TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Jaryn 08-06-2015, 18:34:54



Název: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 08-06-2015, 18:34:54
Nestartuje!!!!! Ahoj,včera jsem se byl projet ,kousek od baráku natankuju plnou(na rezervu ujeto cca. 40km) Nastartuju,jenže jsem zavrávoral a pustil rychle spojku a zdechla a už jsem ji nenatočil!!! Dnes-jiskru dává,dal jsem jiné svíčky,benzín teče(pumpa spíná)-radši jsem ho vycuc a nalil jiný. Když to startuje tak se mi zdá jakoby něco šustilo nebo nevím jak to popsat.Díky za případný nápad.


Název: Re: nechce chytnout
Přispěvatel: Slavek-TDM 08-06-2015, 19:52:28
Jaryn> osobne bych zkontroloval nejdriv to jednoduchy. Takze treba jestli sis pri tom manevru nepreklapl chcipak na pravym riditku  ;D No a druhak, jestli ti nesepnulo cidlo padu, ale musim se podivat, kde se u devitikila nachazi.... Predpokladam, ze startujes na neutral, takze tim vyloucis cidlo stojanku nebo spojky....


Název: Re: nechce chytnout
Přispěvatel: KámaTDM 08-06-2015, 21:07:04
Základní otázka je, jestli se při startování točí motor.

Když překlapneš chcípák na řidítku, tak se netočí a jen se rozsvítí oranžová kontrolka.

Pokud máš vyklopený stojánek a zařazenou rychlost, tak se motor taky nezatočí, svítí oranžová kontrolka a navíc se točí  čerpadlo, což by mohlo být to šustění.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 09-06-2015, 08:08:27
Motor točí,výfukové ventily se otevírají,to je slyšet.Když vyndám svíčky tak od válců fouká.Ale je divnej zvuk to kňourání-žádné vrzání,prostě to kňourá(šustí),řekl bych,že takovýhle zvuk nevydávala,při startování,je to slyšet někde u oblasti baterky..Kdybych měl vypnutou elektriku tak se motor nepohne,s rychlostí to samé.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 09-06-2015, 08:11:43
Při sepnutí pravého tlačítka-se spustí palivové čerpadlo,ten zvuk znám-šustění(kňourání)-začíná po zmáčknutí startéru.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Begy 09-06-2015, 09:21:33
v prvním příspěvku píšeš že motor točí a dává jiskru. Takže zbývá zkontrolovat jestli šlapou i vstřiky.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-06-2015, 10:48:34
No pokud jsou zakladni jednodussi zavady vylouceny, zbyvaji uz jen ty slozitejsi. Vstrikovani uz ti nekdo radil, ale to otestujes snadno. Pak zbyva jeste jedna nemila vec - a tou je, ze by ti preskocil rozvodak vinou spatnyho napinaku nebo voditka retezu...


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Rejoi 09-06-2015, 14:18:08
Nastav rozvody a pojede znovu :-)))nesmis se toho vůbec bát.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 09-06-2015, 16:21:22
Už ji mám v garáži u mechanika,jenom co v rychlosti zjistil-chyba č 62.Snad to do konce týdne opraví.
Pak dám vědět čím to bylo.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Мîłđą 09-06-2015, 16:35:40
Urcite dej vedet budu nadale toto vlakno sledovat. Poradit nemim  *hehe*


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-06-2015, 18:48:59
To je divny, protoze podle tohoto Error Nr. 62 neni:
http://www.carpe-tdm.net/tdmforum/viewtopic.php?t=1955

DIAG mode allows user to check tons of stuffs inside the electronic brain of the TDM. It also allows Yamaha servicing to check previous problems too, with the Error Code memory functions.

 To access DIAG mode : switch off Engine Run switch, switch OFF Key switch. Press both SELECT & RESET buttons and then switch ON Key switch. Keep SELECT & RESET buttons pressed for at least 8 seconds. Display then changes to "DIAG". Release SELECT & RESET buttons.
 Select Diag mode by pressing again both SELECT & RESET buttons.
 Select code below by pressing SELECT (up) or RESET (down).

 Diag Code Number
 Part I : Sensors
 01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened)
 02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather)
 03 : Differential pressure between air and intake pipe
 05 : Air intake temperature (in Celcius)
 06 : Cooling liquid temperature (in Celcius)
 07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel.
 08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!!
 09 : Battery voltage - must be above 12.0
 20 : Side stand switch - displays ON or OFF
 21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF

 Part II : ECU memory check.
 60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders).
 61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first.
 62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup).
70 : Check Code number, display from 0 to 255

 Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too.
 30 : Coil 1 is activated 5 times per second.
 31 : Coil 2 is activated 5 times per second.
 36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second.
 37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second.
 48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second.
 49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second.
 50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second.
 51 : Cooler fan is activated every 5 seconds.
 52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only.


the ERROR code table and the link to the DIAG mode to check the sensor/activator.

 Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none)
 Error Number 12 : Crankshaft posiiton sensor error - DIAG mode (none)
 Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03
 Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03
 Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01
 Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20
 Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none)
 Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06
 Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05
 Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02
 Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none)
 Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08
 Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30
 Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31
 Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08
 Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21
 Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none)
 Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60
 Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none)
 Error Er-1 : ECU link error
 Error Er-2 : ECU link error
 Error Er-3 : ECU link error
 Error Er-4 : ECU link error

 Following ERROR codes DO NOT allow engine to run :
 11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4
 Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start.

 Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU :
 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44


01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened) 16
 02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather) (100)
 03 : Differential pressure between air and intake pipe (0)
 05 : Air intake temperature (in Celcius) (59)

 06 : Cooling liquid temperature (in Celcius) (59)

 07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel. (0)

 08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!! (0.6)

 09 : Battery voltage - must be above 12.0 (0)

 20 : Side stand switch - displays ON or OFF (ON Regardless of position)

 21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF (ON)


 Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too. (Just pump whine)
 30 : Coil 1 is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 31 : Coil 2 is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second. (Just pump whine)
 51 : Cooler fan is activated every 5 seconds. (Nothing)


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 29-06-2015, 17:27:40
Ahoj,mechanik se konečně pustil na chvilku do opravy a zjistil,to co jsem slyšet nechtěl-přeskočil rozvodový řetěz-napínák v pořádku,vodící lišty taky,řetěz naplej-prostě mu nejde do hlavy proč přeskočil o 4 zuby,dneska měl vyndat ventily a poměřit je,nevím jak to dopadlo už se neozval. V pátek jede na dovču,vrací se 13 a já chci jet 17,tak jsem zvědavý jestli to stihne opravit. *uaau* pokračování příště *cvok*


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Luko 29-06-2015, 19:38:34
Proč to hned rozebíral.  *cvok* Měl to dát na značky a změřit kompres.Podle mě tomu nic nebude.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Slavek-TDM 30-06-2015, 07:24:47
Jaryn> neni mozny, aby napinak byl v poradku a retez nebyl vytahanej a presto to skocilo. Nevim jestli uz sundal hlavu, ale pokud jen viko, staci kdyz zmeri vuli na ventilech. Kdyz bude extremne velka, je to jasny  :-[


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 30-06-2015, 15:43:59
Vůli měřil,když jsem byl u toho,ještě nevěděl,že to je potkané-vůle v tolerancích,to mi také říkal ,že když se to potká že vůle na ventilech je velká,ale podle toho co naměřil tak byly vůle v toleranci-ani on si nemyslel že je to potkané! Rozebíral to proto ,protože kdyby byl nějaký ventil přihnutý tak se může střihnout a spadnout do válce a to by nebylo dobrý! Chce mít 100 procentní jistotu že jsou v pohodě(Ventili)Na druhou stranu mi řekl,že mi to poskládá a ten  motor poběží-ale jak dlouho,to neumí říct-buď se nic nestane nebo,ani si to neumím  představit.Na dovolenou se těším už dva roky a nechci to tam někde nechat ve škarpě!!


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 30-06-2015, 15:46:30
U mě je všechno možný,to mi věř.  On to taky nechápe,dneska mu budu večer volat,tak snad budu vědět víc.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Slavek-TDM 30-06-2015, 16:32:55
Tak napinak retezu je asi bolavy misto prvnich kusu TDM:
http://www.carpe-tdm.com/tdmforum/viewtopic.php?t=5082&sid=476d2e8afeb0f2a7617484c7f3ec3256
Jestli byla svolavacka nevim, zkus vzit VIN a zitra zavolat nejblizsimu dealerovi Yamaha. Kazdopadne bych ho vymenil!


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 30-06-2015, 19:13:37
Díky za informaci,ale když jsem to dával do servisu tak jsem chtěl opravit závadu a vyměnit rozvody-takže napínák a řetěz budou nové-vodící lišty prý byly v hezkým stavu.No jo no,není to leštěnka s 30 000km,ale 70 000km,akorát jsem to měl nechat udělat o týden dříve :'(.
Dneska už jsem mechanika nechtěl otravovat ve čtvrtek zaberu,tak mu odvezu nějaké peníze a uvidím co poví,třeba se ozve on.


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 02-07-2015, 17:20:54
Ventily jsou v pořádku,tak že až se vrátí z dovolené tak to poskládá,abych 17 července mohl vyrazit já.Jsem zvědaví kolik mě tahle sranda bude stát-ptal jsem se,jestli nemá nějakou představu-nechtěl střílet do větru.Použitý materiál-rozvodový řetěz,napínák,svíčky-platinový(patinový nevím přesně),těsnění pod víko,těsnění pod hlavu a nějaké hadice(jak jdou vrchem do válce),baterka,nějaké gumičky na ventily plus práce.Máte někdo představu kolik si mám bei očko připravit?


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Slavek-TDM 02-07-2015, 19:15:56
Videl bych to tak na desitku...


Název: Re: Nechce chytnout TDM 900
Přispěvatel: Jaryn 03-07-2015, 17:11:41
Hmm,tak desítka by byla super,ale v tom jsem tam tak za materiál,myslím si kolem dvacky,zatím jsou to pouze špekulace,uvidíme co mi poví mechanik,na druhou stranu jsem 30000 km lil akorát olej,benzín,gumy a vůle ventilů jednou dělány.Nejvíc mě sere ,že jsem se tří lidí ptal na ty rozvody-odpověď to je v pohodě,nic není slyšet.  *smil*  Na keci jsem se měl vykašlat a udělat to hned!Týpek co mi ji prodával mi říkal ať je radši udělám-jsem vůůůůl *uaau* už se těším na dovolenou!!
Ať Vám stroje šlapou!! *supr*