TDM FORUM

TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány) => Elektrika => Téma založeno: Luko 10-06-2012, 10:52:12



Název: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 10-06-2012, 10:52:12
Protože jsem opět po 14dnech stání se zapojenou baterkou nenastartoval  *grr* mám dotaz a prosbu.

Mohl by mi nějaký majitel TDM850 4TX, ale jen ti s digitálním počitadlem kiláků,změřit klidový odběr?
Pro méně znalé elektriky,dle přiložené fotky?

A pro elektriky znalé.
Změřen odběr (i pořádným měřákem) a bere to 0,05A.
Počítá se to jak si myslím,že v převodu na hodiny mi to za 100hodin sežere 5A?  *???*
To by odpovídalo týdnu stání a baterka vycuclá.   *grr*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Begy 10-06-2012, 11:30:59
ty máš verzi s digi palubkou žejo.
Tam budou budíky počítám napájený stálým proudem (kvůli hodinám atd...)

0,05A to je 50mA. Tolik by třeba vzaly 3 rozsvícený led diody. Že to za 14 dní vycucne baterku věřím.
Zkuj odpojit palubku a regulátor dobíjení. Ostatní spotřebiče, jestli si to dobře pamatuju, jsou až za klíčkem (tedy pokud nemáš natvrdo připojený hefty, zásuvky nebo podobný záležitosti)


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Pekelný dědek 10-06-2012, 12:19:40
Luko super obrázek podle toho by to zládnul i laik  *supr*.Nicméně tě nepotěším,po otočení klíčku do vypnutého stavu po dobu asi 1-2sekundy to bere nějakých 20 mA(může být způsobeno mým měřidlem prodleva do klidového stavu) a pak už vůbec nic.Přeji ti ať závadu najdeš a nebo počkej co naměří ještě někdo jiný.Dle mého názoru motorka nemá brát nic.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Ales.77 10-06-2012, 12:35:51
Také si myslím že to hodinama asi nebude,tolik přece nemůžou žrát bo by potom každej co má digi na ruce musel tahat na zádech baterku z auta  ;D jinak devítka má také hodiny a po nějakém čase v klidu se vypnou a nic to nežere,ale to nevím jistě a neměřil jsem to tak se hádat nebudu.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Мîłđą 10-06-2012, 12:49:30
Hmm zastávám podobný názor že odběr v klidu by mal být skoro nulový. Co se tedy již zmíněných hodin týká jak píše Aleš, digi přejdou po nějaké době do nějakého "úsporného" režimu. Ale i tak tady bude zanedbatelný odběr. Luko ať se Ti podaří co nejrychleji najít toho skrytého žrouta  :)


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 10-06-2012, 13:13:10
Všecky doplňky jsem vyřadil.
Takže je to v sériovém stavu.
Co je pod proudem to jsou ty budíky.A to jen paměť na Trip a hodiny.
Teoreticky by mi to mohl změřit i 9tkář  ;) Bude to + - stejné.
Jestli budou mít menší odběr,tak pak musím jít vylučovací (odpojovací)metodou zjišťování.  *grr*

Počkám co někdo naměří a pak půjdu zkoušet.  *smil*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Мîłđą 10-06-2012, 13:40:42
Luko rád Ti to změřím ale nevím na kterém místě aby to bylo ono...


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 10-06-2012, 13:43:42
Mildo tak samo jak na fotce.
Nastav si měřák a odpoj třeba kostru a propoj.
Stačí bez zapnutého klíčku,bo ten malý měřák jde zatížit max 10A


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Aca 10-06-2012, 14:12:10
Zdar Luko! Mam dojem,ze uz se tu nekde neco podobnyho,ne-li stejnyho resilo a pachatel byla spinacka,a zoxidovany kontakty na ni.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Мîłđą 10-06-2012, 14:19:56
Při propojení přes měřák to vyletí na 0,07 ale hned to klesne na nulu (naběhnou budíky a hodiny) a tak to i zůstane..jdu hledat šroubek od baterky někam neřád zapadl  *oje*  *mrk*

Jak píše Aca taky bych viděl nějakou podobnou felu


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 10-06-2012, 14:21:20
Na nějaký oxidový můstek mám podezdření.Máme toho v děšti spoustu najeto  *oje*
Ale to se myslim řešilo s tím že nefachčily světla.
Mno uvidíme  ;)


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 10-06-2012, 14:25:14
Při propojení přes měřák to vyletí na 0,07 ale hned to klesne na nulu (naběhnou budíky a hodiny) a tak to i zůstane..jdu hledat šroubek od baterky někam neřád zapadl  *oje*  *mrk*

Jak píše Aca taky bych viděl nějakou podobnou felu
Takže při svíticích hodinách 0,07 a jak se vypnou tak nula?
Dík a sory za komplikace se šroubkama  ;)


