TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Begy 12-06-2010, 21:14:46



Název: Střílení do výfuku
Přispěvatel: Begy 12-06-2010, 21:14:46
proč k tomu dochází:


 - u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku

- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo


každopádně to není pro motor nic zdravého


Název: Nebo tam narveš otevřené
Přispěvatel: Luko 16-06-2010, 11:05:46
Nebo tam narveš otevřené laufy kterýma jde vidět až do nádrže :bigsmile: ,tzn bez odpovídajícího protitlaku   :nene:  


Název: Jo zdar chlapáci .Mám právě
Přispěvatel: Koudy 04-09-2010, 18:11:57
Jo zdar chlapáci .Mám právě takovýto problém,střílíto do vejfuku a nevím proč.nedělá to neustále jen občas ale je to rána jak sviňa,Ptal jsem se jednoho borce on říkal že prý to může být vzduch filtr nebo svíčky ? Ani jedno jsem eště neměnil,filtr jsem vyfoukal,ale ho ... platný což sem tušil i při té činosti.pokud mate někdo nějakou zkušenost tak dejte vědět dík.


Název: Žeby chudobná zmes?
Přispěvatel: Crossbiker 04-09-2010, 19:11:06
Žeby chudobná zmes?


Název: No to nevím ? A hlavně jak ji
Přispěvatel: Koudy 04-09-2010, 19:24:37
No to nevím ? A hlavně jak ji nastavit u 4tx  2000rv.jestli to vubec dojede na sraz,teda zatim to necuká jen blafe,uště jsem dneska čumakoval na ten filtr,a do týho plastového hotentotu co je vněm filt nebyla daná jedna hadice,sem ji tam přindal a zdalo se že je to ono ,ale po nějaké době to zase bouchlo,bylo to ve vsi a baby na lavičce malem upadly. :lol:  :lol:  :lol: no ale to neřeší tan problém.


Název: Vzduch nastav od 2 do 2,5
Přispěvatel: Crossbiker 05-09-2010, 22:01:18
Vzduch nastav od 2 do 2,5 otáčky a pokial ti vypadáva príruba z filtra môže to robiť lebo zmes je ochudobnená. Kúp si klasické hadicove objímky a nahrej príruby s fénom a potom ich osaď na karburátory a poriadne pritiahni s tými hadicovými objímkami.


Název: dobrá já to pokusím ńák tak
Přispěvatel: Koudy 06-09-2010, 15:55:14
dobrá já to pokusím ńák tak realizovat hlavně jestli jsem tě pochopil,víš prd čeho já sem schopen :bigsmile:  Ale v každém případku děkuji za radu.Dám vědět jak jsem dopadl a hlavně motka. :lol:    čau


Název: Nejlíp je to udelat tak, že
Přispěvatel: Crossbiker 06-09-2010, 20:47:49
Nejlíp je to udelat tak, že sejmeš ty gumené příruby které jedou na karburátory. Proste je vyndej z air boxu. Pak je nahřej fénem nebo teplovzdušní pistolí a nasaď je na karburátory. Pak je řádne upevni tými hadicovými spojka, které koupiš v obchodě s autopříslušenstvím. Pak nasaď na to ten airbox-je to trochu pakárna ale jde to. A vzduch nastavíš tými šroubami co jsou na spodku karburátorů. Snaď jsem to teď napsal trochu víc srozumitelneji. A sorry za moju češtinu je to skôr taká čechoslovakinština ale jde to, ne? :bigsmile:


Název: O nasazení Airboxu jsem tu
Přispěvatel: Driver toys 07-09-2010, 17:15:36
O nasazení Airboxu jsem tu psal před časem taky  http://www-tdm.cz/TDM/forum/technika/motor/trha-pri-pomalej-jazde?page=1. Jde to přesně jak popisuje Crossy, ale trochu se u toho navztekáš  :hehe: Základem úspěchu jsou koupené nové hadicové spony! Bez nich to nebude pořádně držet..


