Název: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 20:56:51 Vzhledem k tomu že je nutno generálkovat a našel se 9tkový motor jen lehce jetý bylo rozhodnuto se pustit do zkřížení obou motorů. *evil*
Cíl je výměna slabé hlavy,plus válec,písty,klika z 850 za už nezničitelné z 9tky. Tož uvidíme jak to dopadne ;D Pár známých chtělo ať to tu dokumentuju,tak nějak to zkusim. Hned z kraje ale bych chtěl upozornit že kdokoliv by mě chtěl napodobit-DĚLÁ VŠE NA SVOU ZODPOVĚDNOST !! Téma nechávám,do konce přestavby,otevřené. Na doufám zdárném konci,ale všechny komentáře promažu,ať vznikne jen souvislý postup práce. Doufám že mi všichni rozumí ;) Nákup a dovoz DÁRCE ;D Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:01:00 Vyrobení prac. stolu.(přece se nebude u toho ležet ;D )
Vypuštění oleje-nádherně čistý (bodejť ne,ma najeto celkově necelých 15tis. 8) ) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:05:19 Pak hlava dolů,nastavovat se nemusí ;D
Válce taky.Krásný pohled na nikasilové zrcadlo 8) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Aca 09-12-2011, 21:13:39 Mam obavu,ze pokud se zadari a ja osobne verim,ze ano a drzim palce,stanou se motory rady 900 dost nedostatkovy ,zboozi....Takze drzim palec *supr* a kdyby jste nekdo vedel o malo jete devitce,nejlepe dvou,tak beru! Zitra dodam i ja fotky,i kdyz to nebude v sekci o motorech......
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:14:41 Olejové čerpadla
Spojka (krásná,určo půjde zaměnit s 4tx) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:16:35 Olej dekl.
Olej vana. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:18:55 Označit vyvažováky pro lepší orientaci :)
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:21:48 Povolit spoustu šroubů (k neuvěření,ale japonci mají každý šroub očíslovaný v pořadí jak se maj dotahovat *conf* )
A pulírung,kartrung ;D Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:23:26 A nakonec ta nejcenější součástka u tdm- klikovka *evil*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: kralik 10-12-2011, 01:39:45 parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx?
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Aca 10-12-2011, 01:49:32 parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx? Protoze to nejde papirove......Neni to typ motoru pro tento typ motocyklu.....A navic,neni hezky kdyz si chlapy hrajou a pres zimu neco peknyho vlastnima silama privede na obdiv svetu? Kdo ma v nasem veku chut porad sukat..... *oje*Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 10-12-2011, 04:34:45 parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx? To už tu bylo.- 5PS je 6ti kvalt a je širší přes převodovkové kartry.Tudíž se nevleze do rámu a navíc byl by velice vyosený řetěz. A hlavně důležitá část- pak by ti neseděl papírově typ motoru. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: kralik 10-12-2011, 20:59:56 jaj, ok, u nas na sk uz nejak cislo motoru nekontroluju takze to by sa dalo zmaknut, ale to s tou velkostou som nevedel, jako jo, napadlo ma to *smil* ale pre istotu som sa spytal :-)
tak sa teda tesime na to dilo Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 10-12-2011, 22:42:43 U nás se číslo motoru taky nekontroluje.Ale TYPOVÉ číslo se kontroluje všude ;)
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 08-01-2012, 15:43:50 Trochu se pokročilo.
Vše vyčištěné,nakonzervované. V hlavě zkontrolované výška a vyosení ventil.pružin.Kontrola a lehké seřízení ventilů. (je to paráda kontrolovat vůle na stole a nemuset u toho klečet a furt točit motorem ;) ) Takže tímto jsou díly z 9tky nachystané. Teď vytáhnout 850,obj díly a začít křížit ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Gapa 09-01-2012, 17:46:37 Moc hezký Luko. Jako elektrikář vůbec nechápu jak tohle můžeš ještě dát dohromady. Já už bych si hodil smyčku z kusu drátu. Tak ať ti to dobře dopadne.
