TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Podvozek => Téma založeno: Petrr 22-08-2011, 19:45:05



Název: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Petrr 22-08-2011, 19:45:05
Ahoj TDMkáři chci se zeptat nelaboroval někdo se změnou kolečka? TDM má dlouhý kvalty 1-2 ,prři popojíždění ve městě nebo v terénu musí člověk přes spojku,tak jak se projeví menší kolečko. Ďík.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 23-08-2011, 12:11:20
Určitě se ti 1 a 2ka zkrátí, motorka bude mít víc síly ale pojede o trochu pomaleji (na TOP speed) Počítej s nárustem otáček cca o 500ot/min při standardních rychlostech než jsi byl zvyklí. Tzn. na 6ku při 100km/h bude točit 4000 místo 3500ot/min. Trochu se nejspíš zvedne i spotřeba.
Devítka má standardně vpředu 16zubů.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 23-08-2011, 18:41:06
skus si pohrát s tímhle: http://www.gearingcommander.com to ti ukáže co se bude dít při změnách sekundárního převodu.

já si takhle hrál na předchozí TDM850 a dával dopředu o zub větší kolečko. Na rozjezdech to bylo trošku znát (hlavně při cestách přes Prahu) ale jinak mě to vyhovovalo víc. Nemusel jsem na cestách motor tolik točit. Na výkonu jsem nepoznal žádný rozdíl


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: KámaTDM 13-09-2011, 20:08:40
Moje první motorka po fichtlovi byla MZ150. K ní jsem si udělal kolečka 13;14;15 a 17 zubů společně se speciální samojistící maticí, abych nemusel ohýbat pojistnou podložku. Na dvě nejmenší se běžně jezdit nedalo, moc se stavěla na zadní. A já na kraviny moc nejsem. Nakonec jsem zůstal u 17ti zubů - o 1 víc než original. Rychleji to nejelo, protože nebyly koně, ale bylo to na míň otáček. Muselo se zase ale dřív řadit. Testy proběhly v táhlém kopci u nás za městem. Neprve na 16zubů, pak 15 a nakonec 17zubů. Výsledné časy na vzdálenosti 3km byly v rozpětí 5 sekund a rozdíl byl jen, že na 15 zubů jsem jel v pohodě na 5ku. Se 17z jsem ji vůbec nedal a celé to bylo na 4ku a při orig. 16z se 4ka vytáčela a 5ka na kopec nestačila. Dnes už bych se tím vůbec nezabýval a čas co jsem věnoval výrobě bych raději prožil víc zábavně. Byla ale jiná doba a prioritní zájmy.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Petrr 16-09-2011, 17:01:21
Tak jsem tam dal 15 kolečko a zatím se mi zdá. že je to při pojíždění kolem komína příjemnější.Kousek po dálnici 150+taky šlo.Akorát musí člověk připočítávat tachometr.Ale za tu manipulaci v malejch rychlostech to stojí


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 16-09-2011, 17:19:49
tak s menším kolečkem ti to jede míň než ukazuje tacho - takže vpodstatě máš rezervu  ;D

já jsem na předchozí babče dal o zub větší a dělalo to tušim rozdíl max 10km/h. Počítám že u devítky bude ten rozdíl +- stejný.

Naštěstí 850 má náhon tachometru od předního kola, takže mě tacho neproměřovalo.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Ivan_TDM 17-09-2011, 11:39:04
Doporučuji dopředu kolečko 15z. Jízda je příjemnější, všechny kvalty mají víc síly, padesátku po městě zvládá čtyrka. Ten rozdíl otáček není tak velký jak píše Roman, ve stovce je to na šestku cca 230 ot/min, ve 150kh/h  točíš 5700 ot/min místo seriových 5300 ot/min, takže i dálnice se dá. Je třeba počítat s tím že po změně bude tacho ukazovat asi o 7% víc, nebo si pořídit SpeedoHealer SH-U01.  ;)
http://www.rdmoto.cz/eshop/detaily/30640 (http://www.rdmoto.cz/eshop/detaily/30640) 
Pokud lítáš 160 a více , nechal bych origo převod. :)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 01-12-2011, 17:21:39
Ahoj,jak jsem psal v kecatku,tak jsem objednal mensi 15 zubove kolecko(orig.je 16),protoze mi prijde,ze ty kvalty jsou fakt hodne dlouhe a to v mem pripade vyuziji jen jednou za rok pri dalnicnim presunu na dovcu.Bydlim pod krusnymi horami a 90% km za sezonu najezdim v kopcovitem terenu,ve kterem spis vyuziji silu ja rychlost.Reknu na rovinu,ze kdyby kolecko stalo nejakej ranec,tak se na to vykaslu,ale nasel jsem dve moznosti a to bud od anglicke firmy JT sprockets(tu jsem mel na CBF1000) za 400kč a nebo od japonske firmy Kyoto za 230kč!!!Nevim jaka  bude od Kyoto kvalita,ale kdyz jsem tenkrat objednal od JT sprockets rozetu na CBF tak na krabici bylo sice logo firmy,ale Made in Taiwan,takze si myslim,ze v dnesnim globalizovanem svete je jedno kdo je vyrobce,protoze se nakonec vsechno stejne seka v Chine *???* Uvidime,volil jsem levnejsi variantu,protoze me to i s postou vyjde do 300kc a to mi za tu zkousku(doufam,ze pro me k lepsimu) rozhodne stoji *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kralik 02-12-2011, 11:23:04
hm, zaujimava teba.....to aby som tiez nad tym rozmyslal, lebo aj ked je to 850, tak tie kvalty sa mi tiez zdaju byt prilis dlhe..... aj ked RSV bolo uplne niekde inde :-D tam som bol rad, ze po meste idem na dvojku 50. legal rychlosti a kusok nad som jazdil na 4ku zo 6tich kvaltov :-D

