TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Luko 12-10-2012, 19:58:23



Název: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 12-10-2012, 19:58:23
Mám zase pár otázek.
Máte někdo mauál na karburátor rv 2000?
Jde mi o to že v manuálu mám poslední rok k seřizování hladiny 97.Ten na obrázku.
Ale já mám jiný karbec.  :( Tu plovákovou komoru mám na 3 šroubky a nemám vůbec nápis Mikuni a tu rysku  :(
Takže nevím od čeho měřit  *???*

A druhý problém.
Když jedu po rovině,nejvíc to jsem to zpozoroval na dálnici,konstantní rychlostí 140/to je na 5000rpm tak když prostě držím polohu plynu a udržuju rychlost tak najednou to začne jakoby houpat.Jakoby na vteřinu potáhne motor a zase půl minuty nic.A pak zase potáhne.
Špatně se to popisuje.Ale jakobys lehoulince přidal plyn a zase ubral na původní rychlost.Je to tak jemné že to nepobere ani tacho ani otačkoměr.
Myslel jsem že bude prdlá membrána-není,obě OK.
Hladiny nevím,ale jak otočím heftem tak to letí až do konce otáčkoměru.
Synchronizace udělaná,po 3 letech byl rozdíl 0,02.Seřízeno,furt to samé.
Jehly nové,žeby komínky??
Spotřeba krásná-5L
Svíčky pálí předpisově,obě stejná barva.
Natankováno už na třech různých pumpách.
 *???*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Begy 13-10-2012, 08:24:53
ty už máš verzi s palivovým čerpadlem žejo. Tak mě napdá nemůže tohle dělat právě to čerpadlo?
Ono přeci neběží pořád, ale jen v "pulsech"


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Aca 13-10-2012, 08:37:25
To pulsni cerpani vyrovnava prave hladina v karbci. Tam neni potreba tlak.... Kazdopadne to nevidim jako zavaznou zavadu,ikdyz to muze cloveka a zvlast puntickare rozzhavit do bela..... Ja osobne si myslim,ze to bude delat nekde nejaka vule,kterych tam za dobu provozu-12let vzniklo tolik,ze by se daly odstranit pouze porizenim noveho stroje.....
Ale Luko ty jsi dost tvrdohlavej a vytrvalej (kompliment) a urcite na to prijdes za dlouhych zimnich veceru.....


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Begy 13-10-2012, 09:01:25
velký tlak tam potřeba není, to je pravda.
To čerpadlo je tam proto, že když je v nádrži málo benzínu, tak je jeho hladina pod úrovní hladiny v karburátorech - takže samospádem by se komory karbece už nezaplavily.
Tohle elektrický čerpadlo je memránovka (funguje jako bzučák)  která udržuje v systému mírný tlak. Pokud tlak poklesne, uvolní se tlak na memráně a ta začne kmitat - dávat palivo. Při dosažení tlaku se memrána zatlumí a přestane kmitat.
Takže když jedeš tak stojí.... zapumpuje.....stojí a tak pořád do kola. Takže si říkám jestli to pulsování za jízdy by nemohlo být třeba tímhle

výhoda el. čerpadla oproti podtlakovýmu je asi jen v případě kdy ti dojde benzín. U podtlakovky málem vymlátíš baterku než nastartuješ - u elektrickýho jen počkách než ztichne  :)


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 13-10-2012, 09:04:20
Begy-tam je čerpadlo,ale i plovák s ventilem.Který když natlačí benzín do komory tak ventil uzavře a čerpadlo přes ten odpor už netlačí.Kdyby tam nebyl ten ventil,tak to protlačí benzín až do motoru  ;)

Aca-je pravda že kdyby na to sedl někdo kdo o tom neví tak by si toho asi ani nevšim.  :D
Když třeba už jedu ve 2 ko,nebo do kopce,tak už to skoro nepostřehnu.Protože to už potřebuješ víc výkonu a to pak nedělá.
Vůle v motoru nejsou,není ze dřeva aby se po letech rozklížil  ;D

