TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Motor => Téma založeno: Lukáš 01-09-2012, 10:14:01



Název: Opět olej
Přispěvatel: Lukáš 01-09-2012, 10:14:01
Čau, moje 4TX má klasickou vlastnost - žere olej. Přes 0,5l na 1000km. Motorex 10w40. Co tedy s tím? Pokusit se tam nalít nějaký hustý olej na způsob 15w50? Při takhle velké spotřebě to už ale nezachrání, co? Netěsnost bývá způsobena většinou guferama na ventilech, že? Jak složitá je jejich výměna? Kolik si účtuje servis(psal jsem do několika ale nic moc mi neřekli)? Lze se do toho bez obav pustit doma? Dílna poměrně vybavená, základní znalosti též. Je nutné sundavat hlavu nebo se to dá obejít? Díky za vaše názory a rady. Lukáš


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: kus 02-09-2012, 09:07:58
Ahoj.
Hele mám podobnej problém,měl jsem malou prekérku s motorem a znamenalo to výměnu hlavy,a při tom všem jsem se vyprd na výměnu gufer a to byla chyba,dřív jsem doléval tak cca 05-1l od výměny k výměne a teď jsem doléval 1l za 1500km.Taky s tím něco musím udělat.
Tydle věci má zmáklý Mirek TDM,toho se optej už to myslím řešil a ví jak na to.
S pozdravem Kus.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Láďa H. 02-09-2012, 18:47:17
Gufera na ventilech si určitě vyměníš doma sám, pokud máš alespoň středně vybavenou dílnu, měnil jsem je na Oplu Astra 1,6 16V, počítám, že na TDM to půjde stejně, jen ty písty nejsou 4, ale jen dva  ;) . Sundat vačky dát jeden píst nahoru, ten podrží ventily, utěsnit všechny díry hadrem ( kterejma by cokoliv propadlo dolu), stlačit pružinu - přehodit gufero a td a td...Pak pootočit druhý píst nahoru a zase přehodit gufera. Myslím, že je to tak na jeden den práce, do servisu bych já moto nedal, na to ho mám moc rád  ;D . Radši se v tom  pohrabu sám, co si budem povídat v servisu buď vymění i to co nemusí, nebo naopak nevymění co si zaúčtují. Určitě jsou i dobrý servisy, ale v mém okolí o takovém nevím, na všechny (o kterých vím ) jsem už slyšel negativní ohlas..   *oje* . Všechno je to věc povahy majitele stroje, já bych skoro řekl, že radost z  vlastnoručně dobře provedené opravy je nade vše  :)


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Luko 03-09-2012, 09:58:59
Čau, moje 4TX má klasickou vlastnost - žere olej. Přes 0,5l na 1000km. Motorex 10w40. Co tedy s tím? Pokusit se tam nalít nějaký hustý olej na způsob 15w50? Při takhle velké spotřebě to už ale nezachrání, co? Netěsnost bývá způsobena většinou guferama na ventilech, že? Jak složitá je jejich výměna? Kolik si účtuje servis(psal jsem do několika ale nic moc mi neřekli)? Lze se do toho bez obav pustit doma? Dílna poměrně vybavená, základní znalosti též. Je nutné sundavat hlavu nebo se to dá obejít? Díky za vaše názory a rady. Lukáš
Gufera na ventilech jsou poloviční práce.
Chce to hlavu dolů (přijednom lehce zabrousit ventily),vyleštit dříky ventilů od zaneseného karbonu (jinak ti ty gufera zase půjdou do prd.le)a hlavně vyměnit pístní kroužky.Teprve pak budeš mít nadlouho klid.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: dědek 05-09-2012, 10:43:44
Když něco nevim, tak se zeptám :-)  Když se naleje oleje moc,  že je olejoznak plný, stane se něco? ten olej se nějak vytratí? Může to nějak uškodit motoru?  *cvok*


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Tom912 20-08-2013, 10:40:56
Zdar pánové ,tak se mi zdá ,že jsem koupil dobře,myslel jsem ,že mi bere olej ,ale po tom co jsem tady četl ,tak mých 0,5 l za 3000 km je docela pohodová záležitost.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: norv 09-08-2016, 10:27:34
Čau chtěl bych se prosím Vás zeptat jestli někdo neví o jiném obchodě mimo PD, kde by měli Pístní kruhy ?

Děkuji za odpověď


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-08-2016, 10:32:15
norv> obavam se, ze novy sezenes prave jen u PD nebo original u Yamahy. Kolik ti zere oleje?


