Název: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 14-10-2010, 22:09:24
koupeno za 40tis motka byla padlá na pravý bok, původní majitel nechal vše velmi pěkně opravit. jinak největší rozdíl oproti babče je v motoru. 3VD v nízkých otáčkách dokázal celkem slušně rozvibrovat celou motku. Motor u 4TX má plynulejší chod, holt přesazení kliky je znát. S babčou se dalo jet od cca 2000ot ale jen lehce lechtat plynem, 4TX bez větších obtíží zrychluje a bez citelných vibrací. Rychlostní stupně jsou poměrně dost jinak odstupňovány a řekl bych že celkově víc do rychla. U babči jsem nadával že kontrolu o dolévání oleje musel vymyslet idiot, to samé si začínám říkat i u 4TX. Kontrola hladiny je konečně použitelná ale dolévání oleje... utopit nalévací hrdlo pod plasty... no prostě debilové... *grr* úpravy: - padací rámy
- laděné výfuky
- vyhřívané rukojeti
- namontována kotrolka mazání
- Wing rack
- přídavné LED světlomety
- zásuvka + držák GPS
- enduro stupačky
- zadní blatníček (lízátko)
- přešití sedla
- zadní světlo z LED diod
- nástavec řidítek (+1cm)
- přídavné poziční + brzdové světlo v topcasu
- vytažena zásuvka do topcasu
- xenony 5000K
- šusplech (kryt pod motor)
- blástry (kryty páček)
- závodní kovové ventilky (jsou ohnuté o 90° takže je na ně krásně přístup)
plánované úpravy:- vysoké turistické plexi + deflektor
- boční taštičky do padáků
- hodně uvažuju nad hliníkovýma kuframa
- trvalé podsvětlení blinkrů (cca něco na způsob amerických verzí)
- indikaci 5 převodu (kvalty si nepletu, ale pořád tam cpu neexistující šestku...)
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 03-04-2011, 21:24:33
tak úpravy postupují - namontováno čidlo mazání - viz: ODKAZ (http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=731.0)
- namontována autozásuvka
- wingrack - viz: ODKAZ (http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?action=mgallery;sa=album;id=102)
- držák navigace
momentálně pracuju na pár vychytávkách, nechte se překvapit :)
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 18-04-2011, 21:54:26
- konečně jsem dodělal přídavný světla - nová přední pneu MICHELIN PILOT ROAD 2
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 29-05-2011, 18:21:26
27.5.2011 nová zadní MICHELIN PILOT ROAD 2
( 57 632km )
byl jsem to projet a motku nepoznávám :) Přestala být v zatáčkách tak paličatá a naklápí úplně sama *supr* Příště opravdu budu kupovat rovnou celou sadu
jinak motka se konečně ve vyšších rychlostech (150 + ) přestala vlnit. Ale stejně se mi stále nezdají přední vidle. Ale to nechám asi na zimu.
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 31-05-2011, 20:55:22
31.5.2011 KAPPA K21N jsou ti sice "jen" 21L kufry, ale jezdím zásadně sám takže mě osobně počítám budou bohatě stačit. Nejvíc se mě ale líbí, že mají plnění seshora. Takže při otevření se na vás nevysype obsah jako o obvyklých kufrů.
