Název: Samocistci schopnost motoru - svicky Přispěvatel: jesterka 02-02-2014, 14:10:47 Prolez sem cely forum ale o tomhle jsem nenasel ani zminku.
Mam 850 3VD najeto uz 114 tisic. Na stari a pocet najetych kilometru je motor jeste docela v kondici. Spotreba okolo 5 ti , olej nebere nebo jen v ty mire ze po vymene kdyz je kontrolni riska na full , tak pred dalsi vymenou je na low. Tahne pekne , bez vetsich problemu. Problem je ze pri urcitych situacich se zasiraj svicky a motor straci samocistici schopnosti. to znamena ze se na svickach zacne usazovat karbon a jinej heges a motorka prestava jet. Pokud jedu svim vlastnim tempem trebas 80 - 120 , chvili pridam , sem tam uberu dle potreby,nemam problem. Ovsem pokud chytnu kolonu,zacnu popojizdet , nebo jen stojm na volnobeh, nebo kdyz sem na srazu a vlecu se za ostatnime rychlosti 40 50 60 , a od motoru nepozaduji vykon, zacnou se zasirat svicky , motor postupne ztraci tah az chcipne uplne.Pak tedy musim zastavit vycistit svicky nebo dat nahradni. Jelikoz uz poznam kdy se tohle zacina dit , vyjedu z kolony a motorku protahnu nez se to zasere uplne. Zmacknout spojku a protocit motor naprozdno nepomaha , nez se motor vycisti , chvili to trva. I v pripade ze nastartuji studenou motorku na volnobeh a necham ji bublat , za 10 minut se sama udusi. Takhle to provozuji jiz nekolik let takze tipi , spatnej benzin , spatny svicky ,spatnej olej , to nebudou. V 75 tisicich jsem delal rozvody , ventili mam tez serizene.V zapalovani bych chybu nehledal, motorka jezdi pekne Ma nekdo v tomto smeru znalosti proc motor ztraci samocistici schopnoti , Dik Radek Název: Re: Samocistci schopnost motoru - svicky Přispěvatel: Roger 02-02-2014, 14:55:59 Z toho co pises, to vypada na studenou svicku, ale pises, ze svicky tam mas spravny, tak ze by spatny pomer vzduch benzin?
Název: Re: Samocistci schopnost motoru - svicky Přispěvatel: Luko 02-02-2014, 15:00:33 Bych řek že se ti to uchlastává.
Problém bych hledal v karburátoru-vybité jehly,komínky=moc bohaté. Název: Re: Samocistci schopnost motoru - svicky Přispěvatel: jesterka 02-02-2014, 15:32:52 Svicky kupuju co maj bejt,dle oznaceni. jednou za 2 az 3 roky menim. vetsinou davam NGK ale mel sem i brisk ale bez rozdilu.
V nastaveni karburatotu se nevyznam , uchlastani vyloucit nemohu ale nevim jak zjistit jestli neni pricinou tohle. Uz sem cet tady na foru i jinde , posunout jehli max dolu , snizi se spotreba , bude chudsi smes , vymaze to vykonovou diru v mensich otackach, tak jsem to uz kdysi proved, ikdyz pro mne chovani motorky bezezmeny. Pokud se stane ze se svicky zaserou , vetsinou jsou cerny , od sazi ci karbonu (presny slozeni neznam) byvaj i vlhke sem tam i mokre. Takze ocelak ocistit , a jede se dal. Pokud je ale od motoru zadan vykon , ci pri normalni cestovni rychlosti , tohle se nikdy nestane a svicky sou cihlovi jak maj bejt. |