Název: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 11:27:09 Zdravím.
Po zimě motorka nechce nastartovat. Myslel jsem si, že je baterie KO ,ale nejde nastartovat ani přes autobaterii s nastartovaným autem. Startér se snaží protočit, ale nemá sílu. Potom už jen cvaká relé :-[ Poradíte čím by to mohlo být? Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Begy 27-02-2013, 11:35:38 a neodešlo statovací relé? Pokud se kontakty vyhřejí může to mít tyhle symtomy.
Skus připojit statovací kabely za relé - tedy přímo na kabel vedoucí ke starteru Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Aca 27-02-2013, 11:44:29 Prd.Ta baterka je mrtva a kabely to neutahnou ani z auta,je to celkem normalni jev. Baterku pripoj na nabijecku pokud mas nekde v dosahu elektriku tak ji nemusis ani vyndavat,jinak te ceka boj,a normalne na pomalo ji dobij jo a utahni dlouhym,izolackou omotanym sroubovakem kontakty na baterce.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 11:49:59 To je ta krabička ke které vede +kontakt z baterie? Jsou tam dvě pojistky a z krabičky vedou dva kabely (červený a modrý)
Mám to napojit na červený? Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 11:51:57 Baterku jsem zkoušel několikrát dobít. Vždy nabíječka ukázala OK ,ale asi bude špatná (je tam minimálně 4 roky...)
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Aca 27-02-2013, 11:53:49 Ja osobne nepamatuju,ze by nekomu odeslo startovaci rele. *cvok* Ale pozitivne po zime jsou vybity baterky. Delej si co chses,ale s relatkem bych si hral az po dobiti baterky. Hodne stesti.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: SiBerie 27-02-2013, 12:06:41 Popsané symptomy sem zažil několikrát. A vždy to bylo jen a jen v baterce. Ono stačí málo. Pokud je tam už 4 roky hádal bych, že nemá potřebnou kapacitu. Nabíječka ji sice nabije, ale ona to prostě neudrží. To že to nejde nastartovat z auta také nic neznamená. Loni na jaře mi to nešlo taky a dopadlo to novou baterkou. Relé je až to poslední, co bych zkoušel.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 12:13:25 Baterka bude ASI 100% špatná ,ale než koupím novou rád bych to natočil, baterie z auta má přeci daleko větší startovací proud,
tak mi je divný že to nejde nahodit :-\ Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Begy 27-02-2013, 12:59:56 pokud s motorem nehne ani baterka z auta tak bych právě skusil vyřadit z okruhu "závad" to relé.
Jinak ano je to to relé s pojistkama. Vedou k němu dva tlustý kabely - jen od baterie a druhý ke starteru. Skus připojit startovací kabely k tomu co vede ke starteru. Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 13:14:50 Kabelů ke startéru vede víc :o dva červené,bílo-červený a bílo-modrý. Ke kterému to mám napojit? *???*
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Begy 27-02-2013, 13:35:48 *oje* prosimtě tyhle kabely vedou ke startovacímu relé. K tomu relátku vedou počítám dva tlustý kabely (jeden od baterie, druhý ke startéru) a pak dva úzký který spínají to relé.
Takže najdi který z těch TLUSTÝCH drátů vede ke starteru a skus na něj přivést napětí Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 14:01:41 Našel jsem to. Připojil jsem startér napřímo. Startér chtěl točit hned po připojení ale ani se neprotočil a konec...
Potom už nereagoval, když jsem to zapojil zpátky (přes relé) tak jsem byl tam kde jsem začal (startér chce točit ale baterie nemá sílu) Baterie se vybila,teď je na nabíječce ,zkusim to ještě jednou... Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: SiBerie 27-02-2013, 15:59:51 Ronin 99 až nabiješ baterku a připojíš ji. A znovu budeš zkoušet nastartovat, udělej to tak, že svorkou kabelu vyzkratuješ ty dva šrouby, kterým jsou připojené ty hlavní kabely na startovacím relé. Je to takovej malej trik, kterej mi vždy fungoval. Jinak při startování přes kabely dochází k velkým ztrátám, takže síla autobaterky je k ničemu. Jde opravdu jen o pomoc pokud je baterka slabší a ne úplně vydudaná.
