TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Podvozek => Téma založeno: Without_R 13-08-2010, 15:45:11



Název: Cukání TDM 900
Přispěvatel: Without_R 13-08-2010, 15:45:11
Zdravím,
rád bych rady od zkušenějších TDMkařů. Tuto sezónu mám "novou" TDM 900 (r.v.2002) a pokud pominu problémy s napínákem rozvoďáku, tak mě trápí pár věcí.
Těžko se to popisuje, ale když jedu např. na 4ku, dojíždím do obce a srovnám rychlost na +/- 50km/h a pak někdy při přidání plynu řetěz jakoby zaškube. Není to vždycky a tak nevím, jestli nemám takový cit v ruce nebo jestli může být už v čudu řetěžovka či něco jiného? Trochu jsem povolil řetez (provis byl ani ne 3cm), dal jsem tam zhruba 4cm a trochu se to zlepšilo - tak nevím. Taky jsem si říkal, jestli např. nepodtáčím motor, protože 50km/h jezdím na 4ku a to je nějakých 2500ot./min. Ale jezdit 50km/h na trojku mi přijde divné :-) Nedělá to jen na 4ku, ale i na jiné rychlosti (především nižší) - třeba když projedu vracečku, tak pak při ne nijak prudké (poklidné) akceleraci na výjezdu to zaškube.
Díky moc za případné reakce a rady.


Název: Nechci dělat chytrého, ale
Přispěvatel: Mirek TDM 13-08-2010, 16:24:07
  Nechci dělat chytrého, ale asi máš pravdu v tom že to podtáčíš.


Název: já jezdím 3 000 až 5 000
Přispěvatel: Kukačka 14-08-2010, 09:38:29
já jezdím 3 000 až  5 000 tis. a nic neškube.4 a dva a pul tis. je málo..4 a5 dávám jen na rovince


Název: Já jezdím na dost málo
Přispěvatel: Driver toys 14-08-2010, 15:55:00
Já jezdím na dost málo otáček, ale 4 dávám až při 70 km/h, 50 km/h rozhodně za 3! Ale to není problém zkusit, skoro nevěřím, že by sis tohle neodzkoušel, než si sem něco takového napsal..


Název: Samozřejmě jsem to zkoušel,
Přispěvatel: Without_R 15-08-2010, 12:27:57
Samozřejmě jsem to zkoušel, že při vyšších otáčkách (kolem 4000 a víc) je to lepší. Ale přišlo mi, že dvouválec by měl fungovat i při nižších otáčkách. Tak jsem se chtěl optat jak jezdíte vy nebo jestli je chyba např. v mojí řetězovce.
Ale je to všechno teda asi v pořádku a budu se muset naučit jezdit s vyššíma otáčkama a hold těch 50km/h na trojku :-)


Název: Nechtěl bych Ti radit, ale
Přispěvatel: Jindra-tdm 15-08-2010, 18:28:37
Nechtěl bych Ti radit, ale vůbec nevidím problém v tom, že když je 9-stovka 6-ti kvalt, dalo by se na 3-ku  jezdit 50km/h úplně normálně, aníž by si ju podtáčel, nebo přetáčel. Mám sice 4TX, ale já jezdím 50 km/h na 3-ku a mám cca.....2 800 otáček.
A mimochodem znám jednoho, co má taky 9-stovku a ten v 50 km rychlosti teprve řadí 2-ku.


Název: Mám stejný rok a snažím se
Přispěvatel: Maty 15-08-2010, 19:50:09
Mám stejný rok a snažím se jezdit 3 000ot a víš.Když je pod - cuká.Ještě někdy 2,5 ale to je minimum.


