TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Technické parametry, vlastnosti => Téma založeno: Czfoxxx 31-05-2021, 12:13:32



Název: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Czfoxxx 31-05-2021, 12:13:32
Zdarec všichni. Jsou to asi 4 roky co jsem koupil tdm 900. Přecházel sem z jednoválcovýho endura 650ccm. Projížďka při koupi mě strašně bavila, ale co ji mám doma nemohu se s ní sžít. Největší starost mi dělá ucukaný plyn. Jedu do zatáčky, podřadím o dva, do zatáčky jedu na brzdách bez plynu, při výjezdu ze zatáčky chci jemně přidávat a ta motorka prostě cukne/trhne v největším náklonu. Já se buď pos*ru strachy a taky už sem takhle lehnul. Drátek z konektoru vytažen, čidlo plynu je plynulé. Proč teda píšu?
Sháním někoho z okolí Berouna (50km kolem je v poho) kdo má nebo měl tdm900 a na tel mojí mrše by se prostě projel, případně mě nechal projet na té jeho. Buď zjistíme že moje motka
má  problém a nebo zjistím že mi prostě nesedí motorově a bude muset do světa.

Zkráceně: někdo kdo má tdm900 z okolí berouna(50km) a otestoval by jízdní vlastnosti mého kusu?


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Мîłđą 31-05-2021, 17:27:15
Ahoj. Podívej se zde na mapu jestli je někdo poblíž. Při jakých otáčkách do zatáčky jedeš? Chce to minimum 3t. ale lepší ke 4t.pod plynem celou zatáčku.


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Czfoxxx 31-05-2021, 18:08:30
Kolem 4 tam po podrazeni urcite bude. Na kolik to ale padne nez se dostanu do faze pridani plynu v naklonu ti ted nepovim. Ten motor ve vetsich otackach brzdi fakt extremne. Brzdit neni potreba casto. Na mapu kouknu, dobry napad.


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Мîłđą 31-05-2021, 18:24:00
Určitě bych už do zatáčky najížděl lehce pod plynem a přidávat. Hlavně ne pod otáčky ve kterých pak motor logicky cuká.
 


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Czfoxxx 31-05-2021, 21:58:27
Z mapy jsem oslovil zatim 2 kluky. V okolí na mapě téměř nikdo s devítkou a kluci dlouho neaktivní na fóru takže stále hledám  :)  s tím držením rychlosti do zatáčky určitě zkusím.


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Czfoxxx 03-06-2021, 20:14:46
Dneska sem to byl po delší době projet abych mohl lépe popsat problém. Zaměřil sem se na to abych motor držel víc vytočený než obyvkle. Na plynulosti jízdy bych řekl že to spíš ubralo než polepšilo. V nižších otáčkách není rozdíl mezi plynem off a maličkým přidáním tolik znatelný jako 4k a vice. Nejzásadnější cuknutí je v okamžiku když kolem 4000 trošku cuknu plynem(z 0 plynu opravdu malicko) a zase ho vypnu. To skočí úplně brutálně. To je to co mi občas děje v zatáčce. Blížim se bez plynu, chci jemně přidat, cukne to, leknu se, vrátím plyn a zatáčka je pak dost ucukaná. Co to může dělat? Průvěs řetězu sem kontroloval na bočním stojanu nastaveno 4cm. Tps ukazuje postupně, plyn seřízen na požadovanou vůli rukojeti 3-5mm.


Název: Re: Porovnání motorek-Berounsko/Praha
Přispěvatel: Begy 07-06-2021, 12:35:28
mám teda 850 ale...
Zatáčky s malým množstvím plynu taky nemám rád - přesně jak píšeš - může to cuknout.
Serpentýny nebo hodně utažený zatáčky třeba projíždím tak, že nechám trochu víc plynu a lehce sešlápnu zadní brzdu - za apexem brzdu povolím a motorka krásně plynule akceleruje.

Každopádně přidání plynu z "volněhu" trochu škubne asi vždy a všem.