Další věc. pokud natočíš a baterka je opravdu KO dojde k tomu, že Ti pravdě podobně bude celkově blbnout elektroinstalace. Otáčkoměr, rychloměr, taky motor potom začne blbnut (třeba jede jen jeden válec). Jinak já si to takhle užíval minulé jaro. Celkem asi 5 x demontáž baterky *evil* Nakonec to skončilo novou baterkou ;-) Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: M.A.X 27-02-2013, 16:58:16 Skus propojit baterku z auta primo na kabely co vedou k baterce(baterku v TDM odpoj)... pokud to das i na baterku tak baterka "zere" urcite mnozství proudu...
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 17:45:44 M.A.X to jsem udělal (stejně nenaskočí)
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Aca 27-02-2013, 17:54:52 Neco delas blbe.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 27-02-2013, 17:58:45 Netuším co bych dělal blbě... Nicméně zítra to zkusím znovu a dám vědět. Díky...
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: SiBerie 27-02-2013, 18:45:11 Aca MladouBouli mas za rohem ;)
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Aca 27-02-2013, 19:22:02 Tak myslis,ze mam vzit lekarskej kufirek do tlapky a baterku do ruksaku a vyrazit?
Se obavam,ze by to kolega nezaplatil...... ;) Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: kus 27-02-2013, 20:27:09 Ještě zkus změřit napětí na baterce(kontaktech pod sedadlem kostra kdekoliv a jeden z těch dvou šroubů pod tím plastovým krytem) pokud při pokusu nastartovat klesne napětí pod 9v tak je baterka in prdelium,a nebo zaoxidovaný kabely.
Osobně mám motku od roku 2007 a baterku jsem neviděl,a nabít potřebuje jen když něco nechám nedopatřením zapnutý,a to ji stačí 1hoďka . Ale to že cvaká releé je tím že chybí šťáva. Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Pekelný dědek 28-02-2013, 12:52:41 Ja jsem to vlákno četl,tak všem kteří to nepochopili ještě doteď tak startovací kabely typu lidl,baumax a pod. jsou k ničemu,respektive ty kleště jsou k ničemu,protože pokud je člověk myslící zdravým rozumem,tak mu musí být jasné,že nelze přes ně přenést takový proud,který je potřeba k nastartování.Pokud ti můžu poradit - kleště ustřihni + vodič připoj na auto baterii třeba přes kontakt http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/prislusenstvi/produkt/svorka-kontaktu-autobaterii-plus-mosazna řádně dotažený (v žádném případě od firmy FILSON rozpadá se při prvním dotažení na několik částí - od té firmy raději nic) a na druhém konci udělej očko a připoj(řádně dotáhni) na pozici + kabelu z baterie,aby jsi mohl použít relé na start z důvodu řádně dotažených kabelů.Ty by jsi bez toho relé těžko dotáhnul,protože by startér měl snahu se točit,protože bys ho připojoval napřímo.Můžeš použít pokud máš bateriový odpojovač co se používal v autech dřívější výroby.Odpojovač se vyrábí stále,ale více pro potřeby majitelů přívěsů pro info třeba takový http://www.championwinch.cz/produkt/navijak-bateriovy-odpojovac/89 .Mínus kabel připoj zase přes svorku(řádně dotáhni) na autobaterii,na druhém konci udělej opět očko a připoj ho na nějakej šroubek přímo na motor - startér využívá jako mínus pól svůj obal a přes šroubky,kterými je přišroubovaný k motoru a motor k rámu a rám spojený s mínus pólem baterie.Tím vyloučíš možnost přechodového odporu mezi baterií a startérem.Pokud vše uděláš,jak jsem polopaticky popsal a bude ti normálně točit,tak zkus natáhnout ten mínus kabel přímo od motobaterky kterou dobiješ na motor,pokud bude startovat máš někde přechodový odpor.Pokud nebude točit když bude připojen na autobaterii přes to start. relé motorky je relé špatné,nebo máš něco se startérem.To relé vyloučíš přepojením kabelu od autobaterky na plus co vede ze startéru - ty dva vodiče spoj šroubkem a pak startér zkoušej prikládáním bateriové svorky na baterii je tam větší dotyková plocha a mužeš na kontakt více zatlačit.Pokud jsem něco spletl tak mě opravte - každopádně tím co jsem radil motorce či startéru neublížíš.
