Název: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 07-03-2011, 18:37:45 Zdravím,
měl jsem motorku v servise na seřízení ventilů, seřízení klapek vstřikování a výměnu vzduchového filtru. Od té doby se mi stává, že při přeřazení na vyšší rychlostní stupeň (v jakoby "neutrálové" poloze při vymáčknutí spojky) motor zhasne. Stává se to, když motor ještě není úplně ohřátý a navíc jen někdy. Čím to může být? Špatně nastavené volnoběžné otáčky? Taky jsem se dočetl, že jednomu týpkovi na SV650 to dělalo přesně to samé a vinou byl nový vzduchový filtr - musel zvýšit volnoběžné otáčky. Díky za postřehy a rady. Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Torontal 07-03-2011, 18:44:43 moze to robit aj filter ale skus nastavit volnobezne otacky alebo zmen benzinku *laugh*
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 07-03-2011, 18:47:20 To je fakt, je tam benzín z loňska, co byl celou zimu v nádrži. To mě nenapadlo :-) Takže nejdřív zkusím vyjet nádrž a pak se uvidí...
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Maty 07-03-2011, 19:03:47 Servis ventilů mě taky čeká.Jinak mě to chcípalo na volnoběh po přidání plynu,když to bylo studený.Vyřešil jsem to lehkým přidáním volnoběžných otáček.Jenom se zeptám,kolik si mám zhruba připravit na onen servis.A měl si to v Yamaze nebo někde u někoho doma?
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 07-03-2011, 19:14:13 Měl jsem to u jednoho domácího servisáka, který má ale velké zkušenosti. Ventily nakonec seřizovat nemusel, vůle byly dobrý - prohlídnout jsem to chtěl spíš preventivně, pač před cca 8000km se měnil pístní čep. Se vším všudy mě to stálo 1700Kč a dělal toto: zkouknutí ventilů, rozvodů (včetně rozebrání darebného napínáku), posváření pár ulomených pacek bočních plastů, výměna oleje (ten jsem včetně filtru dodal vlastní), seřízení klapek vstřikování, výměna vzduchového filtru a rozleštění drobných šrámu na bočním plastu.
Já jsem spokojen, po tom seřízení klapek ten motor jde úplně jinak (lépe), akorát mě zaskočilo to chcípání, předtím to nedělalo - ale uvidí se pak s novým benzínem. Navíc to všechno měl hotový hodně rychle - u minulého servisáka jsem měl motorku přes 2 měsíce *grr* Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Mirek TDM 07-03-2011, 20:17:11 moze to robit aj filter ale skus nastavit volnobezne otacky alebo zmen benzinku *laugh* Ty ale dokážeš poradit. *???*Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Begy 07-03-2011, 20:19:26 a jaký máš volnoběžný otáčky?
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 07-03-2011, 20:48:15 a jaký máš volnoběžný otáčky? Když je to ohřátý, tak 1000ot./min - dle otáčkoměru. Ale jestli je tam o fous míň nebo víc, to nevím... Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Torontal 07-03-2011, 20:51:49 Ty ale dokážeš poradit. *???* No je tam viac faktorov. tak skus to spresnit *hehe*Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Roman ST1 07-03-2011, 20:54:07 Když je to ohřátý, tak 1000ot./min - dle otáčkoměru. Ale jestli je tam o fous míň nebo víc, to nevím... Řekl bych, že je to málo, mělo by to být cca 1100-1200ot/min. Dělalo to i před zazimováním? Kolik máš v nádrži benzínu?Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Torontal 07-03-2011, 21:13:07 Daj novy benzin a nastav volnobezne otavcky na 1200 a bude to okay *supr*
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Torontal 07-03-2011, 21:40:13 Netankoval si nahodou novy benzin E10 ? ma to 10 percent viac etanolu. ten fakt zle chyta na studeno ;D
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: fikus 07-03-2011, 22:36:12 čiže ked stlačiš spojku,tak to zdochne?a ked vytneš na plyn ,tak sa vytočí?na volnobeh to zdochne?
napisal si to ,tak,akoby spojka bola na vine,ale občas sa stava,že lanko spojky sa niekde dotýka niečoho,čo by nemalo a ide niečo do skratu. starý filter bol zasratý?s novým ti klesli otačký?natankuj lepší benzin a vyjazdi 2 nadrže.gud lak Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 08-03-2011, 00:07:41 E10 jsem nebral, to bych si do motorky nedal :-) Klasika Natural 95.
Startování bylo zcela bez problémů. Chcípalo to jen při jízdě, při řazení (když zmáčknu spojku, tak v tom okamžiku to někdy chcíplo). Ale když už pak po pár km byl motor úplně zahřátý, tak to neudělalo i když jsem to zkoušel navodit znovu (vymáčknout na delší dobu spojku při řazení). Vzduchový filtr byl hodně zasratý a tak je možný to, co říká fikus - ale zas takový znalec nejsem :-) Zkusím co nejdřív vyjet to, co je v nádrži a pak s novým benzínem se uvidí. Ale ani pořádně nevím, kde se štelují volnoběžné otáčky :-) Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Roman ST1 08-03-2011, 06:46:44 Volnoběžné otážky se štělují na pravé straně, je tam nad spojkovým lankam u rámu utopené takové kolečko. Viz. příloha
Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: fikus 08-03-2011, 20:51:41 tak som dnes zložil moju mašinu,vycuval z garaže,stlačil štarter a kua čakam,bafla a zdochla,tak ju draždim,dráždim,chytla,ale otačký buble-bubly,tak im pridal a je to.no nic moc štartovanie.jak to dlho stoji,tak to chce otáčky.zajtra dojazdim benzin a doladim moto na vikend.dnes bolo pekne.
čiže niesi sam s problemom so štartom,otačkami.po dlhšom jazdeni,ked zastaviš,tak mrkni na otačkomer,budu vyššie,tak doladiš dole a sezona je otvorena ;-)držim palce. Název: Re: Chcípání TDM 900 Přispěvatel: Without_R 22-03-2011, 00:12:48 Tak problém vyřešen. Trochu jsem zvýšil volnoběžný otáčky (opravdu jen lehce) a je po problému. Takže nejspíš byl na vině opravdu ten vzduchový filtr a z toho vzniklý pokles volnoběžných otáček.
|