TDM FORUM

MANUÁLY - NÁVODY => Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd... => Téma založeno: Roman ST1 25-02-2011, 18:31:36



Název: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Roman ST1 25-02-2011, 18:31:36
Pěkný udělaný návod najdete v příloze


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Begy 25-02-2011, 19:42:04
nebo tady:

http://www.youtube.com/watch?v=WkvDscFum2I


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Roman ST1 25-02-2011, 21:38:12
Téměř stejný postup se dá úplatnit i u 850  *supr*


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Ivan_TDM 22-04-2012, 22:14:06
Ten smaltovanej lavor s nápisem TDM 900 je boží ;)


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Мîłđą 23-03-2014, 15:53:32
Dnes jsem úspěšně absolvoval výměnu oleje a filtru. Zhlédl jsem video pročetl návod a pak je to brnkačka  *mrk*
Oleje jsem dolil celý kanystr a mám to na spodku měrky...to bude asi tím že jsem se snažil toho starého oleje vyždímat z motoru co nejvíce. Ještě že jsem měl litrovku Motulu v záloze ze které jsem spotřeboval 0,5dl od poslední výměny  8)


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: blažin 24-03-2014, 16:56:35
Hm, tak nevím, ale já jsem měnil olej už potřetí a vždycky mi stačil 4l kanystr... jen doplním, že olej nechávám hodně dlouho vykapat(i přes noc) a to jsem ještě takovej magor, že na horní napouštěcí hrdlo dám hadici a do te parkrát fouknu, abych fakt vytlačil co nejvíc. Hned po dolití 4l mi měrka ukazuje spodní rysku, ale jakmile nastartuji(popřípadně kousek projedu), tak olej měřím znovu to hned po pár minutách od vypnutí motoru(dle návodu), no a hladinu mám vždy na horní rysce, takže mě trochu překvapuje, že u tebe jsou 4L málo. Možná Roman k tomu něco řekne....


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Ales.77 25-03-2014, 18:12:36
Hm, tak nevím, ale já jsem měnil olej už potřetí a vždycky mi stačil 4l kanystr... jen doplním, že olej nechávám hodně dlouho vykapat(i přes noc) a to jsem ještě takovej magor, že na horní napouštěcí hrdlo dám hadici a do te parkrát fouknu, abych fakt vytlačil co nejvíc. Hned po dolití 4l mi měrka ukazuje spodní rysku, ale jakmile nastartuji(popřípadně kousek projedu), tak olej měřím znovu to hned po pár minutách od vypnutí motoru(dle návodu), no a hladinu mám vždy na horní rysce, takže mě trochu překvapuje, že u tebe jsou 4L málo. Možná Roman k tomu něco řekne....
Také naleju 4l.ale stejně si koupím litr k případnému dolévání(ještě jsem to teda nepotřeboval)protože tam naleju 4,5l.a mám to v prdeli bo se nic nestane a já mám klid.


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Vasil 25-03-2014, 21:38:15
Já jsem po výměně dolil 3,5l a pak jsem ještě dolil 0,25l, měnil  jsem i filtr, olej je mezi měrkami na bočním stojánku za studena.


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Ocilio 26-03-2014, 09:56:50
Naleju  4 litry oleje  (plnou syntetiku) a k tomu 250ml  Metaltecu a je to. Drží mi to pořád na horní rysce. Měřím vždy po zahřátí a vše je OK. :)  Kdo maže ten jede.


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Pavel83/leštič/ 26-03-2014, 12:46:09
Tak koukám, že na devítku co kus to jiný množství oleje  *conf* já tam nalil 3,9 (s výměnou filtru) a víc se mi tam nevešlo. Nechal jsem jí zahřát, pak 3 min odpočinek a ve vzpřímené poloze(ne na stojánku) mám olej kousek nad horní ryskou.


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Pečajs 26-03-2014, 15:12:33
Tak koukám, že na devítku co kus to jiný množství oleje  *conf* já tam nalil 3,9 (s výměnou filtru) a víc se mi tam nevešlo. Nechal jsem jí zahřát, pak 3 min odpočinek a ve vzpřímené poloze(ne na stojánku) mám olej kousek nad horní ryskou.
Jsem na tom stejně


Název: Olej filtr -výměna oleje
Přispěvatel: Sidonius78 18-08-2014, 08:42:41
Ahoj, budu se chystat na výměnu oleje, prosím máte někdo Tip na nějaký olejový filtr, který obsahuje filtr s těsnícími gumičkami. Předloni jsem kupval a vsadě nic nebylo !. PS: Jinak dám olej MOGUL MOTO 4T 10w-40, dosud GPS 10-40W Castrol.

Díkec


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Roman ST1 18-08-2014, 10:14:55
Zdendo, jedině z Partsdepot. viz. príloha
Mám za to, že ve filtru Champion X302 od HZmoto jsem jej měl, není to ale na 100%, zkus se zeptat, ale tento týden mají dovolenou.


Název: Re: Olej filtr -výměna oleje
Přispěvatel: Jirka 18-08-2014, 11:11:47
Ahoj, budu se chystat na výměnu oleje, prosím máte někdo Tip na nějaký olejový filtr, který obsahuje filtr s těsnícími gumičkami. Předloni jsem kupval a vsadě nic nebylo !. PS: Jinak dám olej MOGUL MOTO 4T 10w-40, dosud GPS 10-40W Castrol.