Ještě po intenzivním študování jem narazil na to že je v těch karbcích ještě jedna  MEMBRÁNA (http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=797&start=0)
By mě zajímalo na co tam je.Asi mě přes zimu čeká kompletní rozborka karbošů  :-\


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Begy 13-10-2012, 09:05:56
no však jo, koukám že jsem to mohl napsat i líp  ;D


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Aca 13-10-2012, 09:09:26
Tohle chapu,v podstate to je jako podtlakovy jen podtlak netaha ze sani ale dela ho civka,jenze to by znamenalo,ze nejsou udelany hladiny do te miry ze poklesne hladina tak,ze prisava vzduch z plovakovy komory.....A to jsme jen u palivovy soustavy. To muze delat jeste zapalovani,civky,svicky kabely.....A otazkou zustava jestli to neni nejaka vrozena vada ktera vysla najevo.... Navic k tomu mohlo dojit i tou upravou (vetsi saci podtlak,napr.).... To jsou proste veci ktery,mam podezreni,si zijou tak trochu svym zivotem.  


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 13-10-2012, 09:10:38
Aca-Hladinama to stejně asi nebude.Na sytič to jede,má to plný výkon a ani necukne.Kdyby tam benzín nebyl tak by se to dusilo atd..
Tou přestavbou to být samozdřejmě být může.Ale to právě potřebuju mít jistotu že karbce jsou OK.Pak na to prdím.
 ;)
S tím manuálem mi nikdo nepomůže??  :(


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Aca 13-10-2012, 09:14:41
Begy-tam je čerpadlo,ale i plovák s ventilem.Který když natlačí benzín do komory tak ventil uzavře a čerpadlo přes ten odpor už netlačí.Kdyby tam nebyl ten ventil,tak to protlačí benzín až do motoru  ;)

Aca-je pravda že kdyby na to sedl někdo kdo o tom neví tak by si toho asi ani nevšim.  :D
Když třeba už jedu ve 2 ko,nebo do kopce,tak už to skoro nepostřehnu.Protože to už potřebuješ víc výkonu a to pak nedělá.
Vůle v motoru nejsou,není ze dřeva aby se po letech rozklížil  ;D

Ještě po intenzivním študování jem narazil na to že je v těch karbcích ještě jedna  MEMBRÁNA ([url]http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=797&start=0[/url])
By mě zajímalo na co tam je.Asi mě přes zimu čeká kompletní rozborka karbošů  :-\

Nemyslim vule na motoru. Myslim vule v karburatorech kde dre kov na kov a mazani veskery zadny. Mam na mysli hridelku plynu,sytice,muzou byt vydreny soupatka na membranach a tak secteno,muze vzniknout nejaka disharmonie..... Je to dvanact let stary,jezdilo to.....Opotrebeni se projevit musi,prestoze se to pouziva.....


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 22-10-2012, 08:21:33
Tak tím čerpadlem to určo nebude.Včera jsem zpozoroval že jak to hrčí na volnoběh tak frekvence pumpy je cca 3vteřiny.Takže za jízdy pod plynem musí fičet mnohem častěji.A mi to houpe tak v intervalu jednou za 15sec.

Manuál a k čemu je ta malá membránka nikdo neví??

To snad budu muset napsat na M.cz  *oje*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 22-01-2013, 19:32:08
Tak seřízení karbce začíná být akutní.
Chci vyměnit komínky,vyčistit a seřídit.
Pozná někdo typ karburátoru?
Jak seřídit tu hladinu?Myslím podle čeho?
Přikládám foto,na karb.není ani napsané co je to za typ.  :-\


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 22-01-2013, 19:33:08
Jen tu je něco,ale to asi nebude ten typ.  :-\


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: M.A.X 22-01-2013, 20:40:59
Luko....mně to dělá to samé..ale zatim jsem to neřešil...dřív jsem si myslel že je to málo napnutým řetězem ale po laborování jsem zatim nedošel k závěru.Prostě je to takový jemný úbytek výkonu ani otačkoměr si toho nevšimne...


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 29-01-2013, 17:38:56
Max-no tak nějak.Taky jsem zkoušel řetěz.Kdybys na něco přišel tak to napiš.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: M.A.X 29-01-2013, 17:47:10
Uvidím na jaro,já teď přes zimu udělal vcelku hodně oprav/uprav tak uvidim..jestli to bude dělat stále tak mužeme dost věcí vyloučit.Já mel karbece na čistení+serizení a dělá to furt...


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 29-01-2013, 17:52:18
Takže opět malinko pokročeno.
Zjištěn typ- BDSR 38 typ 4tx4.
Poslední model karbců na TDM 850.

Pak zjištěna další nemilá skutečnost.
A to že u karbců od rv 99 (palivoměr) nejdou vyměnit komínky jehly.
Jsou natvrdo nalisované v karbci,tudíž neměnné.
Takže tady jsme šli vývojem krok zpět (pokud nejsou z takového materiálu že se neopotřebí,ale o tom dost pochybuju)

A dobrá zpráva je že aspoň inženýři vymysleli uložení jehly tak,že podložky jehly nepotřebuju.
Jehla je krasopisně rovně. Téma najdu.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: M.A.X 29-01-2013, 18:01:15
Ještě mne napadají kotouče já mněl třeba i nepravidelně sjeté desky(prisuzoval jsem to zadreným pístkom) Az se dostanu do garaze(az mi rozmrznů kolena  *LOL* ) tak skusim zmerit kotuč(dle manualu), jestli se "nevlní" za jízdy a nebo není křivý,popřípadně nevím jestli se dá zjistit zda nejsu v háji ty nýtky co dorží kotouč,vím že trochu vůle by mněli mít(proto je to plavoucí kotouč) ale nevím kolik....že by to jakoby "pribrzdovalo" a proto se nám zdál úbytek výkonu...možná jsem ted napsal uplnů blbost tak mně neukamenujte  *blll*

edit:minimální tloušťka kotouče 3,5mm ,vule kotouče 0,2mm což asi nezměrím..


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: jenik 30-01-2013, 11:10:09
Takže opět malinko pokročeno.
Zjištěn typ- BDSR 38 typ 4tx4.
Poslední model karbců na TDM 850.

Pak zjištěna další nemilá skutečnost.
A to že u karbců od rv 99 (palivoměr) nejdou vyměnit komínky jehly.
Jsou natvrdo nalisované v karbci,tudíž neměnné.
Takže tady jsme šli vývojem krok zpět (pokud nejsou z takového materiálu že se neopotřebí,ale o tom dost pochybuju)

A dobrá zpráva je že aspoň inženýři vymysleli uložení jehly tak,že podložky jehly nepotřebuju.
Jehla je krasopisně rovně. Téma najdu.

nekde jsem kdysi mel presne rozmery jehel, takze mikrometrem by jsis ji mohl zmerit a zjistit zda je v poradku


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 30-01-2013, 17:13:13
Karbec osazen Dynojetem-trysky,jehly.
Tak jehly snad OK
 :)


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 02-06-2013, 13:12:44
Ahojte přátelé  *smil*. Potřebuji poradit  *oje*. Po krátké rozborce karbců jsem zjistil, že mám u pravého šoupěte ulemenou jistou část ve které drží jakýsi předmět (vyobrazen s O kroužkem) a ten pod pružinou drží jehlu :'(. Díky té ulomené části ten předmět nedrží tam kde by měl a tudíž nedrží ani jehlu na svém místě. Zajímá mě tedy, jestli mám toto přecházet(motorka doteď funguje), nebo mám u PartsDepot objednat nová šoupata(cena po slevě je 3175kč za obě *cvok*), nebo jestli někdo nemáte na prodej karbce z r.v.2000. Děkuji všem za oduševnělé rady a případné nabídky k prodeji. *smil*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Diver 02-06-2013, 19:09:25
Zdenále, já měnil minulý rok šoupátka i s membránami a origoš by stál majlant a na netu jsem našel o polovičku levnější a jen to nemělo nápis yamaha. doporučuji jen si dát práci pohledat.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: kodl1 02-06-2013, 19:54:58
Myslím že http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?action=profile;u=243 má na prodej.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 05-06-2013, 20:16:18
Je možné dát do TDM rv. 2000 karbce z rv. 1996 nebo 97? Díky za reakce. *smil*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 05-06-2013, 20:19:42
Je možné dát do TDM rv. 2000 karbce z rv. 1996 nebo 97? Díky za reakce. *smil*
Ne,od 99 (palivoměr) maj jiné karbce  ;)
Jinak si jde třeba v PD porovnat čísla dílů jestli jsou shodná.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Luko 05-06-2013, 20:22:29
Jinak jsem svůj problém asi vyřešil.
Obohatil jsem směs na jehlách i volnoběžnou a dal origo filtr.
 :)Cukání a houpání přestalo.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 05-06-2013, 20:27:41
Ne,od 99 (palivoměr) maj jiné karbce  ;)
Jinak si jde třeba v PD porovnat čísla dílů jestli jsou shodná.
Díky *supr*. Asi to dopadne tak, že objednám u PD nová šoupata a buder pokoj. Lítám po netu deno denně dlouho do noci a žádné byť i neoriginální nebo starší jsem nenašel. Nabídky karbců pouze rv. 96,97 a starší.  :'(


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: kus 05-06-2013, 20:34:16
Ahoj.
Myslíte že by to s těma staršíma karbcema nejelo? Já myslím že ten palivoměr je snímanej z nádrže a né z karbců.Možná se mýlím,ale pokud by se vyměnily celý karbce tak by neměl být žádný problém.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 05-06-2013, 20:43:08
Mě jde jen o to, jestli ten starší typ bude pasovat do novějšího motoru. Jestli starší typ má všechny vstupy a výstupy stejné. Rozdíl má pokud zatím vím v uchycení jehel v šoupatech. Palivoměr je v nádrži.


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: kus 05-06-2013, 20:47:31
no myslím že v tom velkej(nepřekonatelnej)rozdíl nebude,možná nějaká hadička a pod,ale s tím by neměl být problém



Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 05-06-2013, 20:53:55
Zkusím se domluvit s někým kdo má onen ročník 96-99 a s ním u rozdělané motky to skonzultovat... *uaau*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: kus 05-06-2013, 20:56:44
já mám 98 a možná jsou někde i fotky tech karbců  http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?action=media;sa=album;in=375


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 05-06-2013, 21:00:01
Takhle to vypadá vcelku stejně, ale na vlastní oči to bude lepší. Dík za radu a fotky.... *supr*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: kodl1 05-06-2013, 22:33:06
Na minulé stránce jsem dal odkaz na uživatele který má karburátory na prodej (novější typ s el. čerpadlem), zkoušel jsi mu napsat?



Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 07-06-2013, 11:06:15
Zkoušel, ale bez odezvy   :-\. Už jsem to začal řešit. Objednám u PD šoupata a bude klid... *smil*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 08-06-2013, 20:01:17
Takže šoupata i s membránama objednané u PD. Cena včetně slevy 16% je 5589Kč + poštovné. *cvok* Ale budu mít klid.... *naugh* Teď jsem to vyřešil zatím provrtáním šoupěte a prostrčením nerez drátku. Fotku přiložím až to opět rozdělám. A doufám, že to bude na hodně dlouhou dobu naposledy..... *smil*


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: Aca 08-06-2013, 20:16:14
Kam se podela Ceska tvorivost......? *cvok* Za ty prachy bych to vyrezal z dentakrylu.....


Název: Re: Karburátor 4TX rv2000
Přispěvatel: zdenál 09-06-2013, 12:46:04
Kam se podela Ceska tvorivost......? *cvok* Za ty prachy bych to vyrezal z dentakrylu.....
Jaká česká tvořivost? V sobotu o půl 6 ráno jsem česky tvořil, abych mohl jet za Lukem a Simčou. Dodám fotky jak to rodělám. Faktem je to, že to po mém českém(moravském) ;D zásahu funguje a tam i zpět jsem dojel bez obtíží. A myslím, že bych s tím mohl jezdit i déle. Ale nemám tu povahu, když vím, že je to rozesraný, tak to ignorovat. *cvok* Člověk za svůj kratkej život myslím prodrbe víc peněz i možná nesmyslněji... *mrk*