ale toto by mohlo bodnut, no uvidime


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 03-12-2011, 10:24:18
Jinak pokud by mel nekdo zajem, tak to kolecko jsem objednaval tady http://www.motorkar.net/index.php?akc=Xvyhledavac  a samozrejme,ze jsem chtel 15 zubove, odepsali,ze ta 15-tka je ve vyrobnim programu Kyota,ale oni ho nemaji bezne skladem na rozdil od originalu,takze objednali a dodani bude do 3 tydnu ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 11-04-2012, 19:57:25
Tak jelikoz jsem na kolecko cekal pres 2mesice a pak nejak nebyl cas, tak teprve ted o vikendu se chystam na montaz ;) a jen doplnim, ze jeste probehne montaz deflektoru na plexi, ktery jsem objednal na zaklade kamosovo velmi pozitivnich referenci!Rozplival se tak, ze jsem si myslel, ze jim snad jejich dealer ;D.Ne vazne, prej to fakt bezvadne funguje *supr*, tak jsem zvedavej az to vyzkousim osobne.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 21-04-2012, 19:21:35
Tak dnes konecne vyslo trochu pocasi(aspon tady u nas) a mohl jsem projet a vyzkouset masinu a mensim koleckem ;)
Musim potvrdit to jak pisou kluci co to maji namontovane uz z drivejska, ze je to parada *supr*.Cukani se hodne eliminovalo a jizda i po pidi kruhaku je pohodicka, to same jsem zkusil ve vraceckach nad barakem a hubu jsem mel od ucha k uchu.
Nekdo tu psal ze bude kecat tachometr a musim rict, ze se tak moc nestalo, aspon tedy u rychlosti 50km to nepozoruju, protoze mame ve meste pevny radar ze signalizaci a kdyz jsem jel tacho 53 tak tam svitilo 50,coz jsem mel i pri 16zubovem kolecku.
Je jasne ze pri vetsich rychlostech se bude rozdil asi zvetsovat.No a aby byl test uplny, tak jsem zajel do nemecka na dalnici(mam to 60km od baraku) a zkusil kolik to pojede(ne ze bych vyhledaval jezdit v takovem fofru, to vubec ne),takze s klidem muzu rict, ze to jede stejne rychle jako na origo kolecko-dal jsem tam 215km/h a pak se na to vykaslal,ale myslim ze by to jeste kousek slo, ale na co....
Posledni info pri 130km/h toci 5000ot. a pri 150km/h-5700ot.Jak rikam, rychlost je druhorada, hlavni je ten pekny tah od spoda ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 24-04-2012, 11:03:40
Včera jsem se byl projet a dost jsem o tom 15zubovém kolečku přemýšlel, asi to taky vyzkouším  *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 24-04-2012, 11:42:04
Kluci, pro nekoho to muze byt prkotina, ale me to skubani docela vadilo a tim koleckem  se ta jizda fakt hodne zprijemnila v tom ohledu, ze se nemusi tolik hlidat kolik ma motor otacek a jaky je zarazeny kvalt.Jasne, kdybych vyrazil tady u me za barak do kopcu, kde to znam a dole dal dvojku, kterou bych trapil az nahoru tak je jedno jake tam je kolecko a ten motor nezataha za retez ani jednou.Ale ta zmena se mi libi prave v tom, ze kdyz jedu nekde poprve a nevim jak jaky je profil zatacek atd., tak  se ty otacky moc resit nemusi, protoze ty kvalty posilili vsechny a motor si necha o hodne vic libit *supr*.Rikal jsem si, ze jsem v zivote  prisel o vic nez cca 400kc a kdyz mi to nebude vyhovovat tak original muzu vratit vzdycky, coz ale neudelam jak jsem se presvedcil ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 07-07-2012, 08:09:24
Po zkušenostech z letošní dovolené jdu řešit změnu poměru. Byl to sice extrém, ale já extrémy rád a kdo ví kdy zase někam vyrazím  ;D
Konfiguroval jsem si poměr 15:42 a 16:44 a možná zkusím větší rozetu.
Není to sice takový rozdíl jako 15:42, ale i tak by to mohlo pomoc.
Nemáte s větší rozetou někdo zkušenost, bude se to chovat podobně jako s menším primárem?


