TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Podvozek => Téma založeno: KámaTDM 04-06-2013, 18:25:03



Název: Přepákování zadní kyvky TDM 900
Přispěvatel: KámaTDM 04-06-2013, 18:25:03
Nemá někdo zkušenost s výměnou "kosti" na přepákování zadní kyvky? Když se díl číslo 5PS-2217M-00-00 vymění za delší o 10mm, motorka se na zadním kole sníží o 3cm. Dolů půjde samozřejmě i světlá výška a sedlo. Pokud někdo tuto úpravu provedl, prosím o info jak se poměnily jízdní vlastnosti, případně další důsledky změny.


Název: Re: Přepákování zadní kyvky TDM 900
Přispěvatel: M.A.X 04-06-2013, 20:34:01
Nemám zkušenosti s TDM ale s máminým GSem a musí říct že radši bych na TDM byl na špičkách než to snižoval...Já taky moc nenarost(176-178) a ze začátku jsem s TDM trochu bojoval ale už jsem v poho když potřebuju hodně stabilní polohu tak jedna noha na stupně ,druhá celá na zemi a no problem.Dost se ovlivní chování podvozku a navíc se dostaneš níž i stupačkou...pokud na tom trváš tak doporučuji pak i adekvátně k tomu posunout i přední videl(jakoby je vysunout blíže k řídítkům) .K tomu podvozku ,zdá se mi že GSo hodně "zprkenělo" prostě cítím jak ke taková "tuhá" když se překlápí ..nevim jak to přesně popsat prostě je to k hovnu ..ale je fakt že mi GS snižovali vzadu o 7cm + něco jsem shodily na předních vidlicích.Navíc pak musíš i správně naladit tlumiče jelikož přepakováním ??zkratíš?? průběh tlumiče(to bych kecal fakt si to nevybavuji).Mi to snížili co to šlo (mamina ma nějakych 150-155cm) takže musíme ještě zkrátit boční stojan ,jelikož moto teď na bočáku stojí rovně,a jestě jsem odmontovali central protože škrkal i při nepatrnem naklonu ..když jsem to projíždel já tak jsem jel tak nějak normálně a škrl jsem zaklaplím bočákem :D ale naše GS je fakt extrem je asi vysoké jak simak  *LOL*


Název: Re: Přepákování zadní kyvky TDM 900
Přispěvatel: Láďa H. 04-06-2013, 21:33:23
Přepákování jsem kdysy řešil na DL650, ale z opačného důvodu (aby bylo sedlo výš). Těžiště se posunulo výš a tím i lehce dopředu, vliv na jízdní vlasnosti byl ten, že šlo DL-ko ochotněji klopit do zatáček a stalo se tak o něco "sportovnějším". Ve tvém případě bych tedy očekával, že když to takhle snížíš, že by se to mohlo chovat opačně než DL-ka. Možná by to na  TDM bylo dobrý řešit nějakým kompromisem, nevím sice jak to má TDM900, ale na TDM850 je možné posunout přední tlumiče v "brejlích", pak by se to mělo chovat relativně stejně jako před snížením, jen do zatáček to půjde míň klopit, protože budou stupačky proklatě nízko  *laugh* Takže myslím mám stejný názor jako psal MAX.


Název: Re: Přepákování zadní kyvky TDM 900
Přispěvatel: KámaTDM 05-06-2013, 07:22:21
Neochotu do zatáček budu muset asi posoudit za jízdy a škrtání stupaček se nebojím. Už teď mám na gumách cca 1,5cm po krajích úplně zbytečně. Jsem kochací jezdec. Stojánek by mohl být problém. Naštěstí jsem zastáncem pouze vratných úprav a toto je vzadu o dvou šroubech + maticích. Orig. kosti stojí 300,- a pokud neobjevím kde se dají koupit delší, tak ani nebude problém je dát vyrobit.