Název: Ventilové vůle po leštění sedel ventilů Přispěvatel: tomik112 12-03-2020, 08:46:54 Zdravím,
mám jeden problém, který vůbec nechápu. Kvůli velkému žraní oleje jsem se rozhodl přeleštit ventilová sedla a vyměnit gufera na ventilech. Při rozebírání motoru jsem si přeměřil ventilové vůle. Na sání jsem se pohyboval kolem 0,18 a na výfuku 0,27 (takže ideální). Sedla jsem přeleštil a gufera vyměnil. Po kompletaci hlavy (dal jsem si pozor, abych vše vrátil na své původní místo) jsem namontoval hlavu. Provedl časování a zkontroloval jsem vůle. Vůle byly překvapivě o 0,05 větší (nechápu vůbec proč). Zkusil jsem motorem několikrát ručně otočit, aby si ventily sedly. Nic se nezměnilo. Tak jsem si řekl, že motor složím s tím, že za čas ventilové vůle překontroluji (až co najede pár tisíc km a vše si zase sedne). Když ale nyní nastartuji, slyším mírné klepání od vačkových hřídelů. Moje otázky: Jak je možný, že je po vyleštění vůle větší? Měla by být přeci menší. *cvok* *cvok* *cvok* Mám zase odkrýt hlavu a nastavit ventilové vůle bez najetí dalších km? Teď mám sací 0,20 až 0,23 a výfuk 0,30 až 0,33. Bojím se ale, aby mi vůle rychle neklesly a nebyl jsem spíš menší. Díky za rady. Název: Re: Ventilové vůle po leštění sedel ventilů Přispěvatel: Begy 23-03-2020, 08:53:09 myslím že sis sám odpověděl.
Párkrát se projeď, nech si vůle sednout a zkontroluj ty ventily znovu. Játo taky dělal po "repasi hlavy" 2x |