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kralik 09-07-2012, 14:10:10
Romane..ja mam sice 4TX, ale nedavno som vymenil sadu z 16-42 na 16-44 a je to prijemna zmena. ot. na 5tku stupli asi o 200-300 za min. ale s motorkou sa jazdi lepsie, motor je zivsi, ja rad jazdim hlavne cesty co najviac zakrutene a popripade kopcovite, takze parada. a je pravda, ze aj v meste sa ten motor troska skludnil, nie je uz taky uskakany.
este som sa aj bal, ci to nebude velky skok, ale nie je, je to pohoda.
takze za mna osobne +


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 09-07-2012, 14:21:46
Tak větší rozeta 44 zubů stojí 850,- a termín dodání 3týdny a 15 zubové kolečko 440,- a termín dodání do týdne, takže je asi rozhodnuto.
Zkusím to menší kolečko.  :)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kralik 09-07-2012, 14:30:07
daj potom vediet, ako ti to jazdi.

tiez by ma zaujimalo, aky velky rozdiel spravi tato vec, aky je rozdiel pri zmene sekundaru a rozety. teda pocitovo.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pigi 09-07-2012, 16:38:14
Taky jsem zvědavej na to jak to budeš hodnotit,pořád mi to leží v hlavě jestli jo nebo ne , Romane hod sem potom odkaz odkud to kupuješ nebo kde se to dá objednat,taky mě to škubání rozčiluje dík


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 09-07-2012, 17:39:26
skus se podívat do Elitu, dost rozšířili program a prakticky vše mají skladem

třeba přední kolečka
16z - http://elitecat.cz/ArticleDetails.aspx?PartDetailID=MO+102-567-16&REFPAGE=ArticleBrowser&TT=ftx
15z - http://elitecat.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=ftx&SearchPtn=MO+102-567-15

rozeta:
http://elitecat.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=ftx&SearchPtn=MO+112-567-42


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 09-07-2012, 20:35:57
Romco, jednoznacne  predni kolecko *supr* nema to chybu a ani se spotrebou to nic neudelalo.Masina se lip sbira a nic necuka, ja si to nemuzu vynachvalit a myslim, ze budes prekvapenej jakej je to rozdil!!


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 09-07-2012, 20:59:52
Ber to i z praktickeho pohledu, menit kolecko je jednodissi nez rozetu.

Osobne me ceka retezovka a uz jsem rozhodnutej - jdu do o zub mensiho kolecka. Na trhani rychlostnich rekordu silne prdim, radsi mam zatacky a tam je pomalejsi prevod jasna vyboda. Minimalne ted v dolomitech bych si s nim jen chrochtal


