TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Vasil 02-11-2013, 22:12:24



Název: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Vasil 02-11-2013, 22:12:24
Tak jsem tu zase s jednou specialitkou  *grr*

ačkoliv mám moto se serviskou a všechny intervaly řádně dodržené, rozhodl jsem se v 53tisících (Já od koupě najel 4 tisíce) pro jistotu zkontrolovat ventilové vůle a porod začal. Krom toho, že celý těsnění víka je oblemcaný nějakým tmelem / lepidlem, jsem nemohl vůbec, ale vůbec povolit domečky držící vačky, těch 16 šroubů mělo bejt dotaženo 10 Nm momentem, moje velká pracka to nemohla za boha povolit, zřejmě nějaký dement v servisu se předvedl (autorizovaný servis v Jihlavě).
Odhadem mohly mít šrouby hodně přes 30Nm, co víc všechny ventily mají vůle pěkně v háji, naštěstí jsem použil 4 podložky a sháním jich 6, všechny podložky jsou origo, co v tom servisu při těch 40tisících sakra dělali  *cvok*
Každopádně, rozvoďák měnit nebudu věřím že do 80-100 vydrží vypadá moc pěkně, ale chci se optat jak zjistit, že je napínák OK nebo KO, mám v devítce naštěstí už ten novější, ale po 53 tisících by mohl bejt taky v loji,

rady sem  ;D předem velké díky


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Luko 02-11-2013, 22:51:20
Na rozvoďáku u 900 nezjistíš nic.
Pokud chceš mít klidné spaní a ježdění tak řetěz vyměň.
Pokud bys potřeboval nové ventilové podložky napiš mi,umím je sehnat docela levně. ;)


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Roman ST1 03-11-2013, 07:50:41
Já jsem si nechal rozvodak pro jistotu vyměnit v 60 tis.km. Ventilove vůle byli pry OK, jen prohodili dvě podložky mezi sebou. Napinak je origo.Ten tmel pod vikem tam mám taky.


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Luko 03-11-2013, 08:10:55
Ještě trochu Edit- Vytahaný rozvod jde poznat,když si dáš kliku na značku tak vačky nesedí přesně.
Jak se řetěz vytahuje tak se to rozeštelovává víc a víc.
Za ten tmel bych kopal do řiti.Nejen že to jednoduše ucpe kanálek ale kdo to pak má čistit  *grr*


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Vasil 03-11-2013, 08:41:48
No, než jsem sundal vačky, tak jsem samozřejmě kliku našteloval na značku a je tedy pravda, že značky na vačkách tedy výfuková vačka a sací, nemají značky v naprosté rovině a lehce se rozchází, co víc napínák je skoro celej vytaženej (ale to je asi nesmysl, aby se za dobu "vytahování" řetězu napínák vytáhl z nuly na max, to už by bylo něco v perdeli) Měl jsem představu, že ten napínák se v průběhu sám automaticky dopíná, ale to bude asi moje mejlka.

Luko podložky bych si vzal dle nabízené ceny, jelikož jich potřebuji 6, tak hledám nejvýhodnější nabídku.

Ještě dotaz, má někdo nýtovačku na rozvoďák  *naugh* do servisu to kvůli tomu dávat nebudu a kupovat ji za 1300 nechci


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Luko 03-11-2013, 09:46:04
Na napínáku u 900 vyjetí nezjistíš.Má jiný mechanismus než račnový na 850.
Při montáži ho musíš ,natáhnout, a až přišroubovaný povolit. (Ale to snad víš)
Ty podložky mám za cca 40kč. Jen mi změř jejich průměr.Mám jich 5typů tak ať je jistota.
Nýtovačku nepotřebuješ,řetěz koupíš v celku.  ;)


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Vasil 03-11-2013, 13:52:53
Napínák jsem v obraze, ten problém nedělá, každopádně rozvoďák znovu zkontroluji až tam hodím vačky, ale co mám nafoceno tak vypadá ok, rysky v rovině na vačkách  :). Luko podrobnosti k podložkám ti napíšu do zprávy.


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Vasil 11-11-2013, 19:54:39
Tak po prvním boji mohu říct znatelné potěšení a silné nasrání.

Předně Luko díky moc za podložky, motor šlape jako hodinky, napínák je v cajku jako novej a řetěz netřeba měnit, značky sedí jak prdel na hrnec.