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Haufik.L 09-01-2012, 21:13:48 Asi blbá otázka *cvok* ale nebylo by jednodušší vyměnit motor za motor? *oje*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Roman ST1 09-01-2012, 21:43:11 Pročti si první stránku u tohoto tématu a odpověď najdeš :-\
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Haufik.L 09-01-2012, 21:56:16 Jsem to nějak přelít! :-[ Já jsem ale 4TX vyděl s motorem 900 :P
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 09-01-2012, 22:08:02 Já taky,ale není to spolehlivé řešení.Zásahy do rámu považuju za nepřípustné a hlavně to dělám stylem vratného procesu.Abych to moh kdykoliv uvézt do originálního stavu. ;)
Nesnáším bastly kde se musí něco řezat a svařovat atd... *grr* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Haufik.L 10-01-2012, 09:21:36 to chápu :P tak aď se dílo daří! *supr*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: kralik 10-01-2012, 11:30:17 vypada to fakt fajne :-)
gapa....ja zasa napr. nechapem z elektriky, ked to vidim, tak nechapem ako to vy elektrikari dokazete dat do kopy *smil* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: KámaTDM 03-03-2012, 22:38:54 4TX s motorem 5PS jsem taky viděl na vlastní oko. Když jsem s autorem přestavby mluvil, tak zmínil jen nutnost ponechání původní olejové vany kvůli výšce a trochu zmínil i následné seřízení karburátorů. O nějaké úpravě rámu, nebo vyosení sekundáru si nepamatuju, že by byla řeč. Popravdě je to ale už mnógo godóv tamú nazad. A typový číslo motoru sice problémem je, ale v ČR je to problém prozatím řešitelný.
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 04-03-2012, 19:05:37 4TX s motorem 5PS jsem taky viděl na vlastní oko. Když jsem s autorem přestavby mluvil, tak zmínil jen nutnost ponechání původní olejové vany kvůli výšce a trochu zmínil i následné seřízení karburátorů. O nějaké úpravě rámu, nebo vyosení sekundáru si nepamatuju, že by byla řeč. Popravdě je to ale už mnógo godóv tamú nazad. A typový číslo motoru sice problémem je, ale v ČR je to problém prozatím řešitelný. Já s ním taky mluvil a několikrát.Ono je tam ještě víc věcí co se musí vyrobit a přizpůsobit.Není to jen tak. ;)A typové číslo není problém do doby když se nedejBože něco stane.To snad nemusím vypisovat ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 06-03-2012, 15:38:38 Taky drzim palce. Kazdy kdo udela 900kilo poradne je vitan! Doufam, ze majitel to poradne i naladi jako ja ;)
Zajimalo by me, co nekdo rikal, ze se musi nechat puvodni vana? Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: KámaTDM 06-03-2012, 20:30:08 Já s ním taky mluvil a několikrát.Ono je tam ještě víc věcí co se musí vyrobit a přizpůsobit.Není to jen tak. ;) A typové číslo není problém do doby když se nedejBože něco stane.To snad nemusím vypisovat ;) Pokud budeme uvažovat v rovině "když se něco stane", myslím že problém je i změna kubatury. To stejné je i v rovině neoriginálního příslušenství. Třeba doma vyrobené padací rámy a jiné domácí vychytávky bez homologace. Buď ale v pohodě. Mám takových věcí sám hodně a jezdím s vírou "mě se nemůže nic stát". Teda alespoň tomu nejdu naproti. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 03-04-2012, 19:18:40 Tak pokračujém.
Los motoros je venkos *naugh* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 03-04-2012, 19:19:33 ;)
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 06-04-2012, 21:44:48 Osmpade rozpůlená.
Klika má najeto 60tis bez poškození.Na lágrech je ale vidět úbytek kompozice. Myslim že by daly ještě tak max 20tis a šlo by to do kytek.V tomto stadiu by to ještě zachránily "jen" nové lagry. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 06-04-2012, 21:45:49 Tak holky,střídaní ;) ;D ;D
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 12-04-2012, 17:57:22 Takže vše rozebráno a začíná se skládat a študovat pořádně manuály.
První a nevětší problém je v uložení klikovky. Yamaha má vyražené rozměry vrtání a broušení na klice a kartru. Je to téměř neuvěřitelné a nepochopitelné,ale na klice může být každý jiný rozměr. *cvok* A aby toho nebylo málo,tak se výsledné hodnoty musí převést na barvy. *oje* *cvok* Dole jsou fotky kliky a kartru kde jsou vyražené rozměry. Konkrétně u mě: Klika 2 2 2 Karter 7 8 7 Výsledek 5 6 5 Převedeno na barvy-žlutá/růžová/žlutá Tak samo se počítají i ojky,ale ty neřeším.Zůstávají ty co patří k sobě. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 13-04-2012, 07:58:46 Luko dobra prace jak to skladas, ja jsem to ani takhle nedokumentoval. BTW. jaky zapalovani pouzijes? Pouzijes karbce nebo strikacku? Kam pripojis cidlo od vacky?
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 13-04-2012, 08:05:32 Budou tam přetryskované karbce.
Vstřikování nebylo v ceně motoru ;) a musela by být stejně komplet jiná elektrika od spínačky s imo,komplet kabeláže,ŘJ,lambdy atd *oje* Magneto pasuje dát původní,tak zkusím orig zapalování. Brzda s lambdama ukáže jak to bude fungovat ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 17-04-2012, 10:17:49 Budou tam přetryskované karbce. Takze TCI pouzijes z 4TX? Ma pripojeni na cidlo polohy vacky? Ja pouzil od Ignitechu. S tema tryskama si uzijes ;DVstřikování nebylo v ceně motoru ;) a musela by být stejně komplet jiná elektrika od spínačky s imo,komplet kabeláže,ŘJ,lambdy atd *oje* Magneto pasuje dát původní,tak zkusím orig zapalování. Brzda s lambdama ukáže jak to bude fungovat ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:02:52 Vše umyto,vyčištěno a skládá se.
Klika uložená,vyvažováky na značkách,kartry jsou u sebe. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:06:29 Původně jsem to nechtěl rozebírat,ale nedalo mi to.A udělal jsem dobře.
Spodní sací koš v olejové vaně,plný humusu.Odkud se vzal-netuším. *???* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:24:25 Jdu do finále.
:) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Roman ST1 17-04-2012, 20:34:18 Jde ti to pěkně od ruky. Doufám, že natočíš první start jako ACA ;D
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Driver toys 17-04-2012, 21:26:07 Jde ti to pěkně od ruky. Doufám, že natočíš první start jako ACA ;D Myslíš tenhle fingovanej *LOL*? http://www.youtube.com/watch?v=bdrb5Q4XjYM&feature=relmfu (http://www.youtube.com/watch?v=bdrb5Q4XjYM&feature=relmfu) A myslíš že mu pude taky hned tak moc do otáček *evil*. Sice mimo mísu..ale nedalo mi to *blll*. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 27-04-2012, 14:16:03 Trochu se pokročilo ;)
Start je bohužel odložen do doby než seženu šrouby ventil víka. :-[ Ale dobré zjištění je že to maže už přes startér. 8) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 30-04-2012, 17:37:59 Zatím šrouby nejsou,ani míry.
Držák motoru se vypaluje. Pro ty co to zajímá,dávám ukázku dílů které je třeba vyrobit/upravit/vyměnit. Redukce na sací hrdla. 9tka má vstřiky a větší díru.Je to třeba zredukovat na karbce. Je nutné mít fajfky svíček z 9tky. Má sice stejné svíčky,ale jiné ventil víko. Zrušit EGR. Na fotce je už jen krytka místo příruby.Ucpávky jsou v výfukovém kanále. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 30-04-2012, 17:43:33 Držák hlavy.
Na pravé straně je slepý odlitek jako na 850,který pěkně pasuje.Stačí přesně navrtat,vyřezat závit a sedí orig.držák. Na levé je to horší. Původní držák uřezán,zbroušen.Zůstal spodní úchyt. Vrchní je narýsovaný a zadán na vypálení. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 02-05-2012, 18:51:15 Tak jsem neodolal a prubnul to. První start
Jen zkušebně,bez vody,jestli to bublá,ale jo!! Až mě překvapilo jak rychle chytla. Ale ještě není vyhráno,ještě se uvidí jak to bude s karbcama a průběhem výkonu. http://www.youtube.com/watch?v=O1k1lqbImQ0 Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 04-05-2012, 09:45:43 Dobry ;), koukam, ze pouzivas me reseni, takze drzim palce ;). Jinak jeste bych radeji dal Ignitech zapalko.
Nahazuju me posledni video, kde mam i vykon a kroutak, aby jsi vedel, ceho muzes dosahnout ;) http://www.youtube.com/watch?v=BohxMcNb3qw Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 17-05-2012, 21:43:17 Šrouby sehnány,držák vyrobený.
Takže poskládáno a jdem jezdit *smil* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Aca 17-05-2012, 21:52:13 Gratulace,doufam,ze to uvidim.
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Begy 17-05-2012, 22:08:37 a kdy to uvidíme naživo?
takhle po fotkách to není ono. Budu mít pak asi milion dotazů tak se připrav *naugh* Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 17-05-2012, 22:15:53 a kdy to uvidíme naživo? Se stav ne? ;) takhle po fotkách to není ono. Budu mít pak asi milion dotazů tak se připrav *naugh* A můžem i kecat ;D Aca-dík :) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Roman ST1 18-05-2012, 06:37:34 Dobrá práce, co dobrá, skvělá práce ;D Tak hlavně ať zdraví dovolí a najedete společně tísíce kilometrů *supr*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 04-06-2012, 13:10:20 Už je i změřeno a hodnoty jsou na papíře.
Dopadlo to líp než jsem čekal. Moto má menší vibrace které potvrdila i hladší křivka grafu než 850. Karbce s Dynojetem výborně stačí plnit.Lambda bohatosti je v předepsaném rozmezí. (Z toho jsem měl největší obavy) Jak budu sundávat nádrž tak ještě poladím ty ohýnky z laufu.Ale za normálního provozu to takhle nestřílí. ;D Trochu jsme se divili že omezovač otáček zasáhnul až v 9 500rpm ale tam už otáčky NIKDY nebudou. >:( Rychlé videjko z ruky jak to na brzdě vypadalo. http://www.youtube.com/watch?v=eqpv2uu7nLM A tady výsledný graf. Jsou to 2grafy v 1.Ať jde dobře poznat rozdíl proti minulé 850. Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 04-06-2012, 13:32:46 A nyní rekapitulace
Jsem to tak orientačně spočítal. Hodiny práce.(Ale jen čistě ty co by se daly fakturovat.Jinak na tom bylo stráveno daleko víc hodin) Rozebírání 1motoru- 5 Vytažení 2motoru- 4 Rozebírání 2motoru- 5 Měření,počítání- 5 Mytí dílů- 4 Kontrola hlavy (ventily,seřízení,atd)-5 Úprava EGR 2 Složení motoru 8 Montáž mot do mot.- 3 Výroba přírub,výpalek, výřez závitů,atd- 6 Suma sumárum 47hodin. A co ta sranda stála Motor -? (každý za kolik si ho sežene) Těsnění -3500 Šálky kliky-1200 Příruby karb-500 EGR -200 Výpalek -200 Suma sumárum 5600Kč plus motor Ještě by chtěl poděkovat: Mirkovi za momenťák a stahovák. Kusovi za vyrobení redukcí. Acovi za zbytky těsnění. Romanovi za změření šroubů A všem co mi drželi pěsti ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Bizi 04-06-2012, 14:26:11 Co to povídal? "Vypadá to, že to má i nějakou sílu." *supr*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: kralik 04-06-2012, 15:39:36 Luko...parada, aj ta dokumentacia a sumar :-) nech ti to sluzi, btw. daj potom vediet, aky je rozdiel pocitovo, nielen vykon ale aj spravanie motora :-)
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Kulik 04-06-2012, 21:34:01 No Luko moc dobrá práce... *supr* a v porovnání s origo 900 ..? Porovnával si u Honza graf z brzdy..? Má jich tam uložený..
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: blažin 05-06-2012, 17:17:15 Pecka *supr*, plameny za tebou jak v MotoGP ;D ,jeste ze ma ta Yamaha kovany pisty *oje*
Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 07-06-2012, 09:35:09 Už je i změřeno a hodnoty jsou na papíře. Dopadlo to líp než jsem čekal. Moto má menší vibrace které potvrdila i hladší křivka grafu než 850. Karbce s Dynojetem výborně stačí plnit.Lambda bohatosti je v předepsaném rozmezí. (Z toho jsem měl největší obavy) Jak budu sundávat nádrž tak ještě poladím ty ohýnky z laufu.Ale za normálního provozu to takhle nestřílí. ;D Trochu jsme se divili že omezovač otáček zasáhnul až v 9 500rpm ale tam už otáčky NIKDY nebudou. >:( Rychlé videjko z ruky jak to na brzdě vypadalo. A tady výsledný graf. Jsou to 2grafy v 1.Ať jde dobře poznat rozdíl proti minulé 850. Co rikas na muj? Mame stejnou technologii,je skoda nevyuzit potencial motoru ;), to mas 88Nm a 77 koni? Aspon teda kdyz mrkam na ten tvuj graf. (http://img808.imageshack.us/img808/4471/xtz9002011.jpg) a tady je z DKcka http://dkracing.cz/tuning-detail/tdm900/ (http://dkracing.cz/img/tuning/csb_TDM900.jpg) ale neverim jim ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: Luko 07-06-2012, 10:35:02 Jeník-Tvoje hodnoty jsou mi známy ;)
Velmi pěkné *supr* Mi šlo teď hlavně o to že můžu v klidu jezdit. Na další ladění bych musel pořídit ten ignitech a jet do Práglu to ladit.A na to teď nejsou kroupy. :-\ Ale netvrdím že se o to někdy v budoucnu nepokusím ;) Teď se zaměřím na spotřebu oleje a kolik ta mrška bude brát benálu. Kolik to bere tobě?? (jen nepiš nějaké sci-fi že 4/4,5 adt.. ) ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: jenik 08-06-2012, 10:55:14 Jeník-Tvoje hodnoty jsou mi známy ;) No kdyz jedu na spotrebu, takze fakt pianko - pak 4,8. Jinak posledni cesta na SK s plne nalozenou motorkou a rychlosti 120-130 byla 6,2. Velmi pěkné *supr* Mi šlo teď hlavně o to že můžu v klidu jezdit. Na další ladění bych musel pořídit ten ignitech a jet do Práglu to ladit.A na to teď nejsou kroupy. :-\ Ale netvrdím že se o to někdy v budoucnu nepokusím ;) Teď se zaměřím na spotřebu oleje a kolik ta mrška bude brát benálu. Kolik to bere tobě?? (jen nepiš nějaké sci-fi že 4/4,5 adt.. ) ;) Název: Re: Projekt motoru 4TX 900 Přispěvatel: kralik 08-06-2012, 14:23:53 pekne ste to poladili pani!
|