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: klokan 04-09-2016, 20:26:20
Mozecsa daco poskodit ked to streli ?
Priznam sa ze strielam ked sa na mna nalepi auto tak ho upozornim ze je blizko a je mi to neprijemne rukou ak sa nevzdiali tak strielam
Zafial som to pouzil asi tak 1000 x a neztalo sa nic co by som poznal okrem toho kudla dpsadzi po pri prvej rane opustia vyfuk inac uz je to fajn len ohne 
Jedine co ma napadlo je zs moze zatlacit ventil do motora k piesu ak by nahodou ale nestalo sa tak este
 :)


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: Slavek-TDM 05-09-2016, 08:36:16
klokan> mas original vyfuky?


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: klokan 08-09-2016, 17:48:54
Ano mam uplnu seriu aj karburatory su zladene aj palivo je normalne jednoducho cista seria


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: B@rbuch@ 08-09-2016, 20:31:40
Mě to kdysi do origo střílelo taky. Nechal jsem to všechno seřídit včetně směsi, která je prý na max, a střílí to pořád, i když podstatně míň


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-09-2016, 09:18:16
Pak to jsou vybehany emulsion tubes v karburatorech. Plive to tam benzin i pri uplne zavrenym plynu a nespalena smes pak hori ve vyfuku. Navic to ma tu nemilou vlastnost, ze se tim zvysuje spotreba jak benzinu, tak oleje.
Tady je navod, jak je vyndat. Sice nevim presne jak je zmerit, ale u mne bylo videt pouhym okem, jak jsou vymackany do ovalu:
http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=4806
(http://www.factorypro.com/images/carb_emulsion_tubes/emulsion-tubes,John%20Bolhuis,111504.jpg)


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: B@rbuch@ 10-09-2016, 15:10:03
Pak to jsou vybehany emulsion tubes v karburatorech. Plive to tam benzin i pri uplne zavrenym plynu a nespalena smes pak hori ve vyfuku. Navic to ma tu nemilou vlastnost, ze se tim zvysuje spotreba jak benzinu, tak oleje.
Tady je navod, jak je vyndat. Sice nevim presne jak je zmerit, ale u mne bylo videt pouhym okem, jak jsou vymackany do ovalu:
[url]http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=4806[/url]
([url]http://www.factorypro.com/images/carb_emulsion_tubes/emulsion-tubes,John%20Bolhuis,111504.jpg[/url])
Tak spotřeby nepozoruju. Stále stejné


Název: Re: Střílení do výfuku
Přispěvatel: Karlson 26-07-2018, 10:09:35
Pánové, začalo mě trápit střílení do výfuku, jenom ne za jízdy, nýbrž při startování.

Na jaře to střelilo jednou, tehdy sem si říkal že do válce protekl benzín. Pak se ukázalo, že do válce nic samovolně neteče a olej mi "přibývá," protože sem debil.
No ale za poslední dva týdny mi to střelilo už 4x. Motorka musí aspoň dva dny stát, jinak to neudělá. Střelí se sytičem i bez. Střelí v podstatě hned se sepnutím startéru, ne že by točila točila točila a pak si prdla. Je to rána jak prase. Že sousedům budím děcka mi nevadí tolik jako že mám vedle garáže výběh s ovcema, kterých je mi vždycky líto ;D
Za jízdy si nemám na co stěžovat, při decelaraci ani náznak střelby. Krom tý rány startuje na výbornou. Spotřeba sám/s přítulkou asi 5,25/5,75 l/100 km (jezdím na pohodu) a asi 1 dcl/1000 km oleje.

Něco s tím udělat musím, mám strach že mi to rozerve výfuk  ;D  Výfuk je origo.
Nenapadlo mě nic než vyndat a zkontrolovat karburátory, ale třeba má někdo podobnou zkušenost, že bych rovnou věděl co hledat? :)