Přeji úspěšnou opravu. Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Láďa H. 28-02-2013, 19:58:23 Ještě bych ty kabely asi tak o 1/2ku zkrátil, i vzdálenost při 12V a takovým proudu hraje významnou roli, nejen přechodový odpor čínských kleští.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: kus 28-02-2013, 20:05:26 Myslím že největčí problém jsou ty slabý startovací kabely,ty se akorát zahřejou a nic .
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Begy 28-02-2013, 20:20:52 hlavně si uvědomte že tohle není auto. Tady nesjou tak velký startovací proudy. Mimojiné samotný starter je jištěn 40A pojistkou (fyzicky tedy 2x20A).
Vzhledem k tomu že pojistky se většinou dimenzují na 1/2 - 2/3 jmenovitého proudu, tak počítám starter TDM bude brát mezi 20-30A max... Schválně to skusim v pondělí změřit klešťákem u svý. jinak ano - startovací kabely by měly být kvalitní - ale zrovna u startování motky bych v nich extra vědu nehledal Sám jsem byl svědkem několika startů motorek s vyšťavenou baterkou, kdy se na propojení použil kablík jako k lampičce Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Láďa H. 28-02-2013, 21:00:31 Tak nevím jak u 4XT, ale u 3VD jsem žádnou pojistku mezi baterií a startérem neviděl, prostě tam nejsou. Nedávno jsem řešil "nestartování", tak jsem to prošel poměrně podrobně. U mě to bylo vadný vyhodnocovací relé (to co kontroluje, řadičku, spojku, stojánek). Ještě jsem to teď kontroloval ve schématu a ani tam ty pojistky u 3VD nejsou zakreslený. Skoro by mě překvapilo, kdyby u 4XT byly mezi baterkou a startérem pojistky (myslím v prodový větvi, ne odjištění startovacího relé), protože ten proudovej náraz v okamžiku sepnutí startovacího relé musí být opravdu značnej. Myslím, že to klešťák ani nechytne, při točení už ten proud nebude takovej, přesný změření bude tak na osciloskop. Tím neříkám, že tam ty pojistky u 4XT nemůžou být, třeba tam mají pomalý pojistky a pak je to samozřejmě v pohodě. ;)
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Aca 28-02-2013, 21:17:31 Ty pojistky jsou na startovacim relatku.
Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: kus 28-02-2013, 21:43:42 JJ pojistka je na relé,startér je napřímo na baterii,a myslím že při startování bude špičkovej proud minimálně 100A.
Baterka má 180 A max startovací proud. Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: Pekelný dědek 01-03-2013, 12:30:59 Pak si přečti ještě nějaké komentáře ke startovacímu relátku na motorkářích.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=136806&fid=18&&pgr=1 Tenhle se mi zdál podobný tvému problému 1100Virago> Rozebrat to většinou jde, je to jen zapertlovaný. Ale cívka se většinou nespálí,je tam jen ta,co přitahuje kontakty a ty se právé pálí! Dělají se v nich důlky a upalují se celkově až se nepotkaj a pak to jen cvaká a nepřevádí, nebo převádí málo,co neotočí startérem.Jedině se musí zabrousit/zarovnat a povysunout,ale je to dost krátkodobé řešení jak jsem už psal nahoře. Název: Re: Baterie KO ? Přispěvatel: ronin99 05-03-2013, 17:51:24 Tak jsem zase tady.
Děkuji všem za rady,dnes jsem vyrobil pořádné startovací kabely (svorky+kabel o vnitřním průměru 6mm+oka). Přenos proudu je o 1000% lepší jak s obyčejnými startovacími kabely. Startér začal ihned točit. Nastartoval jsem sice až po cca. 30ti pokusech ,ale už je vše OK. Dnes večer budu objednávat baterii, takže sezonu v pohodě stihnu ;D Ještě jednou díky všem *supr* |