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 10-07-2012, 06:20:01
Tak už mám objednáno, stejně potřebuju nové zadní destičky, tak jsem to objednal komplet.  :)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 10-07-2012, 19:36:07
Tak tak Begy,na rychlost prdet,ale hlavne ze to taha ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Мîłđą 10-07-2012, 19:53:43
Tak to hezky kluci otestujte ať vím do čeho jít  *mrk*...jízda ve městech 2 - 3 - 2 je opravdu utrpení  *oje*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 11-07-2012, 17:43:41
Mildo nic neres a vem to 15zub. kolecko ;) Ja byl taky porad na vazkach a pak me stvalo, ze jsem to neudelal hned na jare.Nechci tu psat moudra, nejsem konstrukter a vim, ze to vsechno musi do sebe zapadat(rychlost-prevodovy pomer,hluk,emise a ja nevim jake normy jeste),ale to i ti kluci japonsky museli uznat, ze kdyz to zkuseli s tim 15zubem,takze to jede tak nejak lip a neni to temer vubec ucukane.Jak rikam z nejakeho duvodu splneni vsech norem a sladeni, tak dali 16-tku,ale pro me je 15-tka jasna volba.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 11-07-2012, 18:15:07
Dneska mi přišlo 15zubové kolečko a tak jsem jej namontoval, bohužel jsem neměl šanci to víc projet, takže nemůžu zatím hodnotit.
Přijde mi, že po montáži kolečka by bylo dobré zkrátit řetěz min. o jeden článek. Řetěz jde došponovat, ale je už hodně vzadu.
Najel jsem asi 2km po městě, je pravda, že si motor nechá líbit o něco nižší otáčky, na druhou stranu mi přijde, že to ztratilo na akceleraci, ale objektivnější to bude až po delší jízdě.  :)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 12-07-2012, 17:43:40
Hm, tak to me prekvapuje....Za prve:prave akcelerace mi prijde lepsi-vzdyt je to prevod do sily a za druhe:sponovak sel dozadu jen o 3mm pri stejne napnutem retezu(mereno posuvkou) a moc vzadu mi tedy neprijde.K tomu jen doplnim, ze retez mam puvodni a masina ma najeto 18tisic.Pro informaci, u CBF1000 jsem take spekuloval s prevody(chtel jsem snizit otacky na sestku) a daval do zadu mensi rozetu,no a v tomto pripade to bylo fakt dost znat na sponovaku-slo to dozadu o 10mm, takze od te doby si myslim, ze je vzdy lepsi menit predni kolecko ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 16-07-2012, 10:55:33
Omlouvám se za drobnou mystifikaci, včera jsem najel něco málo přes 200km s 15ti zubovém kolečkem a na okreskách spokojenost.
Motor jde o hodně rychleji do otáček a dá si líbit i akceleraci s nižších otáček a to i na 6ku.  *supr*
Cukání se taky zlepšilo, i když jsem to čekal trochu lepší.

Jen mi trochu vadí nepřesnost tachometru, který teď podle navi ukazuje odchylku cca 10km/h, tzn. v 60ti jedu ve skutečnosti 50km/h,
to má negativní vliv i na kilometrový nájezd  :-[
Rozdíl v otáčkách je při 100km/h cca 400ot./min. oproti 16ti zubovému kolečku.

Problém s odchylkou rychloměru řeší kalibrátor rychloměru SpeedoHealer, ten ale stojí 2150,-Kč  :P
Ten bohužel není přenosný a musí se namontovat na motorku.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 22-07-2012, 19:02:34
Konečně jsem najel další kilometry a tohle jsou moje poznatky po změně primírního kolečka.

Rozdíl v rychlosti : tachometr - skutečnost (navigace)

50 - 43km/h
100 - 89km/h
130 - 115km/h
150 - 132km/h

Pokud jezdíte do 100km/h tak je to celkem v pohodě, bohužel při vyšších rychlostech je rozdíl u celkem velký  :-[

Jinak motor krásně tahá od nižších otáček, lépe se s motorkou předjíždí a hlavně na horších cestách se plyn lépe dávkuje  *supr*
Pokud častěji jezdíte po hlavních silnicích a rychlostech 100+ doporučuji buď kalibrátor tachometru, nebo levnější řešení - nechat origo kolečko. Na okreskách a v horách je to ale paráda.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 24-07-2012, 06:02:59
Ahoj, tak to mame velke rozdili a zrejme ty navigace "trochu" kecaj :).Ja mam pri 50km tacho dle navi 46 real(potvrzeno i radarama v obcich),100km na tachu-dle navigace 94 a pri 130 dle tacha mi navi ukazala 123km/h.Takze mi to neprislo nijak zle.Jen doplnim, ze se spotrebou mi to neudelalo vubec nic,ted jsem prijel z dovci-projeto 19pass,6 statu(D,A,It,CH,Fr,Lichtenstein) najeto 3008km :) a celkovy prumer 4,35L *supr*.Jizda do 10km nad limit(nehodlal jsem calovat pokuty v eurech),ale do kopcu jsem za to tahal dost(co to s kuframa dovolilo).Jinak je presne vse jak popisujes a ja bych se k 16tce nevratil ani nahodou.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 24-07-2012, 14:31:39
Včera jsem přehodil zpátky na zkoušku 16kové kolečko a hodně uvažuji, že si koupím ten kalibrátor tachometru. S tím 16kovým kolečkem to vážně nejede  :(  Motorka s 15z kolečkem je vážně živější a hravější.  *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kus 24-07-2012, 21:02:00
Ahoj.
Kecal jsem o tom s Begym že to má i na 850 a možná si kolečko objednám a uděklám taky pokus,jezdím převážně ve dvou a taklby to možná pomohlo,že by se to líp sbíralo od spodu.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 24-07-2012, 21:33:17
Kluci, kdo zkusi, tak uz nechce jinak *supr*,ta masina hodne zmeni charakter, vazne.Romane s temi rychlostmi fakt nekecam, jestli se letos jeste nekde sejdeme, tak sebou vezmu moji navigaci a necham te na machne svezt, at si to potvrdis sam osobne.samo ze ta navigace muze kecat, ale me se to potvrdilo v nekolika obcich smerem na Sumavu, kde jsem drzel padesatku a vzdycky mrknul co ukazuje radar.Proto me ta "prestavba"  nijak neznepokojovala a o kaliabratoru tacha jsem tim padem vubec neuvazoval a ani neuvazuji.....No vyjezd na Stelvio mi to jen potvrdil!!!tam bych ze 16tkou asi pekne skakal a drbal za retez, takhle pekne bez skubani-cukani, vracaky na 2ku rovinka za 3 a zase pekne za 2 do vracaku, fakt pohoda ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 25-07-2012, 05:15:23
Je možné, že je moje TDM jinak nastavená už z výroby, protože třeba před loni v Alpách jsme s kamarádem na V-stromu tankovali vždy ve stejnou chvíli a mě to ukazovalo, že jsem najel vždy o cca 10km víc než on. Což odpovídá té odchylce  :(