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 11-09-2011, 19:42:12
12.7.2011
vyměněn olej v předních tlumičích. Konečně se mě potvrdilo podezření proč slyším takový divný zvuky při propérování a proč je motka ve vyšších rychlostech stále neklidná. V pravý vidlici chyběly 2/3 oleje... Jen nechápu proč. Gufera jsou OK a nikde nic nesákne. Každopádně jsem se přehmátnul ve výběru oleje, teď je to tvrdý jako prase. Takže mě to čeká znovu *oje*
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 15-09-2011, 10:08:29
Zadní blatíček z BMW650 tak jsem neodolal a pořídil si tu opičárnu taky ;D
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 27-09-2011, 17:19:15
60977km 27.9.2011 konečně jsem se dokopal k tomu, namontovat stupačky od Miruliho. Po 3/4 roce... vostuda... ;D Projel jsem se kolem baráku a stání ve stupačkách - to je úúúúplně jiná třída *supr* EDIT: tak jsem se projel pořádně a musim uznat že celkově se mě s nima jezdí líp. Noha se nemačká na prťavý úzký stupačce ale hoví si na ploše. Navíc nohy po stupačkách už nekloužou
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 16-03-2012, 18:19:42
61275km 16.3.2012 pořídil jsem zadní LED světlo vyměněn olej. Zkoušim MOTUL 10w40 uvidíme co to udělá se spotřebou oleje. Navíc se mi zdá že to takhle líp řadí jedničku - neudělá to takovou ránu. Ale to může být i tím, že je ten olej nový
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 10-05-2012, 17:53:30
nechal jsem si přešít u DDtuning sedlo. Po delších cestách mě z původního dost bolely třísla. Původní sedlo má profil lichoběžníku, takže jsem u novýho nechal udělat spíš takový plynulejší oblouk. Navíc pod místo řidiče přišla pěna GF100. Zatěžkávací zkouškou byl výlet na Grossglockner (http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=1105) kdy jsme během 3 dnů najeli cca 1400km. Musím uznat že problémy s třísly jsou minulostí. Navíc poslední etapu 550km na zátah ustála prdelka v novém sedle bez úhony *supr*
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 28-05-2012, 11:20:24
64240km pořídil jsem v Bikerscrownu 1cm nástavce na řidítka. bral jsem to jako "pokus" protože chci jít do nástavců které řidítka i přiblíží. Předtím po chvíli jízdy (30-40km *grr* ) jsem míval problémy s rukama. Jakoby se odkrvily prsty - začaly mravnčit a ztratil jsem v nich naprosto cit. Po montáži těchle obyč nástavců tyhle problémy vpodstatě úplně přestaly :) Je to až k neuvěření, pouhopouhý centimetr a dokáže takovéhle divy
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 02-06-2012, 17:47:13
pořídil jsem konečně blástry, konkrétně Polisport Defender za 500 peněz paráda. Je to kombinace plast + guma. Je to tedy spíš jak často říkám ochrana před nepřízní počasí. Tyhle blástry jsou zřejmě konstruovaný pro motorky bez sekcí s přepínači světel atd... prostě držáky blástrů mají být asi těsně vedle rukojetí. Protože jinak chrániče nedosahují ani konce páček... takže jsem to musel pokusně nastavit 3cm plastovým špuntem (ten hnědý) Navíc spojková páčka pak naráží do vypínačů světel a spojka nejde pořádně vymáčknout. Takže jsem to musel celý trochu pokroutit a poštelovat Ale podle mého názoru na Vstromácký co má třeba Roman nebo Milda to nemá ani omylem. Ty jsou prostě bezchybný...
Název: Re: Sršáň
Přispěvatel: Begy 02-06-2012, 17:50:04
šusplech tak šusplech je vítězoslavně doma *supr* je už celkem olezlej - loupe se z něj barva. Takže v nejbližší době jde na opískování. Ještě nejsem, rozhodnutý jestli zůstane čistě hliníkový (přírodní) nebo půjde do stříbrnýho komaxitu PS: jak tak pozoruju seznam co je v prvním příspěvku tak už je vpodstatě vše hotovo. Teď už jen semtam vyměnit nějaký doplněk za lepší a jezdit a jezdit a jezdit *smil*
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 28-07-2012, 09:19:55
28.7.2012 68420km
Nová řetězovka