Název: Čau,řadový dvouválec je
Přispěvatel: Pedro 16-08-2010, 06:28:58
Čau,řadový dvouválec je točivější,v nižších se mu moc nechce jet....:-))) O proti "V" dvouválci,ten jde hned od spoda....:-)))
-Vlastní zkušenost,předchozí motorka Honda Transalp XL600V :-)))


Název: Pedro píše:Čau,řadový
Přispěvatel: Without_R 16-08-2010, 17:08:10
Citace: Pedro
Čau,řadový dvouválec je točivější,v nižších se mu moc nechce jet....:-))) O proti "V" dvouválci,ten jde hned od spoda....:-)))
-Vlastní zkušenost,předchozí motorka Honda Transalp XL600V :-)))


No právě - kámoš (se kterým hodně jezdím) má Transalpa a ten naloží za pět a jede a jede :-) Tak to mě trochu nahlodalo a znejistilo - že je divný, že bych já musel jezdit s tak hodně podřazenýma kvaltama.
Prostě se musím snažit, abych se nedostal pod 3000ot./min. Protože pak to prostě škube - je to asi "normální" vlastnost TDMka :-)
Díky moc všem za reakce.


Název: těžko říct, na 900 jsem
Přispěvatel: Begy 22-08-2010, 08:09:00
těžko říct, na 900 jsem nejel.
Ale osobně nemám problém jet na 2500, jen se tomu nesmí naložit plnej plyn. Co mám zhruba vypozorováno tak:
2000 - max cca 30% plynu
2500 - max cca 50% plynu
3000 - max cca 70% plynu
3300 - plnej

takhle jsem jezdil teď týden na slovensku po serpentýnách v Tatrách a bez žádnýho škubání. Osobně mám nejradši otáčky 3000-4000 páč tam mají nejhezčí zvuk laďáky.
Po obcích jsem měl necelých 2500 a při jízdě ve stupačkách se mě tak jelo krásně, motka i plynule zrychlovala.

pokud ti motor dělá problémy speciálně v oblasti nízkých otáček zkontroloval bych synchronizaci a polohu TPS.
Jinak co mám kamarády se stříkačkama tak se jim hodně zlepšil chod v nízkých otáčkách po pořízení laďáků.


Název: Laďáky tam mám LeoVince (už
Přispěvatel: Without_R 22-08-2010, 09:33:12
Laďáky tam mám LeoVince (už jsem to s nima koupil). Tu synchronizací a polohou TPS asi sám nezvládnu.
Na příští sezónu jsem kvůli tomu chtěl pořizovat novou řetězovku, pač bůh ví, co má za sebou. Dá se nějak poznat (vizuálně, změřit atp.), že to má řetězovka za sebou a potřebuje výměnu? Někde jsem četl, že u dvouválců se někdy nerovnoměrně ojíždí rozeta (do "šišojdu") a právě to že dělá neplechu v nízkých otáčkách a po výměně se chod o dost zlepší.


Název: Without_R píše:Laďáky tam mám
Přispěvatel: Driver toys 22-08-2010, 20:39:41
Citace: Without_R
Laďáky tam mám LeoVince (už jsem to s nima koupil). Tu synchronizací a polohou TPS asi sám nezvládnu.
Na příští sezónu jsem kvůli tomu chtěl pořizovat novou řetězovku, pač bůh ví, co má za sebou. Dá se nějak poznat (vizuálně, změřit atp.), že to má řetězovka za sebou a potřebuje výměnu? Někde jsem četl, že u dvouválců se někdy nerovnoměrně ojíždí rozeta (do "šišojdu") a právě to že dělá neplechu v nízkých otáčkách a po výměně se chod o dost zlepší.

Když na motorce obepneš řetězem co nejvíce rozetu, tak by jsi neměl pak řetěz z rozety oddálit. Pokud to jde jen trochu, tak ti ještě vydrží, ale jestli hrká dost, tak je to na výměnu. Jinak jsou na řetěz měrky. Já mám vše origo, sice sem tolik nejezdil a tak to má nalítáno 40 000 km, ale hrká jen minimálně.
O šišatosti slyším poprvé od tebe.. Klika se točí dokola a zabírá stejně, pokud necukáš za plyn jak poprvé v autoškole a řetězu dáváš údržbu, tak ti musí vydržet dlouho...