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Мîłđą 10-06-2012, 14:34:53
Nic už jsem si vyrobil nový (zakrátil) a na imbus  8)...špatně jsem to vysvětlil. těch 0,07 je jen když to propojím. Jakýsi náběh. Hned to klesne na nulu a displej je normáně vidět. Pak už to stabilně leží na nule. Ty hodiny žerou tak málo že to ani nezměří.
Při přepnutí na DCV jen občas problikne 0,01 . Ale to fakt po několika vteřinových intervalech jen tak blikne jinak nula.  *smil*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Bizi 11-06-2012, 07:34:52
Zdar. Já se přidávám k Lukovi. Máme stejný problém a protéká nám to samé. Řešili jsme to teoreticky telefonicky. Já se zatím k mašině nedostanu. Budu "jen" důkladně sledovat téma a čekat na řešení.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 11-06-2012, 07:55:46
Ještě by se šiklo to mít potvrzené od někoho s 850.Ale už je asi jisté,že paměť budíků bude neměřitelná.
Takže začínám študovat schémata a opět sundávat kapoty.  *oje*
Ještě že je tak hnusně  :-\


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: B@rbuch@ 11-06-2012, 14:55:40
Tak při zapnutém klíči a postupu dle fotky měřák ukazoval +/- 0,55 a při vypnutým problikává hodnota 0,00-0,01


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 11-06-2012, 20:00:27
Tak jsem rozebíral a odpojoval.
Jediné co má odběr jsou budíky.
Proud jde přes pojistku BACK UP červeno/zeleným drátem přímo do budíků.
Je to napájení paměti a tachošu.
Jen podle schématu by mělo být napájen ještě i snímač rychlosti v kole.
Že by se to mohlo ztrácet přes ten snímač? konektor je kua pod nádrží  *oje*
Nebo nějaké tipy kde ještě?

B@rbucha-dík  *supr*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Aca 11-06-2012, 20:26:41
Ty a nemas tam nahodou neco opravovanyho? Nemuze to byt tim?


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Begy 11-06-2012, 21:03:46
má tušim opravovanou palubku. Proto jsem taky psal aby jí skusil odpojit


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 11-06-2012, 21:24:00
Jo v těch budíkách bylo cosik spáleného.
Bylo to v jiném tématu.
Já to taky tušim že zrada bude zase tam.Ale chci to co nejvíc vyloučit.Druhé budíky na zkoušku nemám a u toho elektronika by to bylo zase dlouho.On je špička,tak je zavalený prací.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Bizi 12-06-2012, 06:57:48
Hmmm, tak z toho nejsem zrovna odvázaný. To vypadá, že to přes zimu půjde k J, pokud to neodhalíš ty. Předpokládám, že s největší pravděpodobností půjde o stejnou závadu :-(  Mimochodem, já mám měněný snímač rychlosti za neorigo. Aktivně se k hledání závady přidám až po 19.6.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Pekelný dědek 12-06-2012, 07:05:11
Luko pokud to nejde dát jednoduše do cajku a chceš jezdit,tak to prozatímně oprav tím,že tam vrzneš třeba http://www.obautodily.cz/bateriovy_odpojovac_6_12_24_v_pilot-1107074 jak to bývalo ve starých autech a hledačku nechej na zimu.


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 13-06-2012, 20:13:42
Tak jsem i sundal nádrž a zkontroloval to čidlo rychlosti a nic.  >:(
Už je to na 100pro v těch budíkách.
A na ně teď prdím.Poskládám to a budíky dám do opravny přes zimu.

Ještě mě jen napadlo že jsem zatím na motce nenašel nikde spoj na ukostření kabelů.
Nenarazili jste na něj někdo?
Od všeho vedou černé kostry ale kde se ukostřují??  *???*
Za chvíli budu i ty schémata znát nazpaměť   *oje*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 14-06-2012, 14:54:54
Kalik-to je samozdřejmě kostra.Ale z baterky na rám.Já hledám kostřící bod z rámu do spotřebičů.



Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 20-03-2013, 20:36:20
Takže jedna záhada je vyřešena.
Chyba byla v budíkách.
Pokud by měl někdo podobný problém mohlo by to pomoct.
Označené jsou součásky Zenerka 18Volt a Rezistor 33ohm.



Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Begy 20-03-2013, 20:40:15
18V zenerka? Na motce kde je napětí 12V... trochu zvláštní. Leda by tam někde byl napěťový měnič  *???*


Název: Re: Klidový odběr 4TX
Přispěvatel: Luko 20-03-2013, 21:22:24
18V zenerka? Na motce kde je napětí 12V... trochu zvláštní. Leda by tam někde byl napěťový měnič  *???*
Jo přesně tak.Taky se divil proč tam je.
Na 5V je tam jiná.
Musel jsem kvůli tomu zapůjčit jiné budíky a podle nich to porovnat. (díky Fritz)