Cestou přes Dolomity dostal řetěz asi poslední kapku a je na čase ho vyměnit. Volba padla na zlatý ČZ. Navíc experimentuju se sekundárním převodem, zkouším menší kolečko - místo origo 17z jsem nasadil 16z. Motka je každopádně taková hravější a živější. Jen mě trochu zarazilo... očekával jsem že maximální otáčky na pětku půjdou díky lehčímu převodu nahoru. To se ale prakticky neděje, takže i maximálka šla díky tomu dolu. To mě ale zase nijak zvlášť netrápí, na maximálku osobně celkem prdim
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 17-08-2012, 16:45:40
nová (jiná) řidítka párkrát jsem se projel a zkoušel držet řidítka za úplné konce. V zatáčkách se mě to celkem líbilo, takže jsem začal pokukovat po jiných. Vyhovuje mě tvar těch origo, jen jsem chtěl delší. Nakonec zvítězily FEHLING 7060LN25 (http://www.yacomi.cz/riditka-fehling-800mm-ean7060LN25-skupE6.php) - jen mě na nich rozesmál nápis CRUISER ;D Mají stejné zakřivení jen jsou o kousek vyšší a délka 80cm (tedy o 10cm víc než origo) Vyměnit je byl porod... plynová lanka jsou jentaktak a spojkový jsem musel natáhnout jinudy. Možná by to ještě chtělo je přesadit (přiblížit) barbuchovými nástavci ale to mě lanka nedovolí *grr* (to spojkový lanko teď vede debilně kolem nádrže)
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 01-04-2013, 10:16:35
27.3.2013 70900km přední vidlice už na podzim začala téct levá vidle. Zima byla dlouhá tak jsem je "repasoval". Vyrazit simerinky nešlo ani hrubým násilím, nakonec jsem je musel rozseknout a pak to šlo jako po másle. Při hrubém vyrážení obvykle dojde k poškození teflonem potažených kluzáků (po vytočení spodního šroubu můžou pak najet jeden na druhý) - ani teď to nedopadlo jinak :-\ (vzadu nové - vepředu staré, kde je vidět jak se teflon strhnul) jezdím spíš po silnici a vyhovuje mě měkčí nastavení odpružení. Takže do tlumičů přišel olej 5W (místo předepsaného 10W) - mnom uvidíme hrůza... původně plánovaná výměna gufer a oleje se nakonec prodražila a celkově to vyšlo na 2000Kč (i se slevou na Partsdepot)
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 21-04-2013, 19:13:45
20.4.2013 71142km při brzdění stále docházelo k "pulsování" - prostě při každém otočení kola došlo v jednom momentě k citelně většímu brzdění. na podzim jsem měnil jeden kotouč viz: ODKAZ (http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=865.0) hodně se to uklidnilo ale stále to prostě pulzovalo. Náhodou jsem natrefil na inzerát kde prodávali fungl novej komplet originál kotouč (byl to nevyzvednutý díl v servise) za super cenu. dnes jsem to projel a sláva 3x sláva konečně je klid *smil* při té příležitosti jsem ještě komplet rozebral přední brzdiče. Všechno vyčistil a rozhýbal. (i když tuhle procedůru jsem dělal před 2 rokama) Nová brzdovka je samozřejmostí :) PS: "starý" kotouče jsem v práci měřil na hodinkách a házivost byla max 0,15mm (norma je 0,2) - tohle jsou plovoucí kotouče a ty hážou i fungl nový. Prostě pružné uložení a nýtování dvou "plechů" k sobě za hrany absolutní rovinu prostě udělat nemůže. Třeba kotouč na autě je monolitický kus a ten házet nesmí vůbec. Měřil jsem i sílu kotouče mikrometrem tady jsem taky nenarazil na zradu. (rozdíl byl 0.05mm - což bych spíš přisuzoval chybě měření ;D ) mnom hlavní je že je zdá se konečně klid - ale je to celkem drahá sranda *grr*
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 05-05-2013, 12:33:05
5.5.2013 71345km byl jsem přezout nové pryže Michelin PR3. (koupil jsem je přes naší firmu + nějaký kompenzace = vyšly mě na hubičku :) ) Starý PR2 daly cca 14tis (zadní už byla skoro na značkách - ale nějaký 2 tis by ještě dala - přední by vydržela tipuju těch 18tis). Ale když už měním tak vše, ať je klid Při té příležitosti jsem zjistil že mám v háji ložisko v rozetě, takže dalších 400Kč v háji nechal jsem si namontovat závodní kovový ventilky. Že jsou závodní je mě putna - ale jsou uhnutý o 90° takže je na ně super přístup *supr* mnom a jelikož ložisko do rozety zatím doma není tak se nudim. Takže jsem otevřel pivko, sednul si k motce a pořádně vyčistil a promazal řetěz. Zase je jako novej a krásně lehce se ohýbá.
