Název: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Loko 20-05-2016, 16:42:59 Zdravím Pred pár týždňami som si zadovažil mašinku po ktorej som pokukoval už keď som mal 16 ale to sem nepatrí. Po kúpe a asi 800km spolu strávených som si povšimol tieto veci a chcel by som ich vyriešiť resp dozvedieť sa či je to tak ako to má byť a ako to vlastne byť v skutočnosti má. Ak by bol niekto ochotný mi pomôcť rád si spravím výlet.
1: keď idem ustálenou rýchlosťou a mam cca 2500-3000 rpm a prudko pridám plyn motorka na 2-3 sekundy zaváha a zrýchluje až potom 2: Vibrácie motoru su citelné v celom spektre otáčok avšak pri zrýchľovaní pri 5000 až 6500-7000rpm motorka vibruje fakt velmi pri vyšších otáčkach to ustane 3: niekedy si striela do výfuku avšak raz za studena raz za tepla na plyn reaguje dobre raz zle, deje sa to len na voľnobehu. Štartuje vždy dobre s tým problém nieje 4: pri zahriatom motore počuť výraznejšie cvakanie z ľavej strany (pravdepodobne rozvodová reťaz) možno ventili neviem 5: motorka sa pri státí začne zahrievať (po cca 6min sa mi dostala cez polovicu ukazovatela) a teplota jej stúpala. Pri jazde sa drží nizúčko avšak raz som ju nechal vrkať dosť dlho a keď som k nej došiel teplomer na palubke bol na hranici H a ventilátor mal v paži. K tomuto bodu by som doplnil že sa mi aj stráca voda ale len s chladiča pod sedlom ukazuje stále že je to ok avšak do chladiča po 500 km som dolial 2 dcl. Pri jazde problémy niesu zohrieva sa len keď stojím. 6: dobíja podla mňa zle zbadal som to na zapnutých svetlách postupne jak pridávam plyn vidno že napätie stúpa (svetlo svieti viac) a po prekročení 3000 rpm zhasne akoby prestalo dobíjať a pri prudšom pridaní svetlo skoro zhasne Za odpovede vopred ďakujem. Bol som s ňou aj v miestnom servise kde si nastavenie karbecou nacenili na minimalne 100€ čo mi príde dosť prehnané. Ešte doplnok vymenil som už olej aj s filtrom a sviečky. motorka inak funguje voziť sa na nej dá a má aj dostatok výkonu (asi) Robo Smiley Název: Re: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Láďa H. 20-05-2016, 19:45:28 Zkusím ti pro porovnání popsat jak se chová moje 3VD :
1) při přidání plynu v takto nízkých otáčkách tam určitá prodleva opravdu je, ale 3sekundy je strašně dlouho, kdyby jsi napsal 1s, tak bych souhlasil 2) to takhle těžko posoudit, je pravda, že kolem 4500-5000 vibruje trochu víc, ale že by to bylo fatk moc, to si nemyslím 3) že by za jízdy střelila do výfuku se mi ještě nestalo, ale když motorka dlouho stojí v garáži (třeba měsíc), tak pak chytne na jeden válec a druhy se za pár vteřin přidá a v tom okamžiku si lehce střelí.. 4)rozvodový řetěz je z pohledu jezdce sedícího v sedle vpravo, v levo je altík a co se týká hlavy tak jen vetily, ventily trochu slyšet jsou, ale přijde mi, že je to stejné na obou stranách. Vpravo když mám neutrál, lehce slyším spíš než rozvody spojkové ložisko, nebo ustrojí převodovky, když zmačknu spojku, tak to ztichne. 5)při stání se opravdu zahřeje až zapne ventilátor na chladiči, ten okamžik sepnutí ventilátoru je tak lehce nad půlkou budíku. Za jízdy se mi rafička drží odhadem tak 1/3. Voda mi nemizí. Za 4roky jsem nemusel dolívat nic. 6)tak to je určitě hodně špatně. Tak hodně úspěchů s opravou... Název: Re: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Loko 20-05-2016, 20:52:30 Ďakujem za odpoveď
čo sa týka toho zaváhania môže to byť menej. Porovnáť to viem len s otcovym transalpom 600 kde sa toto nedeje a tak isto vibrácie narastajú postupne s otáčkami a nieje tam taký citelný rozdiel len v určitom spektre. Čo sa týka bodu 3 pisal som tam že sa to deje len na volnobehu. pripisoval som to studenému motoru lebo väčšinou to robila po naštartovaní ale minule po dojazdení som ju nechal chvílku ísť a vtedy si prdkala a po pridaní plynu skoro zdochla. Ten ventilátor mi teda určite nezopína to bude celý problém lebo za jazdy sa ruččka drží pekne dole a vtedy ked sa mi prehriala tak bola skoro na max a nič A k tej vode po kúpe bol evidentne prázdny chladič lebo som do neho dolial odhadom pol litra vody a po prejdeni 500km reku skontrolujem to a do plna som dolial tak 2 dcl uvidim či bude miznúť aj nadalej. ale hadice netlakuje ani olej vo vode sa netvári že je tak dúfam že tam problem nebude. dufam teda že to cvakanie nebudú olejové čerpadlá lebo je to počut za teplého motora Název: Re: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Slavek-TDM 22-05-2016, 16:12:00 Ahoj, mam taky 3VD (respektive mam 4CM, ale to je stejna motorka, jen jiny typovy oznaceni).
1: tohle vypada na problem s prasklou membranou v karburatoru 2: vibrace jsou celkem normalni. Nad 7 tisic jezdim dost malo casto a navic pak uz nemam cas se venovat vibracim :-) 3: jestli to souvisi s bodem 1, tak to nema cenu pred opravou resit. Muze to byt neco jinyho v karbcich nebo jen spatna synchronizace 4: u takhle staryho stroje nema cenu resit cvakani nebo tikani, pokud to nejsou fakt rany nebo zvuky zadirajiciho se motoru 5: zkus ventilator pripojit dratama rovnou na baterku. Pokud bude chodit, zkus ohrat motorku a zmerit, jestli jde napeti na kontakty svorky dratu do ventilatoru. 6: to je spatne - resim stejnej problem. U mne to bude zrejme regulator, vice najdes zde: http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=95.msg35731#msg35731 Servis na TDMku je drahej, protoze se musi sundat vsechny plasty a nadrz nez se k necemu dostanes. Navic pri sundani karbcu uz nepujde znova nandat airbox, protoze choboty co k nemu vedou jsou jako kamen. Pomuze je ohrat ve vode. Název: Re: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Junior 24-05-2016, 07:33:09 Tento víkend (piatok-sobota) budem v Leviciach na Riders Party...ak chceš, dobehni tam, pozriem ti na to...
Tak ma napadlo...toto všetko, čo opisuješ, sa dá vidieť a zistiť ešte pred kúpou...prečo si tú motorku pre pána boha kúpil, keď má toľko chýb? Si ju dostal zadarmo? Název: Re: TDM 850 3VD Riešenie problémov po kúpe Přispěvatel: Loko 28-05-2016, 12:29:32 ok dobehnem tam. ako sa skontaktujeme.?
|