Název: Měření komprese Přispěvatel: tomik112 24-07-2017, 09:44:33 Zdravím,
v manuálu k mé 4TX 1997 se píše, že minimální tlak na válec je 10bar a maximální je 12bar. Nikde ale nepíšou, jak správně měřit. Já vyšrouboval jednu svíci, otevřel plyn naplno a na teplém motoru měřil. Divné ale je, že mám kompresní tlak na prvním válci 13,5 a na druhém 14bar. Je to hrozně moc a nějak to nechápu. Udělal jsem někde něco špatně? Díky Název: Re: Měření komprese Přispěvatel: Láďa H. 24-07-2017, 12:03:06 Postupoval jsi správně, jen se ještě doporučuje měřit jak na teplém, tak i na studeném motoru. Prý v tom může někdy být podstatný rozdíl. Co mám vypozorováno, tak 12-15bar je OK pro benzínový motor (10bar považuji za hranici pro GO motoru) a tlaky nad 15bar už mají spíš jen diesely. U dieselů zase tlaky pod 15bar způsobují problémy se startováním. Důležité také je, jaké jsou mezi válci rozdíly, neměl by být větší rozdíl mezi válci než nějakých 15%. Ve tvém případě můžeš myslím být úplně v klidu, protože tvé hodnoty odpovídají dobře povedenému motoru.
PS: Nejsem mechanik, tak možná někdo ještě doplní. To co jsem popsal výše jsou zkušenosti, které jsem nasbíral během patálií s motorem mého auta. |