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 09-08-2014, 06:50:30
8.8.2014 81663km vše v podstatě v rámci přípravy na Rumunsko - prasknul druhý drátek na spojkovém lanku, takže jsem pro jistotu vyměnil
- nový oil, to už snad příště ani psát nebudu ;D
- Zadní pryž už je bídná viz ODKAZ (http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=1243.msg29431#msg29431), na tom bych Rumunsko neriskoval, takže jsem nasadil od kamarádky lehce ojetou Metzeler Tourance EXP. Má najeto cca 3000km a je na ní krutá ploška. Teď je to v zatáčkách paličatý a nechce se tomu naklápět, však já jí zakulatím ;D Ale Rumunsko to dá v poho a pak nazuju něco novýho
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 02-05-2015, 10:24:53
2.5.2015 86400km spotřeba oleje se začala pomalu a jistě zvedat, ani při kochacím stylu jsem se nedostal pod 6,3/100Km a odezva na plyn byla "tupější". Mimojiné se mě začalo často stávat, že se motor při startu ulil. Takže jsem se konečně odhodlal k "malé" generálce. při rozborce motoru jsem zjistil že některé ventilové vůle byly na studeném motoru skoro nulové (cca +- 0,05mm....) Stav ventilů a sedel mě nijak extra nepřekvapil. Následovalo zabroušení ventilů vlevo zabroušeno - v pravo nálezový stav kontrola membrán dopadla taky špatně, obě na dvou místech děravé. Naštěstí měl Sáša (Áca) cca rok jeté, za dvě flašky destilátu z brambor se tato závada odstranila :) suma sumárum: - zabroušeny ventily
- seřízeny ventilové vůle
- výměna gufer ventilů
- výměna membrán
- iridiové svíčky
- nový olej + filtr
- nová chladící kapalina
Tím by příprava na Černou horu snad mohla být OK 8)
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 16-07-2016, 14:29:20
16.7.2016 93120km
tak opět začala téct levá vidlice. Vyměnil jsem simerinky a olej. Po posledních zkušenostech jsem rovnou šroubovákem přeseknul simerinky a teď už bez násilí je vyměnil. Paráda, ani se nemusí komplet rozebárat šavle, vše otázka pár minut :)
Když tam vracím šavle koukám, že při otáčení řidítky v rovném směru v nich "lupne" a hezky se lehce "zafixujou". Hmmm úžasný - takže ložiska v krku jsou hin...
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 16-04-2019, 20:23:11
září 2017 kilometry nevím ale tipuju kolem 97 000km cestou z Rumunska mi fouklo těsnění pod hlavou. Takže opět rozborka motoru - zabroušená hlava (srovnaná)
- opět jsem rovou udělel stírátka na ventilech
- nový pístní kroužky
- znovu zabroušený sedla ventilů
od tý doby jsem na jel už pár tisíc km a spotřeba oleje neznatelná *supr* po první testovací jízdě na podzimní sraz udešlo těsnění termostatu, takže opět zážitek - opraveno.
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 16-04-2019, 20:29:48
16.4.2019 103 465km uau :o
v rámci "přípravy" na sezonu jsem se pustil do zadku ;D
tedy zadní tlumič pérování ven a šup na repasi k Procházkovi (http://www.prochymoto.cz)
- nová řetězová sada - nová baterka (to se to mění když je tlumič venku) ;D
a bude nová zadní pryž (tuti fruti Anakee), páč ta svině co tam je teď, za deště dokáže proklouznout i na trojku... v podstatě mi otrávila celou dovolenou Ukrajina+Rumunsko
Název: Re: Sršáň (aneb Begyho TDM)
Přispěvatel: Begy 04-05-2019, 14:18:03
4.5.2019 tak konečně přišel repasovaný tlumič hmm zajímavé. Takže uřízli vršek tlumče, vyměnili vnitřek a pak dali ventilek na natlakování. Takže si vlastně můžu pak sám upravit jeho charakteristiku *smil* Jen mě Procházka zklamal... na stránkách píšou že tlumič rozeberou na atomy a vše zkontrolují. Ale na spodní čep se každopádně totálně vys.. Byla na něm ještě stará vyschlá vazelína a čep je v celkově bídným stavu. Počítal jsem že za těch 3500Kč tohle bude opraveno... Tak holt co si neudělám sám... Ještě navíc jsem si tam udělal dirku na jeho mazání. Komu někdy začal zadní tlumič vrzat, tak ví ;D Maznička se nevešla, tak to budu dělat třeba injekční stříkačkou no. tak tlumič už je zpět a finišuju. Kdo nemá centrální stojan a potřebuje vyvěsit kyvku, dostává se do zapeklitý situace... ;D
|