Název: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Ivan_TDM 03-05-2013, 22:40:26 Podle všech příznaků nastudovaných skoro všude kde se dalo, mi končí napínák rozvodů (mám bohužel ještě ten starý typ co byl v modelech do 04). Mám najeto 50 tis. tak už má trochu nárok, vytahaný řetěz by neměl být, protože někdy v 37.tis se měnil (preventivně) při kontrole ventilů. Nechci nic riskovat, takže nový napínák byl měl být přijít snad v úterý.
Franzouský "TDM mág" (http://www.jbx9.allalla.com/index.php) píše že výměna napínáku je práce jednou rukou na 15 minut včetně svačiny :) Zajímá mě zdali i místní šmati mají zkušenost, že když se klika nastaví dle značek na OT prvního válce a uvolní se napínák že řetízek nepřeskočí. Nechce se mi rozebírat půl mašiny a sundavat víko motoru pokud to není nezbytně nutný. Maximálně bych viděl sundání víka olej. čerpadel a tudy kouknout, zda-li řetěz nepopojel po klice... Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: minko1 04-05-2013, 08:16:53 moja vlastná skúsenosť : povoliť dva imbusove srobky , veľkosť kľúča 5 vybrať založiť nový bez strun dotiahnuť a až potom založiť struny a dotiahnuť srob mam pocit 12 alebo 13 kľúčom. Nenastavoval som na žiadne značky ani nič podobne. Pozor počas práce nepretacat motor !!!
časovo hádam 15 minut z cigaretkou :). Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Luko 04-05-2013, 08:41:39 Minko1- řeč je o 900,tam je úplně jiný napínák a je odlišnost v vedení řetězu mezi vačkama. ;)
Já ti určitě neřeknu že když vytáhneš napínák se nic nestane.(Nejsem blázen) ;) Ale řeknu ti že když sundáš ventil víko,tak si rovnou zkontroluješ vytahání řetězu a zkontroluješ/event seřídíš ventilové vůle.Jo a ještě vyměníš chladící kapalinu ;) Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: minko1 04-05-2013, 09:21:58 Luko nič proti ale mam 850 a kamoš ma 900 žiadny rozdiel medzi montážou napinaku som nezistil. Je to na vlas podobné.
Samozrejme pokiaľ bude meniť len napinak. Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: nimlot 12-05-2013, 20:29:54 Podařilo se? Tahle operace mě na devítce totiž taky čeká v nejbližší době. Jak jsem pochopil ten návod, tak tím otočením motoru na "T" značku (horní úvrať pístu 1. válce při kompresním cyklu) se docílí toho, že rozvoďák není v tahu (všechny ventily zavřený) a vyndáním toho napínáku pak nemůže přeskočit a časování se nerozhodí.
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Ivan_TDM 13-05-2013, 11:11:55 Podařilo se? Tahle operace mě na devítce totiž taky čeká v nejbližší době. Jak jsem pochopil ten návod, tak tím otočením motoru na "T" značku (horní úvrať pístu 1. válce při kompresním cyklu) se docílí toho, že rozvoďák není v tahu (všechny ventily zavřený) a vyndáním toho napínáku pak nemůže přeskočit a časování se nerozhodí. Může a rozhodí, bál jsem se toho a ukázalo se že právněně. Vše nutné jsem (ač se mi do toho vůbec nechtělo) odstrojil a sundal víko ventilů abych viděl na vačky. Klika byla nastavená na "T", po vyndání napínáku za okamžik cvak, cvak a vačky se protočily. Bylo nutné rozvod zčasovat, což jsem si raději nechal udělat od kámoše co pracuje v motoservisu. Poradím Ti jeden tip, který mě bohužel napadl až ex post, vezmi stahovací pásku a pořádně ozubená kola na vačkových hřídelích (v místě otvoru) stáhni s rozvodákem. Pak se určitě neprotočí ;) Z vlastní zkušenosti doporučuji, jakmile vyndaváte napínák raději sundejte víko ventilů a zkontrolujte zda nedošlo k rozčasování rozvodu. Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: nimlot 13-05-2013, 13:28:51 Diky za tip. Jeste tam mam jednu nejasnost, ta T znacka je tipuju primo na kotoucku na klikove hrideli a tim padem se otoci dvakrat behem celeho cyklu motoru, takze i T znacka projde dvakrat, jednou v kompresnim cyklu a podruhe na konci vyfukoveho. A spravne to ma byt v tom kompresnim. Neni to nahodou tak? Kazdopadne na vackach to samozrejme pujde poznat a tam by to melo byt snad kdyz jsou vsechny "vodorovne" a urcite to za tu praci stoji, mit to pro kontrolu otevrene.
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Fritz 13-05-2013, 14:26:25 Je to tak a proto vždy sundam vyko ventilu
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: nimlot 17-05-2013, 13:50:23 Napínák vyměněn, nic nepřeskočilo, víko ventilů jsem nemusel sundávat. Stačí pozorně poslouchat, když se točí ručně motorem, kdy motor nasává vzduch. Z toho lze zjistit, v jakém cyklu je a tak správně najít TDC v kompresním cyklu. Tzn. jakmile přestane nasávat vzduch (cyklus sání), tak pak další půlotočkou nastane komprese a v horní úvrati pak nastavím T značku a to je ten správný moment.
Měl jsem pouze odklopenou nádrž, otevřený airbox (zároveň jsem měnil i filtr) a ucpané sání druhého válce hadrem, abych věděl kdy saje první válec. Ještě jsem měnil olej a to je teda taky celkem věda oproti předchozí motorce (CB500). Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Ivan_TDM 17-05-2013, 14:08:52 Blahopřání, měl jsi kliku *supr*
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: nimlot 17-05-2013, 16:25:06 Taky jsem s tim motorem asi pul hodiny otacel, nez jsem to vyladil. Rozdelavat viko ventilu by znamenalo vypustit chladici kapalinu, oddelat chladic, cerpadlo a nadrz sundat uplne... to samy pri vymene svicek. Uz se na to tesim.
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: muf1981 02-07-2013, 21:08:41 Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes hledam a zatim nic rv ,94 850 3VD dik
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Ales.77 02-07-2013, 21:17:34 Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes hledam a zatim nic rv ,94 850 3VD dik http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/1994/TDM+850/347141/ Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Alan 02-07-2013, 21:26:16 nebo u dealera yamahy..
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Aca 02-07-2013, 22:10:29 Zdar poradi me někdo kde koupit napínak díkes hledam a zatim nic rv ,94 850 3VD dik Nic mi do toho neni,ale co mas spatnyho na tom tvym?Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: muf1981 03-07-2013, 15:26:59 je slyset rozvodak a vypada zeje uz unaveny napinak
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: Aca 03-07-2013, 16:56:31 Spis bych se priklanel k vytahanymu rozvodaku. Ale nez zainvestujes,udelej nasledujici. Nastav si na klice rysku "T" na znacku a vysroubuj z toho napinaku ten prostredni sroub.(bacha je tam dost silny pero a bude chtit vystrelit) No a 6kou imbusovym klicem zatlac dovnitr.Pokud cvakne tak je hotovo a muzes s klidnym svedomim jezdit. Pokud necvakne je vytahanej retez. To pak ten sponovak vyndej a podivej se jak moc je venku.
Obycejne ten sponovak vydrzi zivotnost motorky,pokud na nem nebyly nejaky zasahy. Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: muf1981 03-07-2013, 19:19:01 dobre zkusim dik
Název: Re: Výměna napínáku rozvodů Přispěvatel: muf1981 13-08-2013, 16:12:17 napinak vymenej a je konecne slyset krasny zvuk motoru
|