tmel pod vikem tam mám taky.
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #3 kdy: 03-11-2013, 08:10:55 »

Ještě trochu Edit- Vytahaný rozvod jde poznat,když si dáš kliku na značku tak vačky nesedí přesně.
Jak se řetěz vytahuje tak se to rozeštelovává víc a víc.
Za ten tmel bych kopal do řiti.Nejen že to jednoduše ucpe kanálek ale kdo to pak má čistit  grr
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« Odpověď #4 kdy: 03-11-2013, 08:41:48 »

No, než jsem sundal vačky, tak jsem samozřejmě kliku našteloval na značku a je tedy pravda, že značky na vačkách tedy výfuková vačka a sací, nemají značky v naprosté rovině a lehce se rozchází, co víc napínák je skoro celej vytaženej (ale to je asi nesmysl, aby se za dobu "vytahování" řetězu napínák vytáhl z nuly na max, to už by bylo něco v perdeli) Měl jsem představu, že ten napínák se v průběhu sám automaticky dopíná, ale to bude asi moje mejlka.

Luko podložky bych si vzal dle nabízené ceny, jelikož jich potřebuji 6, tak hledám nejvýhodnější nabídku.

Ještě dotaz, má někdo nýtovačku na rozvoďák  naugh do servisu to kvůli tomu dávat nebudu a kupovat ji za 1300 nechci
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #5 kdy: 03-11-2013, 09:46:04 »

Na napínáku u 900 vyjetí nezjistíš.Má jiný mechanismus než račnový na 850.
Při montáži ho musíš ,natáhnout, a až přišroubovaný povolit. (Ale to snad víš)
Ty podložky mám za cca 40kč. Jen mi změř jejich průměr.Mám jich 5typů tak ať je jistota.
Nýtovačku nepotřebuješ,řetěz koupíš v celku.  Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« Odpověď #6 kdy: 03-11-2013, 13:52:53 »

Napínák jsem v obraze, ten problém nedělá, každopádně rozvoďák znovu zkontroluji až tam hodím vačky, ale co mám nafoceno tak vypadá ok, rysky v rovině na vačkách  Smiley. Luko podrobnosti k podložkám ti napíšu do zprávy.
Zaznamenáno
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« Odpověď #7 kdy: 11-11-2013, 19:54:39 »

Tak po prvním boji mohu říct znatelné potěšení a silné nasrání.

Předně Luko díky moc za podložky, motor šlape jako hodinky, napínák je v cajku jako novej a řetěz netřeba měnit, značky sedí jak prdel na hrnec.

Mimo jiné jsem vyměnil chladící kapalinu, protože mi z motoru lezla kaše v barvě kapaliny, super. Ještě mi čeká olej a filtr, svíce už jsou tam taky nové. A vlastně já, když se do tý motorky začnu hrabat, tak se zákonitě musí podělat něco jiného a taky že jo.

Aktuálně po složení všeho, mi při přidaném plynu lítají otáčky, jak se jim zlíbí, například dám otáčky na 3tisíce a oni postupně vylezou až ke čtyřem a zase zpět  cvok, buď jsem tatar nebo se někde něco polámalo(a jestli to bude zase ECU s TPS, tak ji daruji) , každopádně musí nádrž znova dolů i s airboxem a promazat a prozkoumat lanka ke klapkám, protože předchozí majitel urval u plynové rukojeti ten plast, který vede lanka.

Trochu pro pobavení: No nedalo mi to a jelikož moto před mou koupí byla řádně servisovaná v Jihlavě a nic z toho, co dělám bych neměl dělat, jen kontrolovat. Tak jsem napsal dotazující mail a bylo mi odpovězeno.

Dobrý den,
dle našich záznamů je MTC od pana .....,
který byl velice vzorný co se garancí týká a nikdy nic nezanedbal.
Takže nemusíte mít určitě strach.
Doporučoval bych servisní interval 1 za rok max. 10tis. km.
Vyplněné servisce můžete věřit.

Let's go to the servis laugh
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382



« Odpověď #8 kdy: 11-11-2013, 20:36:17 »

Si dělaj srandu ne Angry bože za tohle bych snad i zabíjel..... tak at najdeš problém a pevný nervy...
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #9 kdy: 13-11-2013, 20:15:26 »

Není zač.Hlavně že to pomohlo  supr
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
zerzy
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 8
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Petr Zerzánek
Bydliště: Kamenice u Jihlavy
SPONZOR:
Příspěvků: 223


Ducati Multistrada 950


« Odpověď #10 kdy: 13-11-2013, 23:42:11 »

Tak po prvním boji mohu říct znatelné potěšení a silné nasrání.

Předně Luko díky moc za podložky, motor šlape jako hodinky, napínák je v cajku jako novej a řetěz netřeba měnit, značky sedí jak prdel na hrnec.

Mimo jiné jsem vyměnil chladící kapalinu, protože mi z motoru lezla kaše v barvě kapaliny, super. Ještě mi čeká olej a filtr, svíce už jsou tam taky nové. A vlastně já, když se do tý motorky začnu hrabat, tak se zákonitě musí podělat něco jiného a taky že jo.

Aktuálně po složení všeho, mi při přidaném plynu lítají otáčky, jak se jim zlíbí, například dám otáčky na 3tisíce a oni postupně vylezou až ke čtyřem a zase zpět  cvok, buď jsem tatar nebo se někde něco polámalo(a jestli to bude zase ECU s TPS, tak ji daruji) , každopádně musí nádrž znova dolů i s airboxem a promazat a prozkoumat lanka ke klapkám, protože předchozí majitel urval u plynové rukojeti ten plast, který vede lanka.

Trochu pro pobavení: No nedalo mi to a jelikož moto před mou koupí byla řádně servisovaná v Jihlavě a nic z toho, co dělám bych neměl dělat, jen kontrolovat. Tak jsem napsal dotazující mail a bylo mi odpovězeno.

Dobrý den,
dle našich záznamů je MTC od pana .....,
který byl velice vzorný co se garancí týká a nikdy nic nezanedbal.
Takže nemusíte mít určitě strach.
Doporučoval bych servisní interval 1 za rok max. 10tis. km.
Vyplněné servisce můžete věřit.

Let's go to the servis laugh

to je určite Yamaha Filipenský.........tam bych nedal na servis ani malymu odstrkovadlo......
Zaznamenáno
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« Odpověď #11 kdy: 15-11-2013, 08:33:04 »

Nechtěl jsem jmenovat, ale je to tenhle strejda. Jsem moc rád, že z 90% si mařenu odservisuji sám (problém nastává když není nářadí či se zblázní elektrika)

Nicméně jsem ji včera dal dohromady a holka jede parádně ventily jsou znát a olej jsem dal motul 5100 oproti castrolu power, motor je tižší a má hladší chod.

Mimo jiné jsem nevydržel vzal hadry a vyjel do tý 0°C kosy, nalítáno 140km a když jsem se vracel tak nějaký hnojníci pokropili zabahněnou silnici, no tak jsem vypadal, jako bych na TDMce prováděl kross  laugh
Zaznamenáno
Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML