TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Luko 09-12-2011, 20:56:51



Název: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 20:56:51
Vzhledem k tomu že je nutno generálkovat a našel se 9tkový motor jen lehce jetý bylo rozhodnuto se pustit do zkřížení obou motorů. *evil*
Cíl je výměna slabé hlavy,plus válec,písty,klika z 850 za už nezničitelné z 9tky.
Tož uvidíme jak to dopadne   ;D
Pár známých chtělo ať to tu dokumentuju,tak nějak to zkusim.

Hned z kraje ale bych chtěl upozornit že kdokoliv by mě chtěl napodobit-DĚLÁ VŠE NA SVOU ZODPOVĚDNOST !!

Téma nechávám,do konce přestavby,otevřené.
Na doufám zdárném konci,ale všechny komentáře promažu,ať vznikne jen souvislý postup práce.

Doufám že mi všichni rozumí  ;)

Nákup a dovoz DÁRCE  ;D







Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:01:00
Vyrobení prac. stolu.(přece se nebude u toho ležet   ;D )

Vypuštění oleje-nádherně čistý (bodejť ne,ma najeto celkově necelých 15tis.   8)  )


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:05:19
Pak hlava dolů,nastavovat se nemusí  ;D
Válce taky.Krásný pohled na nikasilové zrcadlo  8)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Aca 09-12-2011, 21:13:39
Mam obavu,ze pokud se zadari a ja osobne verim,ze ano a drzim palce,stanou se motory rady 900 dost nedostatkovy ,zboozi....Takze drzim palec  *supr* a kdyby jste nekdo vedel o malo jete devitce,nejlepe dvou,tak beru! Zitra dodam i ja fotky,i kdyz to nebude v sekci o motorech......


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:14:41
Olejové čerpadla
Spojka (krásná,určo půjde zaměnit s 4tx)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:16:35
Olej dekl.
Olej vana.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:18:55
Označit vyvažováky pro lepší orientaci   :)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:21:48
Povolit spoustu šroubů (k neuvěření,ale japonci mají každý šroub očíslovaný v pořadí jak se maj dotahovat   *conf* )
A pulírung,kartrung   ;D


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-12-2011, 21:23:26
A nakonec ta nejcenější součástka u tdm- klikovka   *evil*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: kralik 10-12-2011, 01:39:45
parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx?


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Aca 10-12-2011, 01:49:32
parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx?
Protoze to nejde papirove......Neni to typ motoru pro tento typ motocyklu.....A navic,neni hezky kdyz si chlapy hrajou a pres zimu neco peknyho vlastnima silama privede na obdiv svetu? Kdo ma v nasem veku chut porad sukat..... *oje*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 10-12-2011, 04:34:45
parada, no som zvedavy co z toho vykuzlis....preco vlastne cely motor nejak nesupnes do 4tx?

To už tu bylo.-   5PS je 6ti kvalt a je širší přes převodovkové kartry.Tudíž se nevleze do rámu a navíc byl by velice vyosený řetěz.
A hlavně důležitá část- pak by ti neseděl papírově typ motoru.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: kralik 10-12-2011, 20:59:56
jaj, ok, u nas na sk uz nejak cislo motoru nekontroluju takze to by sa dalo zmaknut, ale to s tou velkostou som nevedel, jako jo, napadlo ma to *smil* ale pre istotu som sa spytal :-)
tak sa teda tesime na to dilo


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 10-12-2011, 22:42:43
U nás se číslo motoru taky nekontroluje.Ale TYPOVÉ číslo se kontroluje všude  ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 08-01-2012, 15:43:50
Trochu se pokročilo.
Vše vyčištěné,nakonzervované.
V hlavě zkontrolované výška a vyosení ventil.pružin.Kontrola a lehké seřízení ventilů.
(je to paráda kontrolovat vůle na stole a nemuset u toho klečet a furt točit motorem  ;)  )

Takže tímto jsou díly z 9tky nachystané.
Teď vytáhnout 850,obj díly a začít křížit  ;)



Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Gapa 09-01-2012, 17:46:37
Moc hezký Luko. Jako elektrikář vůbec nechápu jak tohle můžeš ještě dát dohromady. Já už bych si hodil smyčku z kusu drátu. Tak ať ti to dobře dopadne.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Haufik.L 09-01-2012, 21:13:48
Asi blbá otázka *cvok* ale nebylo by jednodušší vyměnit motor za motor? *oje*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Roman ST1 09-01-2012, 21:43:11
Pročti si první stránku u tohoto tématu a odpověď najdeš  :-\


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Haufik.L 09-01-2012, 21:56:16
Jsem to nějak přelít! :-[ Já jsem ale 4TX vyděl s motorem 900 :P


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 09-01-2012, 22:08:02
Já taky,ale není to spolehlivé řešení.Zásahy do rámu považuju za nepřípustné a hlavně to dělám stylem vratného procesu.Abych to moh kdykoliv uvézt do originálního stavu. ;)
Nesnáším bastly kde se musí něco řezat a svařovat atd...   *grr*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Haufik.L 10-01-2012, 09:21:36
to chápu :P tak aď se dílo daří! *supr*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: kralik 10-01-2012, 11:30:17
vypada to fakt fajne :-)

gapa....ja zasa napr. nechapem z elektriky, ked to vidim, tak nechapem ako to vy elektrikari dokazete dat do kopy *smil*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: KámaTDM 03-03-2012, 22:38:54
4TX s motorem 5PS jsem taky viděl na vlastní oko. Když jsem s autorem přestavby mluvil, tak zmínil jen nutnost ponechání původní olejové vany kvůli výšce a trochu zmínil i následné seřízení karburátorů. O nějaké úpravě rámu, nebo vyosení sekundáru si nepamatuju, že by byla řeč. Popravdě je to ale už mnógo godóv tamú nazad. A typový číslo motoru sice problémem je, ale v ČR je to problém prozatím řešitelný.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 04-03-2012, 19:05:37
4TX s motorem 5PS jsem taky viděl na vlastní oko. Když jsem s autorem přestavby mluvil, tak zmínil jen nutnost ponechání původní olejové vany kvůli výšce a trochu zmínil i následné seřízení karburátorů. O nějaké úpravě rámu, nebo vyosení sekundáru si nepamatuju, že by byla řeč. Popravdě je to ale už mnógo godóv tamú nazad. A typový číslo motoru sice problémem je, ale v ČR je to problém prozatím řešitelný.
Já s ním taky mluvil a několikrát.Ono je tam ještě víc věcí co se musí vyrobit a přizpůsobit.Není to jen tak.  ;)
A typové číslo není problém do doby když se nedejBože něco stane.To snad nemusím vypisovat  ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 06-03-2012, 15:38:38
Taky drzim palce. Kazdy kdo udela 900kilo poradne je vitan! Doufam, ze majitel to poradne i naladi jako ja ;)
Zajimalo by me, co nekdo rikal, ze se musi nechat puvodni vana?


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: KámaTDM 06-03-2012, 20:30:08
Já s ním taky mluvil a několikrát.Ono je tam ještě víc věcí co se musí vyrobit a přizpůsobit.Není to jen tak.  ;)
A typové číslo není problém do doby když se nedejBože něco stane.To snad nemusím vypisovat  ;)

Pokud budeme uvažovat v rovině "když se něco stane", myslím že problém je i změna kubatury. To stejné je i v rovině neoriginálního příslušenství. Třeba doma vyrobené padací rámy a jiné domácí vychytávky bez homologace. Buď ale v pohodě. Mám takových věcí sám hodně a jezdím s vírou "mě se nemůže nic stát". Teda alespoň tomu nejdu naproti.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 03-04-2012, 19:18:40
Tak pokračujém.
Los motoros je venkos   *naugh*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 03-04-2012, 19:19:33
 ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 06-04-2012, 21:44:48
Osmpade rozpůlená.
Klika má najeto 60tis bez poškození.Na lágrech je ale vidět úbytek kompozice.
Myslim že by daly ještě tak max 20tis a šlo by to do kytek.V tomto stadiu by to ještě zachránily "jen" nové lagry.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 06-04-2012, 21:45:49
Tak holky,střídaní   ;) ;D ;D


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 12-04-2012, 17:57:22
Takže vše rozebráno a začíná se skládat a študovat pořádně manuály.
První a nevětší problém je v uložení klikovky.
Yamaha má vyražené rozměry vrtání a broušení na klice a kartru.
Je to téměř neuvěřitelné a nepochopitelné,ale na klice může být každý jiný rozměr.  *cvok*
A aby toho nebylo málo,tak se výsledné hodnoty musí převést na barvy.  *oje* *cvok*
Dole jsou fotky kliky a kartru kde jsou vyražené rozměry.
Konkrétně u mě:
Klika       2 2 2
Karter     7 8 7
Výsledek 5 6 5
Převedeno na barvy-žlutá/růžová/žlutá

Tak samo se počítají i ojky,ale ty neřeším.Zůstávají ty co patří k sobě.



Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 13-04-2012, 07:58:46
Luko dobra prace jak to skladas, ja jsem to ani takhle nedokumentoval. BTW. jaky zapalovani pouzijes? Pouzijes karbce nebo strikacku? Kam pripojis cidlo od vacky?


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 13-04-2012, 08:05:32
Budou tam přetryskované karbce.
Vstřikování nebylo v ceně motoru  ;) a musela by být stejně komplet jiná elektrika od spínačky s imo,komplet kabeláže,ŘJ,lambdy atd  *oje*
Magneto pasuje dát původní,tak zkusím orig zapalování.
Brzda s lambdama ukáže jak to bude fungovat  ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 17-04-2012, 10:17:49
Budou tam přetryskované karbce.
Vstřikování nebylo v ceně motoru  ;) a musela by být stejně komplet jiná elektrika od spínačky s imo,komplet kabeláže,ŘJ,lambdy atd  *oje*
Magneto pasuje dát původní,tak zkusím orig zapalování.
Brzda s lambdama ukáže jak to bude fungovat  ;)
Takze TCI pouzijes z 4TX? Ma pripojeni na cidlo polohy vacky? Ja pouzil od Ignitechu. S tema tryskama si uzijes  ;D


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:02:52
Vše umyto,vyčištěno a skládá se.
Klika uložená,vyvažováky na značkách,kartry jsou u sebe.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:06:29
Původně jsem to nechtěl rozebírat,ale nedalo mi to.A udělal jsem dobře.
Spodní sací koš v olejové vaně,plný humusu.Odkud se vzal-netuším.  *???*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 17-04-2012, 20:24:25
Jdu do finále.
 :)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Roman ST1 17-04-2012, 20:34:18
Jde ti to pěkně od ruky. Doufám, že natočíš první start jako ACA  ;D


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Driver toys 17-04-2012, 21:26:07
Jde ti to pěkně od ruky. Doufám, že natočíš první start jako ACA  ;D

Myslíš tenhle fingovanej  *LOL*? http://www.youtube.com/watch?v=bdrb5Q4XjYM&feature=relmfu (http://www.youtube.com/watch?v=bdrb5Q4XjYM&feature=relmfu) A myslíš že mu pude taky hned tak moc do otáček  *evil*. Sice mimo mísu..ale nedalo mi to  *blll*.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 27-04-2012, 14:16:03
Trochu se pokročilo  ;)
Start je bohužel odložen do doby než seženu šrouby ventil víka.  :-[
Ale dobré zjištění je že to maže už přes startér.  8)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 30-04-2012, 17:37:59
Zatím šrouby nejsou,ani míry.
Držák motoru se vypaluje.
Pro ty co to zajímá,dávám ukázku dílů které je třeba vyrobit/upravit/vyměnit.

Redukce na sací hrdla.
9tka má vstřiky a větší díru.Je to třeba zredukovat na karbce.

Je nutné mít fajfky svíček z 9tky.
Má sice stejné svíčky,ale jiné ventil víko.

Zrušit EGR.
Na fotce je už jen krytka místo příruby.Ucpávky jsou v výfukovém kanále.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 30-04-2012, 17:43:33
Držák hlavy.
Na pravé straně je slepý odlitek jako na 850,který pěkně pasuje.Stačí přesně navrtat,vyřezat závit a sedí orig.držák.
Na levé je to horší.
Původní držák uřezán,zbroušen.Zůstal spodní úchyt.
Vrchní je narýsovaný a zadán na vypálení.

 


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 02-05-2012, 18:51:15
Tak jsem neodolal a prubnul to. První start
Jen zkušebně,bez vody,jestli to bublá,ale jo!!
Až mě překvapilo jak rychle chytla.
Ale ještě není vyhráno,ještě se uvidí jak to bude s karbcama a průběhem výkonu.

http://www.youtube.com/watch?v=O1k1lqbImQ0


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 04-05-2012, 09:45:43
Dobry ;), koukam, ze pouzivas me reseni, takze drzim palce ;). Jinak jeste bych radeji dal Ignitech zapalko.
Nahazuju me posledni video, kde mam i vykon a kroutak, aby jsi vedel, ceho muzes dosahnout  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=BohxMcNb3qw


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 17-05-2012, 21:43:17
Šrouby sehnány,držák vyrobený.
Takže poskládáno a jdem jezdit  *smil*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Aca 17-05-2012, 21:52:13
Gratulace,doufam,ze to uvidim.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Begy 17-05-2012, 22:08:37
a kdy to uvidíme naživo?
takhle po fotkách to není ono. Budu mít pak asi milion dotazů tak se připrav  *naugh*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 17-05-2012, 22:15:53
a kdy to uvidíme naživo?
takhle po fotkách to není ono. Budu mít pak asi milion dotazů tak se připrav  *naugh*
Se stav ne?  ;)
A můžem i kecat  ;D

Aca-dík  :)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Roman ST1 18-05-2012, 06:37:34
Dobrá práce, co dobrá, skvělá práce  ;D Tak hlavně ať zdraví dovolí a najedete společně tísíce kilometrů  *supr*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 04-06-2012, 13:10:20
Už je i změřeno a hodnoty jsou na papíře.
Dopadlo to líp než jsem čekal.
Moto má menší vibrace které potvrdila i hladší křivka grafu než 850.
Karbce s Dynojetem výborně stačí plnit.Lambda bohatosti je v předepsaném rozmezí.
(Z toho jsem měl největší obavy)
Jak budu sundávat nádrž tak ještě poladím ty ohýnky z laufu.Ale za normálního provozu to takhle nestřílí. ;D
Trochu jsme se divili že omezovač otáček zasáhnul až v 9 500rpm ale tam už otáčky NIKDY nebudou.  >:(

Rychlé videjko z ruky jak to na brzdě vypadalo.

http://www.youtube.com/watch?v=eqpv2uu7nLM

A tady výsledný graf.
Jsou to 2grafy v 1.Ať jde dobře poznat rozdíl proti minulé 850.



Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 04-06-2012, 13:32:46
A nyní rekapitulace
Jsem to tak orientačně spočítal.
Hodiny práce.(Ale jen čistě ty co by se daly fakturovat.Jinak na tom bylo stráveno daleko víc hodin)

Rozebírání 1motoru-  5
Vytažení 2motoru-    4
Rozebírání 2motoru-  5
Měření,počítání-       5
Mytí dílů-                4
Kontrola hlavy
(ventily,seřízení,atd)-5
Úprava EGR              2
Složení motoru          8
Montáž mot do mot.- 3
Výroba přírub,výpalek,
výřez závitů,atd-      6
Suma sumárum      47hodin.

A co ta sranda stála
Motor     -? (každý za kolik si ho sežene)
Těsnění   -3500
Šálky kliky-1200
Příruby karb-500
EGR          -200
Výpalek     -200
Suma sumárum 5600Kč plus motor

Ještě by chtěl poděkovat:
Mirkovi za momenťák a stahovák.
Kusovi za vyrobení redukcí.
Acovi za zbytky těsnění.
Romanovi za změření šroubů
A všem co mi drželi pěsti  ;) 






Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Bizi 04-06-2012, 14:26:11
Co to povídal? "Vypadá to, že to má i nějakou sílu."    *supr*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: kralik 04-06-2012, 15:39:36
Luko...parada, aj ta dokumentacia a sumar :-) nech ti to sluzi, btw. daj potom vediet, aky je rozdiel pocitovo, nielen vykon ale aj spravanie motora :-)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Kulik 04-06-2012, 21:34:01
No Luko moc dobrá práce...  *supr* a v porovnání s origo 900 ..? Porovnával si u Honza graf z brzdy..? Má jich tam uložený..


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: blažin 05-06-2012, 17:17:15
Pecka *supr*, plameny za tebou jak v MotoGP ;D ,jeste ze ma ta Yamaha kovany pisty *oje*


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 07-06-2012, 09:35:09
Už je i změřeno a hodnoty jsou na papíře.
Dopadlo to líp než jsem čekal.
Moto má menší vibrace které potvrdila i hladší křivka grafu než 850.
Karbce s Dynojetem výborně stačí plnit.Lambda bohatosti je v předepsaném rozmezí.
(Z toho jsem měl největší obavy)
Jak budu sundávat nádrž tak ještě poladím ty ohýnky z laufu.Ale za normálního provozu to takhle nestřílí. ;D
Trochu jsme se divili že omezovač otáček zasáhnul až v 9 500rpm ale tam už otáčky NIKDY nebudou.  >:(

Rychlé videjko z ruky jak to na brzdě vypadalo.

A tady výsledný graf.
Jsou to 2grafy v 1.Ať jde dobře poznat rozdíl proti minulé 850.




Co rikas na muj? Mame stejnou technologii,je skoda nevyuzit potencial motoru  ;), to mas 88Nm a 77 koni? Aspon teda kdyz mrkam na ten tvuj graf.

(http://img808.imageshack.us/img808/4471/xtz9002011.jpg)

a tady je z DKcka
http://dkracing.cz/tuning-detail/tdm900/

(http://dkracing.cz/img/tuning/csb_TDM900.jpg)

ale neverim jim  ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: Luko 07-06-2012, 10:35:02
Jeník-Tvoje hodnoty jsou mi známy  ;)
Velmi pěkné  *supr*
Mi šlo teď hlavně o to že můžu v klidu jezdit.
Na další ladění bych musel pořídit ten ignitech a jet do Práglu to ladit.A na to teď nejsou kroupy.  :-\
Ale netvrdím že se o to někdy v budoucnu nepokusím  ;)
Teď se zaměřím na spotřebu oleje a kolik ta mrška bude brát benálu.
Kolik to bere tobě?? (jen nepiš nějaké sci-fi že 4/4,5 adt.. )    ;)


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: jenik 08-06-2012, 10:55:14
Jeník-Tvoje hodnoty jsou mi známy  ;)
Velmi pěkné  *supr*
Mi šlo teď hlavně o to že můžu v klidu jezdit.
Na další ladění bych musel pořídit ten ignitech a jet do Práglu to ladit.A na to teď nejsou kroupy.  :-\
Ale netvrdím že se o to někdy v budoucnu nepokusím  ;)
Teď se zaměřím na spotřebu oleje a kolik ta mrška bude brát benálu.
Kolik to bere tobě?? (jen nepiš nějaké sci-fi že 4/4,5 adt.. )    ;)
No kdyz jedu na spotrebu, takze fakt pianko - pak 4,8. Jinak posledni cesta na SK s plne nalozenou motorkou a rychlosti 120-130 byla 6,2.


Název: Re: Projekt motoru 4TX 900
Přispěvatel: kralik 08-06-2012, 14:23:53
pekne ste to poladili pani!