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Maty 25-07-2012, 06:12:03
Klucí a neděláte už z toho trochu crosku.  :D
Takhle mi přijde, že dost často řadim a s 15kou to musí být ještě rychlejší  nééé.
Ale docela mě začínáte zvyklávat  ;D


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 25-07-2012, 14:05:08
Prave ze naopak ne???Ze 16-kou jsem casto radil dolu,protoze to ve vraceckach nebo kruhakach ci jizde po meste zaclo skubat za retez,ted naopak protoze to slo do sily, tak clovek nemusi tolik sledovat co tam ma za kvalt a motor to krasne pobere.Presne jak pise Roman, od nizsich otacek se to krasne sbira a to"cukani" se hodne eliminovalo!Navic me osobne se libi mnohem vic, kdyz zato na trojku vezmu a ono pekne zataha za ruce ;),me osobne prisli ty kvality na origo kolecko moc dlouhy.....


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kralik 27-07-2012, 07:47:09
ja sice som nemenil sekundar ale rozetu zasa za vacsiu, teda do sily, ale musim len potvrdit co pisu chalani. naozaj, kto to skusi, uz nechce inak. mne sa tiez spotreba v podstate vobec nezdvihla, teraz sme s brachom tocili tri krat brno a spat na wsbk a vychadzala mi spotreba okolo 5l alebo skor do 5l a pritom stupol funfuctor...

tdm 900 si meria rychlost kde, v prevodovke, ci na prednom kole?

lebo na 850 je to na prednom kole, takze rychlost sa nemenila


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 27-07-2012, 09:38:51
Devítka má snímač otáček na výstupu s převodovky u primárního kolečka.  :P Takže jediná šance je vřadit tam tu krabičku, která přepočítá pulsy.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kralik 29-07-2012, 15:32:31
jaj, to som nevedel... tak v tomto to ma 4TX plus, nemam s tym starosti..


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pigi 31-07-2012, 19:58:33
tak jsem to 15 kolečko chtěl taky vyzkoušet ale nikde neni na skladě  :(


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 31-07-2012, 21:00:00
na motoretezy.cz mi ho poslali do dvou dnů.
Dálnice jsou sice trochu opruz, ale jinak super. Ještě poresim ten rychlomer a spokojenost bude maximální :-)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pigi 01-08-2012, 04:50:06
já za hodinu vyrážim k Balatonu tak jsem to chtět zkusit,tak ho objednám až se vrátim,ale ten rychloměr budu taky řešit pokud tam ta 15 zůstane


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Venca. 26-08-2012, 19:49:01
Zdravím, taky bych chtěl vyměnit pření kolečko za menší, ale nevadí že dám nové kolečko na cca z půlky opotřebovanou řetězovku?


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 26-08-2012, 20:45:09
Ahoj, na opotřebovanou řetězovku ho podle mě dát můžeš. Horší by bylo kdyby jsi dával novej řetěz na opotřebovanou, to by šel rychle pryč...

Pro zajímavost přidám pár tabulek se závislostí otáček a rychlosti:

15ti kolečko

16ti kolečko

maximálky

otáčky při 50km/h

 *smil*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Venca. 26-08-2012, 21:18:19
Tak to je dobře. Ještě otázka, kolečko na 850 je stejné jako na 900? 15 zubové na 850 jsem nikde nenašel...