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: norv 09-08-2016, 10:33:59
Rdaši se ani neptej, ted jsem se vratil z Francie a na 5700 km to vzalo 4l :D


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-08-2016, 12:22:55
norv> to je 7 deci na tisic. Takze vcelku normal  ;D Spotreba oleje se trochu snizi, kdyz davas hustejsi olej, treba Motul 20W50 3000. Tady je treba 4L za nejakych 650Kc... http://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/503554/c57052-motorove-oleje-4t/motul-3000-4t-20w50-4l.html


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: norv 09-08-2016, 14:08:54
Ono když jezdíš kolem komína, tak ti to tak nepřijde, ale tohle už mě sralo dolejvat každej den :D

heleť a ty tam leješ minerál ?


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 09-08-2016, 15:07:40
norv> kdyz tomu tak rikas...  ;D Do tehlech svejch starejch vran uz ho leju asi 80 tisic kilometru.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Boban 09-08-2016, 18:52:21
Hoši to je mazec tohle číst. Já měl taky 850tku a brala 0.5l na 6000km a to jsem na ní najel nějakych 28 000km za tři roky. Když jsem jí prodaval měla skoro 50 000km a pořad 0.5.na 6000km a pohoda. Ted mam devídku a neznam co je dolejt olej měním po cca6000 až 8000tisících olej a šlape jak hodinky je pravada ,že nejezdím kratky trasy jen venku v alpach tři vylety na několik dní  a najeto cca 8000km ročně. 


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: ToMiNo222 09-08-2016, 19:53:44
ČR - Rakousko - ČR, 4 dny, 1664km, 1,4l oleje... každé ráno jsem dolil do plna a pak po doma při dojezdu... na tachometru mám 75tis. km a přemýšlím, že 15W50 zkusím vyměnit za 20W50... vypadá to na netěsnící ventilová gufera, protože ventily od oleje jsou...


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Мîłđą 09-08-2016, 20:24:33
Od výměny do výměny dolito 0 deci oleje :P


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: ganmiki 09-08-2016, 22:57:13
Od výměny do výměny dolito 0 deci oleje :P
Mám to stejně, ale stálo to nějaký ty natištěný papírky aby to tak bylo  ;)


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: norv 10-08-2016, 06:03:45
norv> kdyz tomu tak rikas...  ;D Do tehlech svejch starejch vran uz ho leju asi 80 tisic kilometru.

Čus já nemyslel konkrétně ty, že jezdíš kolem komína :D
myslel jsem to obecně, že když se natočí 500 km měsíčně, tak to tak nepřijde jako na větším vejletě..


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 10-08-2016, 07:20:54
norv> kdyz jsem jel na 4TX pred 13ti lety do Anglie, vezl jsem si s sebou 3 litry oleje a zpatky jsem neprivezl nic  ;D Na mym soucasnym 3VD jsem byl akorat v Italii a z litrovy flasky jsem privezl pul litru jen diky tomu, ze jsem kamaradovi doleval do jeho BMW  *LOL* Takze je spotreba oleje hrozne individualni, kus od kusu a ani nelze rict, ze starej a jetej stroj zere vic a zanovni min. Jako by se soudruhum pri vyrobe potkavaly tolerance.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: norv 12-08-2016, 13:48:51
No nevím co s tím podle mě to hustší olej nevyřeší, ale uvidím  ;D Pak mi budeš muset říct rady na Rumunsko, příští rok je taky v plánu :D


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 12-08-2016, 14:11:15
norv> v Rumunsku jsem na motorce jeste nebyl, tam se chystam v zari. Teda kdyz vsechno dopadne. Bude to asi dost narychlo...


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Alan 02-10-2016, 11:36:23
Pánové když měníte gufera jak stlačujete pružiny? máte na to přípravek nebo to jde i jinak?
Díky


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Begy 02-10-2016, 12:43:01
já to dělal normálně kleštěma


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 03-10-2016, 08:07:17
Ja jsem si udelal pakovej pripravek, ale asi jsem ho uz vyhodil. A navic v mem pripade vymena gufer ve spotrebe oleje prakticky vubec nepomohla.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Alan 03-10-2016, 21:02:13
no radějí začnu tímhle než výbrusem za desítku..


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Begy 03-10-2016, 23:13:07
pokud uděláš výbrus, tak počítej + nový písty a kroužky - což v celku rozhodně nebude za deset  *evil*


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 04-10-2016, 08:02:53
Pokud jsou valce v toleranci ovality a prumeru a pisty taky, tak staci vymenit krouzky a znova nechat nahonovat valce. U toho je teda dobry hlavu komplet rozebrat, vycistit od karbonu a vymenit gufera na ventilech. Samozrejme hlavu srovnat (tolerance je tusim 0.03mm) a novy tesneni. Taky to chce rovnou repasovat karburatory - jinak motorka pobezi furt na bohatou smes a bude to za par tisic to samy. Kruhy stoji 1300Kc na jeden pist, gufera 80kc kus, tesneni pod hlavu a valec a ventildekl asi tak 2000Kc celkem. Plus srovnani hlavy a zabrouseni ventilu odhaduju tak na 1500Kc. Takze jen za toto je to 7000Kc. Olej a chladici kapalinu do toho nepocitam.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Alan 04-10-2016, 15:53:20
no mám najeto ke 100tkm tak bych to dělal od podlahy. Jinak tu cenu cca 10 mám z Yamahy. Bohatá směs na to má vliv?


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 05-10-2016, 07:53:12
Extremne bohata smes smyva olej ze sten valcu (teda spis jeho stopy co se nespali pri vybuchu) a navic se tim zanasi vnitrek karbonem. Vetsina TDMek startuje a bezi na studeno bez sytice, coz je spatne a indikuje to prave bohatou smes.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Alan 05-10-2016, 15:58:07
ale extrémně bohatá směs se projevuje na spotřebě,ne?já jezdil dálky za cca 5.3 . I když mi říkali že je zamnou cítit benzín... i když toto přikládám špinvému vzduchovému filtru.. no uvidím až to kuchnu :-)


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: ToMiNo222 05-10-2016, 18:09:30
já mám směs bohatší i po seřízení (musely by se překuchat jehly... a motorka jezdí za 5,2l za posledních 4tis. km, za studena to zase ale bez sytiče nechytne, takže to nebude tak hrozný s tou směsí... olej dolévám necelé 4dcl na 1000km takže za letošní sezonu 4litry - 1000,- Kč navíc... jo, žere to no, ale dnes jsem mluvil se servisákem, že bych to přes zimu nechal udělat - samotné gufera na ventilech prý nemá cenu, takže + těsnění pod hlavou, srovnat hlavu, udělat pístní kroužky, dát to dohromady = cca 12 500,- bez záruky, že to ten olej přestane úplně brát... nebo ať to za 30 prodám a někdo si to za 20 dá dokupy... tak jsem se ptal, co se stane, když budu dolévat olej a jezdit dokud ta motorka časem neumře, prý se nestane vůbec nic... takže dám nové gumy, vyměním kapaliny, filtry, natankuju u benziny vervu 100 a na jaře hurá na silnice (nebo dřív? :) )


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 05-10-2016, 18:30:05
Presne tak. Dat 20W50 olej a poctive dolevat. Vyhoda je, ze je v motorce furt cerstvej olej  *LOL*
Jinak spotreba lehce pres 5 litru je dobra, ale zalezi na stylu jizdy. Pokud je to vyslovene kochacka, tak je to normalni. Ja dokazu jet po vymene trysek (a jetych kominku a jehel) i kolem 4,5. Pres 6 jsem jel s touhle motorkou jen dvakrat - jednou kdyz jsem ji koupil (ty byly v hajzlu karburatory) a podruhy kdyz jsem jel pilu nekde v Alpach.


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: tomik112 15-06-2017, 19:12:11
Mám otázku. Kontrolujete olej tak, jak je popsáno v návodu?
tzn. 15 minut na volnoběh a pak zkontrolovat?

Díky


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: Slavek-TDM 15-06-2017, 19:42:50
Tohle jsem nikdy nehrotil. Proste jsem prijel na benzinku v provozni teplote motoru, natankoval a podival se, kolik tam je. Jelikoz 4TX melo okynko pekne schovany, nejlepsi bylo nechat motorku na bocnim stojanu a lehce s ni zahybat. Kdyz se v olejoznaku objevila hladina, bylo to OK. Radeji vzdy o neco vic nez min (mazani se suchou skrini a nadoba na olej nad motorem ma rezervu, tam se toho vejde...)


Název: Re: Opět olej
Přispěvatel: ganmiki 15-06-2017, 21:58:31
Taky jsem to nikdy nehrotil, přijedu domů z vyjížďky, vypnu jí a jdu shodit hadry atd. to mi zabere cca 10 minut pak dojdu k Máše a skouknu okno a konstatuju zase ani ň a jde do garáže.