TDM FORUM

MANUÁLY - NÁVODY => Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd... => Téma založeno: Begy 29-01-2011, 15:57:10



Název: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 29-01-2011, 15:57:10
Nastavení synchronizace je velmi jednoduché.
Samotná synchronizace slouží k tomu, aby do každého válce šlo stejné množství směsi. To se nastavuje velikostí podtlaku v karburátoru, který vzniká při sání motoru.

Podtlak se měří pomocí speciálních podtlakových manometrů, nebo to lze nastavit s pomocí samodomo "měřáku".

  • Zahřej motor na provozní teplotu.
  • sundej nádrž
  • na ročnících 1991-1998 (tedy modely bez elektrického podávacího čerpadla) odpoj hadičku od prvního válce co vede k palivové pumpě. Vyndej záslepku od hadičky z druhého válce
  • připoj manometry na hadičky vedoucí ke kerburátorům
  • z petflašky udělej "náhradní" nádrž a připoj ji k palivovému čerpadlu
  • nastartuj motor
  • nyní pomocí šroubku který je mezi karburátory seřiď oba podtlaky do stejné hodnoty
  • několikrát protůruj motor a zkontroluj hodnoty
  • tím je vše hotovo  :)


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: 1zip 30-01-2011, 06:31:53
Abych řekl pravdu, moc jsem to nepochopil, hlavně kde co odpojit, připojit a kde měřit


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Begy 30-01-2011, 09:19:50
co jsem pochopil z toho manuálu a co mám zkušenosti s XJ tak v kostce:

- připojit budíky na "náhubky" co jsou na mezikusu mezi karburátorem a motorem. Na jeden je připojen u starších modelů podtlak k čerpadlu a druhý je zaslepen.

- "nějak" přivést benzín ke karburátorům. Co jsem pochopil z manuálu tak stačí přivést benzín k čerpadlu, jenže to se odpojí od ovládacího podtlaku (viz předchozí bod). Takže to čerpadlo je normálně průchozí??? tomu taky moc nerozumim

- pak je potřeba pomocí toho šroubku mezi karburátory srovnat oba podtlaky na stejnou hodnotu


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Torontal 30-01-2011, 09:29:22
Ja to asi necham na servis  *evil*


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: 1zip 30-01-2011, 10:02:11
Mám sundanou nádrž a airbox, ale stejně nejsou ty hadičky vidět, to bude chtít asi vyhodit i baterku, prostě přístup jak víno  *supr* *LOL*


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: kus 30-01-2011, 18:34:06
Nevím na co sundávat baterku,ta je trochu jinde než karbce,si teda myslím.


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Begy 30-01-2011, 19:22:12
tak 3VD a 4TX mají baterii jinde. U 3VD je pod nádrží


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: kus 30-01-2011, 19:25:37
AHA TAK SORY,JSEM MYSLEL ŽE JE TO STEJNÝ.


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Mirek.K. 10-03-2011, 19:24:03
Dotaz: po seřízení mám hladinu krásně vyrovnanou, když ale zvýším otáčky, tak mi jeden válec nasává více, co dělat v tomto případě??? Kdo to  ví???
 *uaau*


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Mirek.K. 10-03-2011, 19:26:21
A ještě jeden dotaz, kde jsou na TDM 850 umístěny šroubky na seřízení bohatosti směsi???


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Tomáš 27-04-2013, 21:36:10
Chci se jen zeptat. Všimnul jsem si, že na obrázku výše je ta pravá hadice zaslepená. Já ji mám na motorce nezaslepenou. Mam obě dvě tyhe hadice na konci otevřený. Doufám, že to jsou teda ty podltlakový. Na obouch jsou takový malý válečky (nějakej ventil, filtr)? Nevim. Ptám se jen proto, že ji nemam zaslepenou a nevim zda-li má bejt nebo nemá bejt zaslepená?


Název: Re: Synchronizace karburátorů
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 11:04:46
sice jsem to měl v létě komplet rozebraný, ale už si prd pamatuju  :-\

Podtlakovou hadičku od pravýho karbce mám položenou nad spojkou - je zaslepená
Podtlakovou hadičku od levýho karbce nemůžu najít - je na ní totiž tuším napojena podtlaková pumpa - při synchronizaci se tahle hadička z pumpy odpojí a karbce se pak krmí třeba z pet flašky napřímo (ale už si tímhle celým nejsem 100% jistej)

tlustou hadičku s "válečkem" jsem objevil na levý straně. To není imho podtlak ale nějaký výdech (tuším druhá strana membrány karbců????)


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: kodl1 28-04-2013, 11:16:34
Je to přesně tak.


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Tomáš 28-04-2013, 11:28:15
Dneska sem to zkoumal trochu víc a skutečně to podtlaky nejsou. Vede to z karburátorů, takže asi fakt nějaký výdechy jenom. Jinak dvě zaslepený hadičky mam nad spojkou jak píše Begy, ale jsou tam dvě vedle sebe, takže ještě přijít, která je ta správná :)


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 11:40:05
pokud máš ročník 1997 a výš - tak ty mají elektrický čerpadlo. Tam není podtlakový - takže hadička může být počítám vyvedena ven volně  *supr*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: kus 28-04-2013, 11:41:48
Mám 98 a mám podtlak :D


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 11:49:19
v těchle letech se to +- lámalo. Tak mě nechytej za slovo  :P

jinak 1998 je uvedení do provozu že?  ;) (specifikace hovoří samozřejmě o roku výroby)


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Mirek TDM 28-04-2013, 16:02:39
99 a výš. Jste báječní.  *supr*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Aca 28-04-2013, 16:04:27
Aha,tak takhle se to ma dela.... Kluci,mate pravdu nekdy v tech letech se to lamalo  *supr*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 17:13:58
ááááha já myslel že od roku 1997 (+-) se dělaly s digi tachometrem a že všechny s digi tacho mají elektrickou pumpu.

- a ano, jsem skvělí, já vím  :-*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Aca 28-04-2013, 19:22:10
Hlavně Aco abys nezapomněl Mirulimu ve všem připrdelkovávat.  *cvok*
To muzes byt Luko naprosto bez obav. Nezapomenu! A mohlo by ti byt uplne lhostejno komu priprdelkovavam.  *supr*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 19:32:10
mnom zase se nám debata nějak odchýlila ne?


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: kus 28-04-2013, 19:43:00
Já bych neřekl,podle mě je to takhle pokaždý.


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Aca 28-04-2013, 19:45:20
To je divny. Prikyvuju,souhlasim,nenapadam,nenavazim se,a zase je to spatne..... *???*


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Begy 28-04-2013, 19:48:30
na přikyvování, souhlasení a podobný opičárny ti zprominutím prdím. Radši bych přivítal debatu o synchronizaci karbeců


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Aca 28-04-2013, 19:58:13
Vzdyt synchronizujte.Navod tu je.


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Pekelný dědek 28-04-2013, 23:31:44
Pokud se budete bezdůvodně navážet jeden do druhého dopadne to tak,že sem nakonec nikdo nebude psát nic.
A to čerpadlo a změny proběhly od ročníku 99.


Název: Re: Synchronizace karburátorů 3VD
Přispěvatel: Roman ST1 29-04-2013, 08:20:11
O víkendu jsem se pustil do synchronizace podle návodu na internetu. Podle továrního nastartování jsem měl podtlaky už pěkně rozhozený.
Systémem pokus omyl jsem hladiny srovnal. První test proběhl v celku s pozitivním výsledkem, motorka tolik neškube při přechodu zavřený otevřený plyn. Práce cca na hodinku a půl, jen ten přístup, ale to je prostě TDM  *naugh*