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 27-08-2012, 18:25:29
No tak me to sedi presne dle tabulek ;),udavaji 4500ot.=127km/h a ja mam 4700ot.=130km/h ,takze to bude ono.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 27-08-2012, 18:51:11
Ty snad musíš mít jiný převod v převodovce, nebo nevím. Já mám při 130km/h už cca 5000ot. a při 140km/h 5400ot.  :-\
Bohužel jsem se rozhodl, že vrátím převod zpátky, takže pokud někdo budete chtít odzkoušet 15zubové kolečko na devítce, rád zapůjčím nebo prodám.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 27-08-2012, 19:20:04
Romco nevim,mam rok vyroby 2007,tak jestli v tom muze byt nejaka zmena?Me to fakt sedi a jak jsem ti psal i v SZ,tak dle radaru je to taky ok,zadna velka zmena neni,takze ja bych nemenil.No a k te maximalce ;D, ne ze bych to nejak vyuzival,ale jak jsme jeli ted do tech drazdan,tak mi to nedalo a na ty jejich nadherny dalnici,kde byli 3pruhy jsem za to zkusil vzit.Vysledek- byl 208km dle tacho a asi by jeste sla,ale pak uz jsem to zaklapnul.Jen doplnim, ze jsem muší vaha(71kg) a merim 176cm, takze se i docela sbalim za plexi ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 28-08-2012, 19:16:46
Tak jsem to dneska cestou do práce taky sledoval. Při 4200-4300 ot/min tacho 120 km/h, při 4600-4700 tacho 130 km/h.......


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 28-08-2012, 19:26:24
musíš si odečíst cca 11%, pak to bude odpovidat skutečnosti! Zajímavé je,že čím rychleji jedeš,tím větší odchylka tam je.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 28-08-2012, 19:29:47
Jj, proto píšu tachometrových. Podle GPsky ale ta odchylka neni tak velká...


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 28-08-2012, 19:43:14
Tak to já mám TDMku asi nějak jinak nastavenou. Dneska jsem tam vrátil 16kové kolečko.  :P


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 28-08-2012, 20:02:59
Jestli si dobře pamatuju tak to u mě dělá nějaký 2km/h. A rozetu máš origoš? Má mít myslim 42 zubů...


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 28-08-2012, 20:06:24
Vše mám origo.
rozdíl 2km/h je asi bohužel asi Sci-fi, podle všeho by měla být odchylka při 120km/h min.10km/h


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 28-08-2012, 20:09:42
 to Pitr:Mam ty same hodnoty co zde udavas a jsem rad,ze si to potvrdil,aby si Roman nemyslel,ze tu nejak kecam ;).Nic mene je to zvlastni a samotneho by me zajimalo proc to tak je, protoze Roman je snad prvni co mu to nevyhovuje, ani ne tak kvuli jizde samotne(ta si myslim, ze se zlepsila), ale spis kvuli te neschode s temi otackami, coz je skoda.Romco, ted me neukamenuj :), ale neni mozne ze mas vzadu jinou rozetu? danou predchozim majitelem??


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 28-08-2012, 20:13:01
Omlouvam se za posledni vetu,prispevek prisel driv nez jsem odeslal svuj...No ja dle tacha jedu 100km/h a navigace ukazuje real 95km/h coz mi prijde v pohode.Jeste na to zkusim nekdy mrknout pri vyssich rychlostech abych byl v obraze,jak se to rozschazi....


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 28-08-2012, 20:59:04
Mě převod vyhovuje, jenže se častěji pohybuju nad 120km/h, a tam už mě to nevyhovuje kvůli otáčkám. Jinak rozetu mám origo 42zubů, je to totiž už moje druhá sada kterou jsem měnil  ;) Nevadí, nedá se nic dělat. Až se potkáme, tak to porovnáme.  *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: kus 28-08-2012, 21:12:17
Ohledně těch záměn koleček jsem zkusil na 850ku dát místo 17x42,16x42 a rozdíl ve svižnosti jsem nijak nezaznamenal ale vadí my ty vyšší otáčky při rychlostech nad 120 jak píše Roman.Takže si osobně myslím že to nemá extra význam něco pozměnovat.A navíc ten rozdíl při jízdě na 1. a 2.r.s. není takovej aby to mělo cenu.Ten rozdíl by byl znatelnej při rozdílu 2 a více zubů,ale jeden zub na kolečku moc neřeší.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 28-08-2012, 21:38:43
Tak já zítra vezmu gpsku a omrknu to znova. Odchylka je většinou kolem 8-10% to vím a právě proto mě překvapilo že byla menší. No omrknu a uvidíme. Ještě sem můžu dát tabulku s jiným počtem zubů na rozetě. Nebo experimentujte sami: http://www.gearingcommander.com/  ...  ;D


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 29-08-2012, 20:28:29
Hm, tak nevim jak na 850,ale u 900 si dovolim nesouhlasit....Me prave prijde funfaktor s mensim koleckem o hodne lepsi a to nejen na 1 a 2,ale prave i na vyssi kvalty.Jestli jsem dobre pochopil Romana,tak ten prave ten rozdil citil dostatecny(a tuplem kdyz hodne jezdi ve dvou),ale z nejakeho duvodu se mu rozchazeji otacky nez nam ostatnim a proto ja nemam duvod to zmenit zpet.Masina taha o hodne vic a oproti origo.16zubu se otacky zvysili jen nepatrne(alespon u vetsiny z nas) se spotrebou to neudelalo taky nic,takze ten pocit ze to jede fakt od spodu a ve vraceckach nic necuka,tak to za tu vymenu opravdu stalo *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 30-08-2012, 21:30:06
Tak jsem to dneska konečně poměřil s GPSkou a výsledek: GPS 50 / 100 /130 km/h, tachometr 53 / 105 / 137 ..... Takže o tolik zas nekecá  ;D


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 31-08-2012, 05:18:41
já si snad půjdu spočítat zuby na zadní rozetě  :o


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 31-08-2012, 16:23:16
to Pitr:Opet potvrzeni ze to mame stejne ;)   ,no Romane oznac si zub fixou a zacni pocitat,protoze pak fakt uz nevim,kde je u tebe zakopanej pes :(


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 31-08-2012, 16:39:49
na rozetě je počet zubů vyražený


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 31-08-2012, 17:02:57
Jasan,mas pravdu je vyrazeny,ale v Romanovo pripade bych to radsi prepocital ;D


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Pitr 31-08-2012, 19:24:38
to blažin: jestli mi nemáme náhodou stejnou motorku   *laugh* .... a Roman má asi originál  *supr*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 01-09-2012, 05:34:37
Jediné co mě napadlo je, jestli pneumatiky nemají jiný tvar. Mám Pirelli Angel ST


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 01-09-2012, 06:46:51
Hm,tak to te zklamu :( ja mam take Pirelli Angel ST(sadu)....


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Sidonius78 03-09-2012, 23:14:34
Tak jsem si pročet info ke kolečku 15Z a vypadá to, že to zkusím taky  . Jinak pod 3000ot nejdu, je to taková hranice, kde se zvednou vibrace, motor se mi zdá podtočený, po úpravě a blokace klapky v sání to zkusím , zda to bude lepší.

PS: pokud máte někdo tip na dobré cestovní plexi na TDM900 uvítám, mám origo a fouká mi to vše na helmu (mám 176cm) *oje*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: ffeerrddaa 04-09-2012, 11:23:36
Tak jsem si pročet info ke kolečku 15Z a vypadá to, že to zkusím taky  . Jinak pod 3000ot nejdu, je to taková hranice, kde se zvednou vibrace, motor se mi zdá podtočený, po úpravě a blokace klapky v sání to zkusím , zda to bude lepší.

PS: pokud máte někdo tip na dobré cestovní plexi na TDM900 uvítám, mám origo a fouká mi to vše na helmu (mám 176cm) *oje*

Co treba tady... neco si vyberes... http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/tdm_900_at_av_aw_ax_ay_abs/05-09/picture/screen_-_flip_up_-_tall/ (http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/tdm_900_at_av_aw_ax_ay_abs/05-09/picture/screen_-_flip_up_-_tall/)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Venca. 19-11-2012, 16:29:40
Zdravím, víte někdo, zda je stejné přední řetězové kolečko z 4TX a 3VD?


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Begy 20-11-2012, 21:28:55
podle objednacích čísel nejsou. A co si matně pamatuju tak 3VD má kolečko vpodstatě rovný a 4TX s osazením


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Venca. 23-11-2012, 21:06:12
Dík  ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Driver toys 24-11-2012, 12:35:03
Zdravím, víte někdo, zda je stejné přední řetězové kolečko z 4TX a 3VD?
Stačí si zadat požadavek do vyhledávače, pak ve Zboží si najdeš roky výroby jednotlivých TDM a rozdíly vidíš.. 4tx má osazení, ale jen 96 rok, 3VD je jinačí, ale myslím že s novějšími roky výroby 4tx se můžou shodovat. Stejně jistota je objednat přesně na svůj stroj. Výběr je veliký, počet zubů můžeš různě kombinovat.

