TDM FORUM

VŠEOBECNĚ => O čemkoli => Téma založeno: Bizi 25-11-2015, 14:03:23



Název: Jízda ve formaci
Přispěvatel: Bizi 25-11-2015, 14:03:23
Já jen na okraj... Zasláno mi jedním kolegou, co viděl naší vyjížďku.
**********
Jízda ve formaci
Již někde výše bylo řečeno, že „nejsme spolek magorů, co touží po násilí a destrukci“. Stejně tak netoužíme po sebedestrukci a nikdo z nás se nechce stát oním – ve vtipných průpovídkách často používaným – „dárcem orgánů“. Společné vyjížďky proto mají svá pravidla a řád a každý by měl nejen znát, ale i dodržovat.
Road captain určuje:
– trasu
– zastávky
– rychlost
Pomalejší motorky
Za kapitánem jedou pomalejší a méně zkušení jezdci, protože tady není rychlost důležitá. První motorka za kapitánem si stále udržuje svou pozici u pravého, případně levého okraje jízdní dráhy, aby ve skupině nedocházelo ke zmatku.
Bezpečnostní odstup
– Dodržujte při jízdě vždy dostatečný bezpečnostní odstup od jezdce před sebou.
– Přizpůsobte odstup rychlosti jízdy.
– Snažte se udržovat konstantní odstup.
– Odstup by neměl být nikdy příliš velký.
– Při jízdě v koloně nekličkujte, sledujte především situaci před vámi.
„Jojo efekt“ (neustálé měnění vzdálenosti mezi dvěma jezdci stylem jízdy brzda – plyn – brzda – plyn) má za důsledek nestabilitu formace, vytváří prostor pro vtěsnání se aut a tím roztrhání kolony. Jezdec který se při jízdě ve formaci takto chová, ohrožuje všechny ostatní jezdce, kteří jedou za ním.
Motocykl uzavírající konvoj
– Zajišťuje „odpadlé“ stroje.
– Má mobil, aby mohl informovat kapitána.
Střídavý styl jízdy
– Střídavý styl jízdy znamená, že motorky sice jedou ve dvou řadách, ale nikoliv těsně vedle sebe, ale metodou zipu.
– Díky tomuto stylu dosáhneme optimálního bezpečnostního odstupu při malé potřebě prostoru.
– Vyskytne-li se překážka (například parkující vozidlo), je nutné počítat s tím, aby jezdec před vámi měl dostatek místa pro projetí.
– Při každém nezbytném opuštění dráhy: nezapomenout na znamení rukou a směrovkou. Mezeru zaplnit.
– V případě, že jezdec ze skupiny vypadne, za ním jedoucí závodník se přesune na jeho místo, za ním další atd., až je skupina znovu uspořádána.
Zastavení
– Zastavuje se zásadně v koloně po dvou motorkách vedle sebe.
– Odstupy co nejmenší, aby bylo zajištěn rychlý přejezd křižovatky.
Průjezd křižovatky
– Křižovatky je nutné vždycky přejíždět plynule.
– V případě nutnosti uzavírají křižovatku předem určení zkušení jezdci.
Zastavení při nehodě nebo poruše
– Poslední jezdec se postará o jezdce a stroj
– Skupina pokračuje v jízdě, dokud nemůže zastavit na bezpečném místě.
– Okamžitě informovat kapitána mobilem
– Kapitáni mají s sebou bezpečnostní vestu a výstražný trojúhelník
Obecně
– Neustále platí pravidla silničního provozu, která musí každý dodržovat!
– V konvoji nikdy nepředjíždějte jezdce před sebou (s výjimkou nebezpečí)!
– Rychlost přizpůsobte podle jezdce vzadu.
– Když jezdec vzadu odpadne, snižte rychlost. Je-li to nezbytné, zastavte na další odbočce, aby nás opět našel.
– Dodržujte konstantní bezpečnostní odstup, který je v souladu s rychlostí.
– Kdo se nebude řídit těmito pravidly, ohrožuje sebe i své spolujezdce!
– kapitán nepřebírá v žádném případě odpovědnost.
– Každý jede na své vlastní riziko.


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: Kukačka 25-11-2015, 17:06:16
Ano... děkuji... polepším se  ;)


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: ALADAR 25-11-2015, 17:14:57
Jsou to opravdu užitečné informace, škoda, že se nedodržují. Kdykoliv jsem jel ve formaci, tak to byla spíše kolona, nikoli formace a už vůbec to nebyla "organizovaná" jízda. Ale jak píše Kukačka i já se polepším  *laugh*


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: Jirka 25-11-2015, 17:55:51
Ano... děkuji... polepším se  ;)

Ty ?
Těžko ! ;D


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: Mirek TDM 28-11-2015, 08:57:59
Jen nechápu jak při jízdě použiju ten tak "důležitý" mobil.  :-\


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: ALADAR 28-11-2015, 09:03:51
Jen nechápu jak při jízdě použiju ten tak "důležitý" mobil.  :-\

to je pravda, leda by musel ten poslední a kapitán mít headset v přílbě s automatickým zvednutím telefonu a navíc by nesměl nikdo volat, aby se mohlo vytočit poslední číslo a nebylo to zrovna manželce. Ta by asi moc nepomohla  *hehe*


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: Jirka 29-11-2015, 08:21:17
Jen nechápu jak při jízdě použiju ten tak "důležitý" mobil.  :-\

A co jako podložku pod stojan ? ;)


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: ALADAR 29-11-2015, 12:45:04
A co jako podložku pod stojan ? ;)

dobrá volba  *supr*


Název: Re: jízda ve formaci
Přispěvatel: Mirek TDM 29-11-2015, 13:02:02
Konečně v tom mám jasno. Děkuji Jiříku.  *naugh*