TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Technické parametry, vlastnosti => Téma založeno: Begy 02-06-2009, 06:02:28



Název: 3VD - 4TX
Přispěvatel: Begy 02-06-2009, 06:02:28
Starší modely 850 (3VD) - do roku 96 měli jinak přesazenou kliku (o 360°) -písty chodily nahoru a dolů stejně, jen byly střídavě načasované,aby pálil vždy jeden.
Tato varianta byla lepší a uhlazenejší než u novějších modelů,kde přesadili kliku o 270°, takže se motorka chová a má zvuk jako 90° motor do V, taky tam kvůli přesazení museli narvat vyvažovací hřídel, což je další krám, kterej se tam motá navíc, ale na spolehlivost to nemá vliv.
850 od roku 96 (4TX) má zase líbivější design a modernější ovládací prvky.
Co se týče podvozku má navrch opět novější verze


Název: To přesazení kliky má hlavně
Přispěvatel: Luko 11-12-2009, 09:16:15
To přesazení kliky má hlavně vliv na kroutící moment.   8)


Název: inak čo sa týka podvozku tak
Přispěvatel: joe30j1 11-12-2009, 10:06:23
inak čo sa týka podvozku tak je natom horšie novšia verzia, menej kvalitné sú predné teleskopy


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: kus 17-10-2010, 19:38:39
S těma tlumičema je to 1:1,starší typ má o 20mm větší zdvih a nová má o 2mm tlustší truby.


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: Begy 17-10-2010, 19:58:10
jelikož jsem kočíroval přes rok 3VD můžu srovnat

MOTOR:
3VD se v nižších otáčkách o poznání víc klepe. Osobně považuju jeho minimum 2000 ot/min. Při těchto otáčkách se musí ale s plynem opatrně, max cca na 30%
4TX jde plynule od nižších otáček, bez větších problémů se dá "jet" kolem 1500 ot/min. Kolem 2000 jde dát "plný" plyn a motor začne vpodstatě plynule akcelerovat (bez vibrací). Rychlostní stupně jsou vcelku dost jinak odstupňovány.
Celkově má 4TX podstatně uhlazenější chod, ale zase mu chybí taková "živočišnost" 3VD.

BRZDY:
jsou identické


PODVOZEK:
manuál mluví že krk řízení je posunut o 5mm blíže k řidiči. To jsem nijak zvlášť nezaznamenal. Posez je vpodstatě stejný.
3VD má užší vidlice (41mm) ale zase mají větší zdvih. 4TX má vidle široké 43mm a nižší zdvih. Řidítka jsou u 3VD uchycena v brýlích přes silenbloky, 4TX je má natvrdo.
4TX má jinak řešeno uchycení zrcátek a jejich tvar - konečně nevidím jen vlastní ramena
Kromě plastů je většina dílů co se týče podvozku zaměnitelných.
Sedačka je u 3VD "hranatější" na delších cestách to bylo znát, 4TX je zaoblenější ale zase tady jsem toho moc zatím nenajezdil

ÚDRŽBA:
3VD má debilní kontrolu hladiny oleje (musí se sundat sedačka a vyšroubovat měrka)
4TX má konečně olejoznak ale zase se debilně dolévá olej (zátka je utopena pod plasty)
3VD má ve vidlicích dole výpustné šrobky pro olej, 4TX ne
3VD má baterii utopenou pod nádrží, 4TX u zadního kola (k obojím se dostat je zážitek)

ELEKTRIKA:
pro mě je "mínus" že u 4TX nejde zapojit aby svítily oba reflektory tlumeně a dálkově. Každopádně to vypadá hnusně když svítí jenom jedno světlo a navíc jsem krtek a potřebuju světla hodně. Výhodou zase je že bez problémů jde namontovat xenon. Vím že by to tak stejně být nemělo ale...  :)






Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: hatatitla350 14-08-2012, 13:09:05
ja mam tiez taky zlepenec mam strieborny ram ale vsetky kapotaze cierne, cize su z ineho farebneho prevedenia, ale ceresnickou na torte je, ze mam v rame motor zo Super Tenere 750  :-\    ked som ju kupoval uz bola takto polepena, ale jazdi sa na tom vcelku dobre, olej nezere vobec, spotreba paliva 5,3L pri turistike s troma kuframi a ladvinkou  :)   a este nemam stitok na rame, ale v TP je o tom udelena nejaka vynimka z vyhlasky takze je to v pohode.


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: ducatisport 29-10-2014, 19:34:18
Ahoj.
Jakje to s montáží wingracku nebo jiných nosičů?Jsou rozdíly mezi těmito dvěma verzemi?(3VD a 4TX) tedy do 95 a od 96?
Mám možnost koupit wingrack ale montážní sadu seženu jenom na 4TX.To samé v trubkových nosičích.
Jo a s padákama to je jak?


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: Begy 30-10-2014, 07:57:54
padáky jsou stejný. Uchycení na pravé straně se lehce liší šířkou - v montážní sadě jsou dva jinak široký válečky - takže no problemo.
Ha - tak koukám že už to kluci rovnou rozdělili  ODKAZ (http://www.rdmoto.cz/motocykl/367/category/13/nazev-asc) a že sjou stejný je i vidět z fotek  ;D
PS: mě třeba rámy zůstaly po prodeji bývalý 3VD a bez problémů jsem je nasadil na současnou 4TX

a uchycení wingracku je tuším stejný.


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: Alan 30-10-2014, 12:45:07
A nezasahujou ty padáky do plastů na 3vd? Zkoušeli jsme je dát z 4tx na 3VD a byl tam tenhle problém.. Byl a to jen našel chyba nebo to tak je správně?


Název: Re: 3VD - 4TX
Přispěvatel: Begy 30-10-2014, 18:27:21
padáky co tady mají skoro všichni jsou upravdu identický!!!
První verzi měl DriverToys na jeho bývalé 4TX. Ty samý jsem pořizoval na bývalou 3VD a tehdy se vlastně zjistil ten malý rozdíl v držáku motoru na pravé straně - ten co se "kompenzuje" jinak dlouhým válečkem.
Ty samý padáky jsem z 3VD sundal při prodeji a namontoval na současnou 4TX.
Takže sepeciálně ty mý padáky byly reálně namontovaný na 3VD i 4TX