TDM FORUM TDM FORUM
02-11-2024, 12:35:30 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Sycení TDM 900  (Přečteno 2285 krát)
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« kdy: 25-10-2010, 19:41:44 »

sycení TDM 900
Zdravím,tak jsem měl problém s autom.sycením při studeném startu. Závada byla v zaseklém ovladači škrtících klapek které funguje při studeném motoru na principu roztažnosti-zahříváním vosku uvnitř pístku,který se má volně asi 20mm pohybovat a které se posunuje zahříváním chladící kapaliny směrem doleva,čímž snižuje otáčky na volnoběžné. Jenže toto snížování otáček na volnoběh se mě začne dít až když je teplota v polovině a dál směrem k červenému poli. Do té doby mám otáčky stále kolem 1400-1500ot/min.To trvá zhruba 6minut. Neví prosím z Vás někdo jak by se dalo toto sycení poštelovat nebo nastavit?
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #1 kdy: 25-10-2010, 19:48:47 »

Protože je to vstřikování, a po ohřátí je vše OK, tak bych se zeptal v servisu Yamaha. S tímhle jsem se nesetkal.Nehlásí ti motor nějakou chybu?
Zaznamenáno
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« Odpověď #2 kdy: 25-10-2010, 20:13:48 »

Měl jsem ji v servisu Motomo Hustopeče. Mechanik na to žádné tovární nastavení nenašel a naposledy byla závada s vadným TPS čidlem které bylo vyměněno a motor šlapal. To sycení se mě zaseklo v zimě a došel jsem na to čím to je až letos na jaře. Pořád je ale problém a tím sycením. Po startu mě chvíli kmitají otáčky kolem 1200-1300 a po pár vteřinách lezou nahoru. Po zahřátí zase klesají na volnoběh. Vážně si už nevim rady. coo
Zaznamenáno
Jindra-tdm
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 15
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Jindřich Rambousek
Bydliště: Hevlín 433
SPONZOR:
Příspěvků: 562



« Odpověď #3 kdy: 25-10-2010, 20:31:09 »

když už si to měl v Motomo, jaký máš na ten servis názor???
Zaznamenáno

Není důležitý dorazit včas, ale v pořádku!!!
kus
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 25
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536




« Odpověď #4 kdy: 25-10-2010, 20:38:17 »

No já tam motorku neměl ,ale servis gde si nevědí rady je nic moc.Všechno má svou příčinu a proto to musí jít opravit.Jenže velká část servisáků nejsou opraváři ,ale jen připitomělý měniči dílů,kolikrát ještě nesmyslnejch.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #5 kdy: 26-10-2010, 06:31:28 »

A nemůže být stále problém v "automatickém sitiči" jak do něj jde voda? protože mě to tak přijde podle toho, že ti otáčky spadnou až za půlkou teploměru. U mě to klesne hned jak se lehce hne ručička teploměru, nebo může být ještě špatné čidlo teploty. Stáhni si tedy servisní manuál, třeba ti to pomůže http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=DL00

* vstrikovani.pdf (59.78 KB - staženo 88 krát.)
Zaznamenáno
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« Odpověď #6 kdy: 26-10-2010, 16:48:04 »

když už si to měl v Motomo, jaký máš na ten servis názor???

Servis Motomo není špatný,měl jsem tam kdysi Intrudera po bouračce a práce byla dobrá a rychlá. U TDMky asi mechanik nikdy nic předemnou na "sycení" nedělal,tak si taky asi neví rady. Jinak bych řekl,že servis je to dobrý a vstřícný. Bohužel jsou trochu víc dražší než kolikrát unese moje peněženka.
Zaznamenáno
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« Odpověď #7 kdy: 26-10-2010, 16:57:57 »

A nemůže být stále problém v "automatickém sitiči" jak do něj jde voda? protože mě to tak přijde podle toho, že ti otáčky spadnou až za půlkou teploměru. U mě to klesne hned jak se lehce hne ručička teploměru, nebo může být ještě špatné čidlo teploty. Stáhni si tedy servisní manuál, třeba ti to pomůže http://jbx9.free.fr/tdm/index.php?page=DL00



Tomě taky napadlo,že by to mohlo být chladící kapalinou která se prostě dýl zahřívá(mám tam Castrol coolant),tož ale nevím. A táhlo co ovládá při zahřívání škrtící klapky se začne posunovat poměrně rychle po nastartování-si po 2.minutách se posunuje doleva. jenže otáčky klesají velmi pomalu. Kolik by mělo být otáček ihned po studeném startu??? Díky moc. ojee
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #8 kdy: 26-10-2010, 18:07:50 »

Hned po startu cca 1500ot. a po 2min (dle venkovní teploty) asi 1000ot. Tato hodnota se dá doštelovat,  šroubem volnoběžných otáček. Kolik máš otáček po zahřátí? Nečistil jsi sací klapky?
Zaznamenáno
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« Odpověď #9 kdy: 26-10-2010, 18:45:29 »

Hned po startu cca 1500ot. a po 2min (dle venkovní teploty) asi 1000ot. Tato hodnota se dá doštelovat,  šroubem volnoběžných otáček. Kolik máš otáček po zahřátí? Nečistil jsi sací klapky?

No mě to po asi minutě vyletí na 1800-1900ot. pak to velmi pomalu klesá a 1100-1150ot. Jinak myslíš jestli jsem čistil airbox a sání vzduchu? Vzducháč má nalítáno asi 10000km a je zatím v pořádku. Ale nevím k čemu jsou takové dva šroubky nad sebou nad olejovou měrkou. Resp. kousek nahoru a vpravo od šroubu volnoběhu. Jsou součístí toho pístku s voskem který se roztahuje při zahřívání.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #10 kdy: 27-10-2010, 10:25:35 »

myslel jsem prostor v sání u klapek, jestli tam není nějaká mastnota a je zaručena průchodnost všech hadiček. Co je to pomalu klesá, až když se motor ohřeje na provozní teplotu?
Zaznamenáno
Blekota
Proč se ptát "proč",když "jak" může být větší sranda
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ondřej Černý
Bydliště: Břeclav
Příspěvků: 6



« Odpověď #11 kdy: 30-10-2010, 16:40:52 »

myslel jsem prostor v sání u klapek, jestli tam není nějaká mastnota a je zaručena průchodnost všech hadiček. Co je to pomalu klesá, až když se motor ohřeje na provozní teplotu?


tak vypadá to že ten prostor který popisuješ,je čistý. Myslel jsem-že velmi pomalu klesají otáčky motoru z 1900ot. po nastartování až k volnoběžným 1100ot. Prostě jediné co bych potřeboval vědět je-jestli je nějak možné upravit otáčky po studeném startu aby neměly tak moc-1800až 1900ot. a taky jestli je možné seřítit aby klesaly otáčky po těch dvou minutách zahřívání rychleji. Jinak díííky všem Wink
Zaznamenáno
Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML