Název: Cvakání z motoru Přispěvatel: Lukáš 08-12-2012, 10:17:20 Ahoj, chtěl bych znát váš názor na tenhle klepavý zvuk z motoru. Video není moje, ale taky mi to trochu cvaká. Je to od rozvodového řetězu? https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=_NQkFpuFr4c&NR=1 Díky za vaše názory.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Begy 08-12-2012, 11:59:08 dole v komentářích je to i popsaný - napínák rozvodového řetězu
ono je to i celkem hezky vidět/slyšet. Jede s kamerou nahoru a zvuk ustává - blíží se k napínáku a ten zvuk zesílí Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Lukáš 08-12-2012, 12:01:35 Díky za odpověď. Z těch komentů jsem taky vyčetl cosi o napínáku řetězu, ale nepřišel jsem na to co konkrétně s nim je? Na napínáku se nic nešteluje, ten se dopíná sám pomocí pružiny, že? Na co bych se teda měl zaměřit na tom napínáku? Díky
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Luko 08-12-2012, 13:54:39 Mi to též tak tikalo.Tak jsem vyšrouboval ten šroub s pružinou a potlačil do toho napínáku.Cvaklo to jak zaskočila ta rohatka a byl zase chvilku klid.Si myslím že to bylo zrovna v poloze kdy ta pružina neměla sítu ten napínák potlačit ať zaskočí a proto tam byla velká vůle.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 15-12-2012, 20:12:13 Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ?
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Aca 15-12-2012, 20:33:21 Napinak je tam jeden a jde vymenit povolenim dvou sroubu na bloku motoru. Jestli ale myslis voditka tak na to je potreba sundat viko ventilu a cerpadla a sundat retez. Ale maji pomerne dlouhou zivotnost.....
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Luko 16-12-2012, 12:18:53 Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ? Ty budeš mít vše k tomu potřebné už rozebrané. Jedno vodítko je jen zasunuté v drážce a to napínací je přes čep.Ten šroubem vytáhneš a vodítko taky vytáhneš nahoru. Možná mám někde fotku s tím čepem. Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 16-12-2012, 18:20:06 jj, myslel jsem celý napínací mechanismus včetně řetězu, jen jsem to blbě napsal. Zvažuju dvě možnosti, buď vyměnit jen napínák jestli není špatnej, nebo jestli třeba jde nějak rozdělat a uvnitř vyčistit, aby dobře (víc) napínal, ale zase ne moc, aby se to celý nezmrvilo? Kdyby to nebyla taková položka, tak bych to neřešil a nejradši vyměnil všechno: řetěz, napínák, vodítka. Četl jsem různý příspěvky, že někdo vyměnil jen něco a teď toho lituje, že to neudělal celý. Taky někdo píše vyměnit řetěz, jiný zase, že řetěz vodítka přežije a tak prostě tak nějak nevím... *mrk*
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Gapa 17-12-2012, 09:48:44 Tak ten zvuk znám taky. Předloni jsem se na to ptal mechanika v Yamaze a ten mi řekl - Jestli se to nezhoršuje tak to neřeš. No tak jsem to neřešil a je to opravdu stále stejné. Ale jelikož se do jara hodlám pustit do výměny pístních kroužků a gufer ventilů z důvodu dost velké spotřeby oleje tak se podívám i na napínák a rozvodový řetěz. Najeto mám 42000km dle tacho tak jsem zvedavý v jakém to bude stavu.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 20-12-2012, 19:26:09 Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Mirek TDM 20-12-2012, 20:01:23 Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí. Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah. Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Ales.77 21-12-2012, 16:34:56 Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah. Jak píše Míra,já když jsem ho měl také v hajzlu tak jsem tam vyměnil jen ten posranej šroubek za delší a mechanik mi potom řekl že jsem měl velké štěstí !!!!samo že to byla nouzovka a časem jsem dal novej.Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 01-01-2013, 21:11:22 Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti zajetí, nebo nemají ?
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Alan 01-01-2013, 21:14:31 hele já bych to udělal takhle. sundal bych víko, řetěz bych si na vačkách zaaretoval stahovacíma páskama a následně při vyšroubovávání napínáku poslouchat o kolik zubů ještě povyjede..
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Aca 01-01-2013, 21:40:01 Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti zajetí, nebo nemají ? A co nejjednodussi cesta? Vysroubovat prostredni a pak vyndat napinak? A nebo.... Vysroubovat prostredni a poradne zatlacit na pero nejakou delsi tyckou napr imbusovym klicem.....Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Alan 01-01-2013, 21:48:03 no při samotném vyndání hrozí přeskočení řetězu,ne?
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Aca 01-01-2013, 21:50:51 No a kdyz se nastavi klika na znacku tak myslim ze nehrozi vubec nic. Na znackach to nema zadny odpor.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 01-01-2013, 22:12:39 takže kliku na značku, vyšroubovat střední šroub, pak tam vrazit šupleru a odměřit jak je to hluboko a podle toho pak zkusit určit v jaký pozici se ten napínák nachází , kdybych zjistil, že je tak v první polovině, tak bych to jen složil a nechal tak, kdyby byl už v druhé polovině , tak bych ten napínák, řetěz i vodítka vyměnil, ale než to vše objednám, tak bych chtěl mít jistotu v jakém je to teď stavu. Samozřejmě bych to chtěl zjistit aniž bych něco složitě rozebíral, už jsem chtěl dnes odšroubovat víko , ale pak jsem si všiml, že ho lehce nevyndám, protože skrz něj jde trubka s vodou od termostatu, a nějaký přizvednutí víka o 2cm mi asi moc nepomůže, dolů na napínák bych určitě neviděl :-( .
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Aca 01-01-2013, 22:18:55 Cokoliv se dela s motorem a s rozvodem zvlast,mely by se nastavit znacky. Protoze tam by mely mit vacky nulovy odpor. Pak vysroubovat prostredni sroub,a pak sundat sponovak. Zkontrolovat vyjeti hrebinku a pak bud namontovat zpet v opacnem poradi a nebo se pustit do vymeny. Pokud bude ok doporucuju zatlacit na sponovaci pero vyse uvedenym zpusobem,pak teprv tam dat ten stredovej sroub.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 01-01-2013, 22:32:56 Ok, zkusím tak jak píšeš, díky.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Alan 01-01-2013, 23:17:20 hele nechceš to tedy už vzít z gruntu a přeměřit i ventily?ted jsme se na to s kamarádem vrhli a měli jsme ty ventily komplet udělaný asi za 5 hodin :-)
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 03-01-2013, 21:04:38 Tak jsem to celý rozebral a zjistil jsem toto: napínák na 16zubu z 19ti, takže řetěz jako kšandy, na napínáku jsou zhruba uprostřed dráhy 3zoubky lehce omletý.( Asi je víc druhů napínáku, protože tu někdo psal, že mu z 10zubů na napínáku zbývají 3.) Vodítka se zdají OK, to pravý (pevný) je jako nový, to levý (u napínáku) je malinko ojetý, ale fakt jen malinko (odhaduji sjeté o 0,1mm a to jen na dvou místech, kousek od spodního kolečka a v místě napínáku) , takže ho měnit nebudu. Vyměním tedy jen řetěz a napínák, taky se mi samozřejmě přetrhlo těsnění na olejový pumpě, takže to musím dát taky nový. Když už jsem to takhle hezky rozdělal, tak jsem juknul i na ty ventily, všechny na spodní toleranci, ale fakt úplně přesně Wink takže všechny ty podložky nechám sjet na brusce o 0,05mm (jako na potvoru si s prohazováním nepomůžu) . Takže díky všem za nápovědu a teď už jen počkat až budu mít nový díly a zase to hezky složím. supr
Doplněno 3.1.13: Tak podložky zbroušený, to nebyl problém, horší byla ta přidřená sací vačka v jednom uložení, utáhl jsem ji na moment 10Nm a ani se jsem s ní nehnul, výfuková byla v pohodě. Musel jsem to pěkně za účasti značkovací barvy přeleštit, dělal jsem na tom 3 hodiny. Takže kontrolu řetězu po 40ti tisících km vřele doporučuji a při tý příležitosti, jak pravil Alan udělat ventily a zkouknout ty vačky. To by mě nenapadlo, že se může takhle vačka přidřít, ale vlastně už jsem tu na fóru o tom někde četl, tak to bude asi bolístka TDM. Cry Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Alan 03-01-2013, 21:15:20 Máš fotku té vačky?
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 03-01-2013, 22:41:08 No vidíš, sakra,to mě nenapadlo to vyfotit, jen jsem tu hřídel čapnul i s tou upínkou a jel za jedním motorářem z vedlejší vesnice (dělá hlavně krosky, ale to je asi nepodstatný). Ten mi půjčil tu barvu a takový specialní nastroj, kterým jsem to zalešťoval, vypadalo to jako zahnutý prodloužený dláto. Řekl mi, jak s tím zacházet a pak už jsem to jen 3hodiny podle těch barevnejch stop co se dělali v tom jednom místě velice opatrně, takřka bez přítlaku leštil, smontoval zkusil, rozmontoval (asi tak 25x). Taky mi poradil ať to udělám tak, aby to šlo otočit těžko, ale rukou od ventilu k ventilu, aby to zkrátka nešlo tak lehko jako ta výfuková vačka, protože si to prej ještě bude trošku "sedat". Každopadně , že stím původně nešlo hnout bylo prý špatně, hnul jsem s tím jen, když jsem do tý díry uprostřed tý hřídele vrazil dlouhej šroubovák a opravdu dost zabral. Taky mi řekl, že to byl asi taky důvod, proč byly zmrvený (ometený) ty zoubky na napínáku. Každopádně Alane díky, kdyby jsi mě nenavedl na ty ventily, tak bych si pravděpodobně při výměně toho řetězu jen liboval jak mi to ozubený kolo krásně drží polohu a nejspíš bych si toho ani nevšimnul *supr*
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: kus 03-01-2013, 23:03:25 Ahoj.
Kluci na tu sací vačku pozor,mě se taky přidřela,a to tak že se to malininko potkalo,je to to uložení nejdále od rozvodovýho řetězu co? Nikde se o tom moc nepíše ,ale trochu je to prý bolístka. S pozdravem Kus Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 04-01-2013, 08:43:15 Tak u mě to byl ten blok uložení u řetězu a uložení nejdále od řetězu..Asi je ta vačice nějak víc náchylná, nebo ty uložení nejsou vyrobený úplně ideálně.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Aca 04-01-2013, 17:03:54 Ja to mel mazly taky v hlavarne to zalestily a jezdim.... Dulezity je se nepos.at. Nejhorsi smrt je z vydeseni....
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: fajsl 31-01-2013, 20:33:09 Zdravím chlopi , tak mi to taky cvaká z motoru. Poslouchal jsem to celou minulou sezonu. Dělá to jen při volnoběhu a to ještě ne pokaždé. Ale když to začne cvakat a já přidám otáčky, tak to nepřestane. Musím vypnout motor a znovu nastartovat. Myslím, že v úvahu přicházejí buď ventily, nebo napínák.První zkusím změřit napínák, jestli tam není ten starší typ jak jsem se dočet na ODKAZ (http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=TENS) . Jinak budu vděčný za každou radu *supr*
doplnění: změřeno a 38 mm, takže ten starší slabší kus. Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Luko 01-02-2013, 12:48:23 Fajsl-Zkus to nějak solidně nahrát a dej to tu.Mohlo by to ostatním pomoct ;)
Jinak je dobře že si to zjistil a snad budeš mít klid *supr* Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: fajsl 01-02-2013, 13:57:03 To nahrání asi nepůjde. To třeba pětkrát za sebou když nastartuji nic nedělá a po šesté to začne cvakat. Vypnu hned motor a znova nastartuji a většinou se to uklidní, ale někdy musím vypínat i startovat třeba 4krát za sebou. Většinou to cvaká při studeném motoru, ale párkrát se mi stalo, že to začlo cvakat i při zahřátém, třeba po pauze na *thc*
Takže objednám napínák a vyměním ho. Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Luko 02-02-2013, 16:10:45 Tak já myslel že ti to robí furt.
Tak dej vědět jeslti se to změnilo ;) Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Láďa H. 02-02-2013, 18:49:06 Az budes menit ten napinak, tak si na nem zkoukni zuby, ja na nem mel 3 zuby jakoby vymackany a pocitam, ze to zpusobyla ta pridrena saci vacka. Ten retez sel tezko, tak to rachotilo a vymackal se ten napinak. Menil jsem i retez, ale kdyz jsem porovnal delku puvodniho s tim novym co mi prisel, tak byly nachlup stejne dlouhy, takze jsem ten retez menil asi zbytecne.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Luko 03-02-2013, 13:47:28 Az budes menit ten napinak, tak si na nem zkoukni zuby, ja na nem mel 3 zuby jakoby vymackany a pocitam, ze to zpusobyla ta pridrena saci vacka. Ten retez sel tezko, tak to rachotilo a vymackal se ten napinak. Menil jsem i retez, ale kdyz jsem porovnal delku puvodniho s tim novym co mi prisel, tak byly nachlup stejne dlouhy, takze jsem ten retez menil asi zbytecne. Na 900 na napínáku nic nezjistíš.Je úplně jiné konstrukce.Hlavně na ty napínáky byla i od výrobce svolávačka a v garanci je měnili.Takže by v něčem jiném problém být neměl.Bohužel teď už za výměnu musíme nekřesťansky platit. *grr* Já to byl taky měřit a mám ten starý typ.Ale vzhledem k tomu že nemá najeto ani 20tis tak je zatím klid.Ale čekám kdy to přijde *oje* Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: fajsl 08-02-2013, 13:45:48 Tak chlapi, napínák vyměněn. Objednán v Partsdepot a díky Lukovi i slušná sleva :) Begy, bude na sponzoring ;D
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Ivan_TDM 08-02-2013, 16:47:44 fajsl:
Je po problému? Na kolik ten napínák se slevou vyšel? Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: fajsl 08-02-2013, 20:53:27 Vyšel na 2050 Kč i s tím těsněním. Jestli je po problému nevím, první start byl bez cvakání.
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Kukačka 19-02-2013, 18:51:26 ;)
Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: 350 13-09-2014, 21:35:44 Dneska jsem koukal na ten napinak, je na 4. zubu od konce ( od toho horšího konce) a mám pár blbych otázek:
Po namontovaní zpět to cvaka víc než dřív, mám napinak domacknout sroubovakem trochu silou, aby se to dosponovalo?? Kolik km to ještě může vydržet než bude nutný vyměnit rozvodak, cca 5000 km by mohlo? Mění se jenom rozvodak, nebo i vodítka, napínak, kolečko z kliky....? Řetěz se koupi spojenej, nebo se musí spojit v motoru (snytovat nebo jinak spojit)? Musí se na to motor vyndat z rámu? Vypadá to, že ne. Název: Re: Cvakání z motoru Přispěvatel: Tomáš 13-09-2014, 21:56:42 Napínák zkus docvaknout, nic tom nezkazíš. Kolik km to vydrží nejde určit, nebo alespoň já to určovat nebudu-neumím. Díly se mění dle opotřebení. Řetěz určitě ano, vodítka podle toho, jak moc jsou poškozené a stejně tak ozub. kola na vačkách a klice. Napínák u 850 je snad dobrý ve všech ročníkách, takže není třeba ho měnit- jestli se pletu, ať někdo opraví ;). Řetěz se dá v pohodě vyměnit spojený na motoru v rámu. Jen se sundají oil čerpadla, ventilové víko a myslím, že se musí vyndat i vačky, ale to už si nepamatuju přesně.
|