Mimo jiné jsem vyměnil chladící kapalinu, protože mi z motoru lezla kaše v barvě kapaliny, super. Ještě mi čeká olej a filtr, svíce už jsou tam taky nové. A vlastně já, když se do tý motorky začnu hrabat, tak se zákonitě musí podělat něco jiného a taky že jo.

Aktuálně po složení všeho, mi při přidaném plynu lítají otáčky, jak se jim zlíbí, například dám otáčky na 3tisíce a oni postupně vylezou až ke čtyřem a zase zpět  *cvok*, buď jsem tatar nebo se někde něco polámalo(a jestli to bude zase ECU s TPS, tak ji daruji) , každopádně musí nádrž znova dolů i s airboxem a promazat a prozkoumat lanka ke klapkám, protože předchozí majitel urval u plynové rukojeti ten plast, který vede lanka.

Trochu pro pobavení: No nedalo mi to a jelikož moto před mou koupí byla řádně servisovaná v Jihlavě a nic z toho, co dělám bych neměl dělat, jen kontrolovat. Tak jsem napsal dotazující mail a bylo mi odpovězeno.

Dobrý den,
dle našich záznamů je MTC od pana .....,
který byl velice vzorný co se garancí týká a nikdy nic nezanedbal.
Takže nemusíte mít určitě strach.
Doporučoval bych servisní interval 1 za rok max. 10tis. km.
Vyplněné servisce můžete věřit.

Let's go to the servis *laugh*


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: blažin 11-11-2013, 20:36:17
Si dělaj srandu ne >:( bože za tohle bych snad i zabíjel..... tak at najdeš problém a pevný nervy...


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Luko 13-11-2013, 20:15:26
Není zač.Hlavně že to pomohlo  *supr*


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: zerzy 13-11-2013, 23:42:11
Tak po prvním boji mohu říct znatelné potěšení a silné nasrání.

Předně Luko díky moc za podložky, motor šlape jako hodinky, napínák je v cajku jako novej a řetěz netřeba měnit, značky sedí jak prdel na hrnec.

Mimo jiné jsem vyměnil chladící kapalinu, protože mi z motoru lezla kaše v barvě kapaliny, super. Ještě mi čeká olej a filtr, svíce už jsou tam taky nové. A vlastně já, když se do tý motorky začnu hrabat, tak se zákonitě musí podělat něco jiného a taky že jo.

Aktuálně po složení všeho, mi při přidaném plynu lítají otáčky, jak se jim zlíbí, například dám otáčky na 3tisíce a oni postupně vylezou až ke čtyřem a zase zpět  *cvok*, buď jsem tatar nebo se někde něco polámalo(a jestli to bude zase ECU s TPS, tak ji daruji) , každopádně musí nádrž znova dolů i s airboxem a promazat a prozkoumat lanka ke klapkám, protože předchozí majitel urval u plynové rukojeti ten plast, který vede lanka.

Trochu pro pobavení: No nedalo mi to a jelikož moto před mou koupí byla řádně servisovaná v Jihlavě a nic z toho, co dělám bych neměl dělat, jen kontrolovat. Tak jsem napsal dotazující mail a bylo mi odpovězeno.

Dobrý den,
dle našich záznamů je MTC od pana .....,
který byl velice vzorný co se garancí týká a nikdy nic nezanedbal.
Takže nemusíte mít určitě strach.
Doporučoval bych servisní interval 1 za rok max. 10tis. km.
Vyplněné servisce můžete věřit.

Let's go to the servis *laugh*

to je určite Yamaha Filipenský.........tam bych nedal na servis ani malymu odstrkovadlo......


Název: Re: Ventilové orgie a rozvody TDM 900
Přispěvatel: Vasil 15-11-2013, 08:33:04
Nechtěl jsem jmenovat, ale je to tenhle strejda. Jsem moc rád, že z 90% si mařenu odservisuji sám (problém nastává když není nářadí či se zblázní elektrika)

Nicméně jsem ji včera dal dohromady a holka jede parádně ventily jsou znát a olej jsem dal motul 5100 oproti castrolu power, motor je tižší a má hladší chod.

Mimo jiné jsem nevydržel vzal hadry a vyjel do tý 0°C kosy, nalítáno 140km a když jsem se vracel tak nějaký hnojníci pokropili zabahněnou silnici, no tak jsem vypadal, jako bych na TDMce prováděl kross  *laugh*