Díkec

Nechci ti do toho kecat, ale zjisti si, co ta změna značky oleje udělá. Z vlastní zkušenosti vím a z Yamahy ve Staré Boleslavi to mám potvrzené, že Castrol  se s jinými oleji nesnáší a stává se z něj "lepidlo". Já tam měl jinou značku jen na zajetí repasovaného motor. (1000 km), ale co to dělalo, to nepřeji ani nepříteli. Tak, jak občas řachne při zařazení dvojka, tak to dělalo i při řazení ze 4 na 5. A rozjezd ? Jednička a metrový skok v před. Přestalo to, až když opět nalili Catrol. Já tam má sice Castrol Power 1, ale fakt se na to někde přeptej.


Název: Re: Olej filtr -výměna oleje
Přispěvatel: Sidonius78 18-08-2014, 11:32:41
Nechci ti do toho kecat, ale zjisti si, co ta změna značky oleje udělá. Z vlastní zkušenosti vím a z Yamahy ve Staré Boleslavi to mám potvrzené, že Castrol  se s jinými oleji nesnáší a stává se z něj "lepidlo". Já tam měl jinou značku jen na zajetí repasovaného motor. (1000 km), ale co to dělalo, to nepřeji ani nepříteli. Tak, jak občas řachne při zařazení dvojka, tak to dělalo i při řazení ze 4 na 5. A rozjezd ? Jednička a metrový skok v před. Přestalo to, až když opět nalili Catrol. Já tam má sice Castrol Power 1, ale fakt se na to někde přeptej.


V minulosti ať už jsem měl XJ600 nebo FZS jsem jezdil Valvoline se strachem jsem přešel na Repsol a byla to pecka. Motor tišší, řazení bez problémů. Zvažoval jsem, že přejdu znovu na Repsol, ale na motorkářích uživatel TDM900 používal mogul a přešel na Repsol- motor byl hlučnější i řazení se zhoršilo, tak šel zpět na mogul.  MOGUL není špatý olej a splňuje klasifikaci.
Jednak v poslední době mám hlučnější řazení.  Cena je u Castrolu jinde, ale to by byla zbytečná debata. Zda použiješ MOGUL/MOTOREX, MOTUL,REPSOL/CASTROL je jedno, sice obavu ohledně prokluzu spojky mám, ale v minulosti jsem problem neměl.
Pokud někdo máte špatnou či dobrou zkušenost uvítám Vaše názory.
PS: nechci to moc rozvádět, je toho už o olejích až až.....

 ODKAZ (http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=152901&fid=59)


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Sidonius78 22-08-2014, 08:40:01
Zdendo, jedině z Partsdepot. viz. príloha
Mám za to, že ve filtru Champion X302 od HZmoto jsem jej měl, není to ale na 100%, zkus se zeptat, ale tento týden mají dovolenou.


Romane díky *supr*  , tak ten filtr Champion X302 neobsahuje těsnící gumičky  *cvok* , dájí se dokoupit.
 ODKAZ (http://www.hzmoto.cz/cz/e-shop/1205431/c6017-filtry/yamaha-tdm-900-02-tesneni-vika-olejoveho-filtru.html)  +  ODKAZ (http://www.hzmoto.cz/cz/e-shop/1205432/c6017-filtry/yamaha-tdm-900-02-tesneni-vika-olejoveho-filtru.html)  +  ODKAZ (http://www.hzmoto.cz/cz/e-shop/52355/c26230-champion-olejove-filtry/champion-cof045-stare-znaceni-x302.html)
Olej beru  MOGUL MOTO 10W-40 (https://eshop.paramo.cz/produkty/KatalogovyList.aspx?kodproduktu=V531492)
PS: jinak jsem se ptal u výrobce, olej lze bez problemu použít, plní standard JASO MA 2 (pro mazání motoru, převodovky a mokré spojky). Problém prokluzu většinou nastává při použití oleje s nižší specifikací JASO MB.
MOGUL je známkou pro český olej vyráběný v závodě PARAMO Kolín. Firma PARAMO je dnes součástí skupiny UNIPETROL, kterou majoritně vlastní polská společnost PKN ORLEN. 1l jsem sehnal za 130,-kč vč. DPH. Všim jsem si, že u Castrolu mám vcelku čistý olej (při výměně), u jiného (Repsol) jsem to měl černý jak botu, tedy olej hodně na sebe vázal nečistoty *supr*
EDIT:
olejový filt mám original Yamaha 5jx-13440-00 . technik v Yamaze mi říkal, že výrobce doporučuje pouze original, tedy oproti jiným výrobcum  má jiné provedení ventilu (záleží i na odporu, tlaku oleje, konstrukci) Neznamená to, že neoriginal by neplnil co má.
 


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Sidonius78 20-09-2014, 19:41:20
tak jen pro info: Origo filtr má vnitřní průměr cca 15,88mm, neoriginal HF 145 cca 16,88mm . Na výšku je original o chloupek vyšší.
Jinak spojka zatím neprokluzuje, řazení se mi zdá být lepší (předtím Castrol GPS 10w-40). ...bych to neřešil.

EDIT: 11.10.20
New olejový filter MAHLE OX803 (72394119) plastový dodáván bez gumiček > cena 115,-kč . Značku MAHLE považuji za kvalitu v oblasti filtrů.
vnitřní průměr horní 15,90mm , vnější 19,40mm, výška 60mm, průměr filtru 54,75mm.
O-kroužek těsnění original Yamaha (93210-64297)  3,75mm x 64mm (náhradu 4x64mm, ale raději měkčí NBR !), menší O-kroužek 2,5x12mm
Výpustný šroub oleje M14, druhý u filtru M10


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Kolombová 20-09-2014, 21:26:32
Ten originál je plastovej nebo to jen tak vypadá na fotkách?


Název: Re: Výměna oleje TDM 900
Přispěvatel: Sidonius78 21-09-2014, 08:30:26
Ten originál je plastovej nebo to jen tak vypadá na fotkách?
ano, ale na tom přeci nezáleží.