jelikož jsem kočíroval přes rok 3VD můžu srovnat
MOTOR:
3VD se v nižších otáčkách o poznání víc klepe. Osobně považuju jeho minimum 2000 ot/min. Při těchto otáčkách se musí ale s plynem opatrně, max cca na 30%
4TX jde plynule od nižších otáček, bez větších problémů se dá "jet" kolem 1500 ot/min. Kolem 2000 jde dát "plný" plyn a motor začne vpodstatě plynule akcelerovat (bez vibrací). Rychlostní stupně jsou vcelku dost jinak odstupňovány.
Celkově má 4TX podstatně uhlazenější chod, ale zase mu chybí taková "živočišnost" 3VD.
BRZDY:
jsou identické
PODVOZEK:
manuál mluví že krk řízení je posunut o 5mm blíže k řidiči. To jsem nijak zvlášť nezaznamenal. Posez je vpodstatě stejný.
3VD má užší vidlice (41mm) ale zase mají větší zdvih. 4TX má vidle široké 43mm a nižší zdvih. Řidítka jsou u 3VD uchycena v brýlích přes silenbloky, 4TX je má natvrdo.
4TX má jinak řešeno uchycení zrcátek a jejich tvar - konečně nevidím jen vlastní ramena
Kromě plastů je většina dílů co se týče podvozku zaměnitelných.
Sedačka je u 3VD "hranatější" na delších cestách to bylo znát, 4TX je zaoblenější ale zase tady jsem toho moc zatím nenajezdil
ÚDRŽBA:
3VD má debilní kontrolu hladiny oleje (musí se sundat sedačka a vyšroubovat měrka)
4TX má konečně olejoznak ale zase se debilně dolévá olej (zátka je utopena pod plasty)
3VD má ve vidlicích dole výpustné šrobky pro olej, 4TX ne
3VD má baterii utopenou pod nádrží, 4TX u zadního kola (k obojím se dostat je zážitek)
ELEKTRIKA:
pro mě je "mínus" že u 4TX nejde zapojit aby svítily oba reflektory tlumeně a dálkově. Každopádně to vypadá hnusně když svítí jenom jedno světlo a navíc jsem krtek a potřebuju světla hodně. Výhodou zase je že bez problémů jde namontovat xenon. Vím že by to tak stejně být nemělo ale...