Název: Jo jo přesně tak, na
Přispěvatel: Mirek TDM 23-08-2010, 10:18:36
 Jo jo přesně tak, na dvouválci do šišata a na čtyřválci do čtverečku.


Název: kdyby byl v háji řetěz budou
Přispěvatel: Begy 23-08-2010, 12:26:31
kdyby byl v háji řetěz budou mít vibrace závislost na rychlosti a né na otáčkách motoru. Navíc by to dělalo psí kusy i při jízdě s vymáčknutou spojkou nebo na neutrál.


Název: To je přece blbost jak hrom
Přispěvatel: kus 23-08-2010, 16:39:52
To je přece blbost jak hrom protože to není převod 1:1 ani 1:2 ani 1:4 myslím výsledný převodový poměr mezi klikou a rozetou,takže to zabírá pokaždé trochu na jiný zuby.Takže aby se ti ježděním opotřebovávala jen určitá část rozety je podle mě zcestný.Nejvíc teda trpí řetěz a nejen ten pokud motorku podtáčíš,takže jezdit nad tři tisíce a je to f poho.Optimum je okolo 4 tisíc.


Název: Mirek píše:Jo jo přesně tak,
Přispěvatel: Jindra-tdm 23-08-2010, 17:38:49
Citace: Mirek
Jo jo přesně tak, na dvouválci do šišata a na čtyřválci do čtverečku.



To by ani nebyl Míra, aby nevypustil nějakou perličku... :lol:  :lol:  :lol:


Název: Mirek píše:Jo jo přesně tak,
Přispěvatel: Driver toys 23-08-2010, 18:11:21
Citace: Mirek
Jo jo přesně tak, na dvouválci do šišata a na čtyřválci do čtverečku.

 :lol:   :lol:   :lol:  nezklamal jsi...


Název: Re: Cukání TDM 900
Přispěvatel: fikus 27-12-2010, 21:03:08
už to bude asi neaktualne,ale možno niekomu pomožem.
mne to tiež nejak blblo,tak som si mrkol retaz a ona mala každu chvilu ine napnutie.prosto odišli nejake članky a robilo to psie kusy za jazdy.vymenil som komplet reťazovku a parada.čiže,daš motku na centralny stojan a zmeraš napnutie reťazu po celej dlžke,nie iba na jednom mieste.točiš kolesom a bavkaš sa s reťazou.


Název: Re: Cukání TDM 900
Přispěvatel: blažin 18-04-2012, 16:33:57
Ahoj, mam dotaz.Vim ze by se meli drzet instrukce dle navodu vyrobce, ale presto mi to neda se vas nezeptat co myslite o vuli na retezu u devitky, protoze me ta predepsana vule 50-60mm prijde jako hrozne velka.Nez jsem zacal menit to predni kolecko, tak jsem to schvalne zmeril jaky byl puvodni stav a nameril jsem pruhyb retezu 45mm a zdalo se mi to volne jak cvinda :).No a pak mrknu do manualu a tam je predepsano 50mm a to me prijde fakt hodne!Jen upozornim, ze vuli ma stejnou po celem obvodu retezu, takze retez je ok.Je mi jasne ze oni musi pocitat s propruzenim kyvky pri plne nalozene masine(coz napr. u me nehrozi).
Kazdej stroj je jinej, ale u CBF1000 byla predepsana vule 25-30mm, proto mi to u TDM prijde nejak moc *???*.Po montazi 15zuboveho kolecka jsem retez nasponoval na cca 40-45mm....Co myslite???


Název: Re: Cukání TDM 900
Přispěvatel: Roman ST1 18-04-2012, 17:48:25
Já seřizuji něco kolem 40mm - 45mm a nikdy s tím nebyl problém. 60mm je opravdu moc.


Název: Re: Cukání TDM 900
Přispěvatel: blažin 18-04-2012, 18:04:24
Tak to jsem chtel slyset ;) nekdy je opravdu potreba jit na to s citem a jak rikas, tech 50-60mm je jak cvinda....