TDM FORUM

VŠEOBECNĚ => O čemkoli => Téma založeno: Begy 23-01-2010, 10:50:09



Název: Stav silnic po zimě
Přispěvatel: Begy 23-01-2010, 10:50:09
že jsou silnice u nás masakr je všobecně známo, ale tohle jsem netušil a fakt mě to hlo žlučí...

článek z novinek:

Ulomíte o výmol kolo? Vlastník silnic za to neodpovídá
   



   Sněhová  kalamita a mrazy v Česku ještě zhoršily stav dálnic a silnic. Na  vozovkách denně přibývá výtluků a častější jsou i havárie, kdy se třeba  autu ulomí po průjezdu dírou kolo. Řidiči, kteří si platí jen povinné  ručení, však mají smůlu, protože vlastníci komunikací jim tyto škody v  drtivé většině případů hradit nemusejí.
„Poškození motoristé by museli vlastníkovi dané komunikace, tedy  Ředitelství dálnic a silnic (ŘSD), kraji nebo obci prokázat, že něco  zanedbal. To se ovšem vztahuje na takové případy, jako je například  špatně provedený výkop, který se propadne, či kanál bez mřížky. Výmoly  ve vozovce do toho rozhodně nespadají,“ řekl v pátek Právu mluvčí České  pojišťovny Václav Bálek.
Na otázku, co má tedy dělat řidič, jemuž  se kvůli výmolu poškodí vozidlo, Bálek odpověděl: „Neprodleně se  obrátit na pojišťovnu, u níž má uzavřeno havarijní pojištění. Pokud  odhadnutá škoda nepřesahuje 100 000 korun a nedojde ani k újmě na  zdraví, není potřeba volat policii. Poškozený v pojišťovně popíše, co  se stalo, a přistaví auto k prohlídce technikovi. Pojišťovna pak tuto  škodnou událost vyřeší standardním způsobem, řidič ale přijde o bonus.“
Dobré  samozřejmě je, když si motorista vyfotografuje místo nehody, aby se  zdokumentovalo, že tam byl opravdu rigol. Ani to ale není podle Bálka  podmínkou.

  Nahlásit škodní událost je ovšem nutné neprodleně.  Havarijní pojištění se navíc netýká případů, kdy třeba řidič po nějaké  době až při návštěvě servisu zjistí, že se mu kvůli přejetí rigolu  rozhodila geometrie či došlo k nějaké menší technické závadě. Tu si  motorista musí nechat opravit na vlastní náklady.

Ve špatném stavu už 70 procent silnic


Na  dotaz, co si mají počít řidiči bez havarijního pojištění, Bálek uvedl:  „Obrátit se přímo na vlastníka komunikace. Tomu bude ovšem velmi  obtížné prokázat, že něco zanedbal.“
Stav komunikací v ČR se  přitom rok od roku zhoršuje. Důvodem je dlouhodobý nedostatek peněz na  důkladné rekonstrukce vozovek. „Ve velmi vážném stavu je tak už 70  procent celé silniční sítě,“ upozorňuje první viceprezident Svazu  průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák.
Podle Centra dopravního  výzkumu (CDV) nelze přesto podíl neutěšeného stavu vozovek na silniční  nehody přeceňovat. „Z 93 procent má na nehodovost vliv lidský faktor,  tedy chování řidičů,“ tvrdí ředitel CDV Karel Pospíšil. Současně  informoval, že k třiceti až čtyřiceti procentům nehod dochází na  pouhých třech procentech silniční sítě. Je tedy potřeba, aby stát na  odstraňování těchto rizikových míst věnoval podstatně více peněz než  dosud.


Název: Takže s toho plyne jedna
Přispěvatel: Jindra-tdm 24-01-2010, 12:48:28
Takže s toho plyne jedna věc.
Jezdit tak, aby se nic nestalo, protože ti nikdo nic nedá a nikde se nedovoláš. |(


Název: jezdit tak aby se nic
Přispěvatel: Begy 14-02-2010, 12:37:57
jezdit tak aby se nic nestalo... celkem utopie :)

pamatuju jak jsem loni po zimě vytáhnul motorku. Jel jsem za feldou z pod který se vynořila díra jako prase kterou jsem vymetl. Jsem myslel že mě to urve přední kolo.
Takovým věcem se vyvaruješ horko těžko  |(


Název: to znám, něco podobnýho jsem
Přispěvatel: petrs 14-02-2010, 16:50:36
to znám, něco podobnýho jsem zažil jsště na Jawě a měl jsem bobky venku z pr....e. Od tý doby se snažím jezdit min. 40 metrů za autem a pro jistotu ve stopě levého kola auta předemnou. Většinou každý normální řidič se díře vyhne a tak se vyhnu i já. Ale to v autě nesmí sedět ženská nebo někdo s baretem na hlavě. Ale do jara to snad dají silničáři trochu do pořádku - doufám.