TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: tomik112 24-07-2017, 09:44:33



Název: Měření komprese
Přispěvatel: tomik112 24-07-2017, 09:44:33
Zdravím,

v manuálu k mé 4TX 1997 se píše, že minimální tlak na válec je 10bar a maximální je 12bar.
Nikde ale nepíšou, jak správně měřit.

Já vyšrouboval jednu svíci, otevřel plyn naplno a na teplém motoru měřil.

Divné ale je, že mám kompresní tlak na prvním válci 13,5 a na druhém 14bar.

Je to hrozně moc a nějak to nechápu.

Udělal jsem někde něco špatně?

Díky


Název: Re: Měření komprese
Přispěvatel: Láďa H. 24-07-2017, 12:03:06
Postupoval jsi správně, jen se ještě doporučuje měřit jak na teplém, tak i na studeném motoru. Prý v tom může někdy být podstatný rozdíl. Co mám vypozorováno, tak 12-15bar je OK pro benzínový motor (10bar považuji za hranici pro GO motoru) a tlaky nad 15bar už mají spíš jen diesely. U dieselů zase tlaky pod 15bar způsobují problémy se startováním. Důležité také je, jaké jsou mezi válci rozdíly, neměl by být větší rozdíl mezi válci než nějakých 15%. Ve tvém případě můžeš myslím být úplně v klidu, protože tvé hodnoty odpovídají dobře povedenému motoru.

PS: Nejsem mechanik, tak možná někdo ještě doplní. To co jsem popsal výše jsou zkušenosti, které jsem nasbíral během patálií s motorem mého auta.