 Stačíst přečíst fórum je toho v něm kolem řetězovky napsáno hodně. Psal jsem tam i rozdíly mezi jednotlivými typy. Jenže každý radši napíše dotaz na to co je již napsáno, ale tím ještě více dělá téma nepřehledným. Nikoho pak nebaví číst dotazy dokola a radši se znovu na to samé optá  *cvok*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 23-12-2012, 20:18:07
Tady je taky konfigurátor převodu : http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=RATIO


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Ivan_TDM 23-12-2012, 21:37:07
Tady je taky konfigurátor převodu : [url]http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=RATIO[/url]


 *supr*
je tam hezky vidět, že devítka má i s pastorkem 15z delší poslední kvalt než 4TX origo...


Název: Matice řetězového kolečka 16Z
Přispěvatel: Sidonius78 02-01-2013, 15:41:08
ahoj, zapomněl jsem si poznačit jaká je tam matice u řetězového kolečka , poradíte? Moto nemám doma, ale odhaduji 36mm ořech. Díky za potvrzení  *oje*


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 02-01-2013, 16:43:29
Hm, tak ted si me dostal....32 nebo 36.To jsem ti pomohl, co ;D


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Roman ST1 02-01-2013, 16:47:08
Ořech mám v garáži, když to vydrží do zítra, tak se tam zajedu podívat cestou z práce, ale myslím si, že to bylo 36


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: blažin 02-01-2013, 17:04:44
Tak je to na 99% 36, protoze ted jsem byl v garazi a nemam ho.Vzpomel jsem si, ze jsem ho bral taky z prace...32 orech mam v klasicky gola sade.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Jarda 06-01-2014, 18:25:32
Zdarec, když už drbu do těch kvaltů, sháním 15 kolečko - než ho koupím v krámě, nemáte někdo na prodej? Před časem jste to tu zodpovědně řešili, co kdyby někomu zbylo tak jako Romanovi....  ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: TondaZ 15-05-2014, 14:11:04
Tak jsem dal na skušenosti zdejších uživatelů TDM 900, odpojil jsem klapku a dal 15-ti zubové kolečko, nelíbylo se mi cukání motoru v nížších otáčkách. Chování motocyklu se změnilo o 100% k lepšímu (už jen samotné odpojení klapky bylo znát). Na toto jsme byl zvyklý (rozmlsaný) z Hondy TA 650. Dík všem průkopníkům.  ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Luba 10-02-2018, 20:06:47
Ahoj chlapi,nemůžu nikde najít 15 ti zubové kolečko na TDM 900,všade maj jen 16.Nemáte nějaký zdroj kde koupit.Dík


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Мîłđą 10-02-2018, 20:33:59
Ahoj chlapi,nemůžu nikde najít 15 ti zubové kolečko na TDM 900,všade maj jen 16.Nemáte nějaký zdroj kde koupit.Dík

Když si projdeš toto vlákno tak se dozvíš, že to nemá moc smysl dávat 15 ti zubové kolečko. Také ho kdysi zde Roman ST1 nabízel. Ale to už je hodně dávno tak ho asi už nemá...


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Sidonius78 11-02-2018, 10:23:46
Ahoj chlapi,nemůžu nikde najít 15 ti zubové kolečko na TDM 900,všade maj jen 16.Nemáte nějaký zdroj kde koupit.Dík

bych to asi neřešil, jinak asi  ODKAZ (https://www.google.cz/search?q=tdm900,+Front+Sprocket+15+Tooth&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifqf6fxJ3ZAhUMLsAKHWssB08Q_AUICigB&biw=1366&bih=613)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Luba 11-02-2018, 11:19:12
Resit to chci.krome Romana to spoustu lidem pomohlo a jsou spokojeni.


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: TondaZ 11-02-2018, 20:07:28
Kupoval jsem vloni celou sadu u https://www.motoretezy.cz/ a půjčoval si nýtovačku. Kolečko (15 zubů) měli na skladě. Zavolej tam a zeptej se.  ;)


Název: Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
Přispěvatel: Imra 13-02-2018, 19:56:36
nebo tady https://www.ebay.com/itm/Yamaha-TDM900-02-14-Ognibene-15T-Silent-Front-Sprocket-1-Tooth/282777127628?epid=2197060044&hash=item41d6d48acc:g:Y4EAAOSwSYpZyi~e&vxp=mtr (https://www.ebay.com/itm/Yamaha-TDM900-02-14-Ognibene-15T-Silent-Front-Sprocket-1-Tooth/282777127628?epid=2197060044&hash=item41d6d48acc:g:Y4EAAOSwSYpZyi~e&vxp=mtr)